Klantenkaart Aldi
Klantenkaart Aldi
Aldi heeft nu ook een klantenkaart.
Het is me nog niet volledig duidelijk hoe de verschillende bonuspunten exacte verrekend worden.
Ik denk dat je per bezoek of per bedrag iets van punten krijgt, maar ik vind niet onmiddellijk hoeveel juist.
Daarnaast krijg je ook bonuspunten voor "challenges". Bv In 1 maand 4 keer naar de winkel gaan.
So far, so good. Je gaat naar de winkel en aan de kassa, scan je je kaart (op je gsm) en de punten worden op 1 of andere manier berekend en toegekend.
Maar dan kan je ook bepaalde bonussen activeren.
bv: Extra punten bij aankoop van 1kg wortelen.
Maar die bonussen krijg je dus niet automatisch. Je moet die eerst in je app activeren en als je daarna die producten koopt, krijg je bonuspunten.
Nu is dat wel een gepruts. Ik weet niet altijd op voorhand exact wat ik ga kopen. Daarom denk ik dan "activeer al die mogelijke kortingen" en dan zien we wel wat ik koop en waarvoor ik punten krijg. Ik zie niet direct een issue met al die promo's te activeren zonder dat je het daadwerkelijk koopt. Of zie ik iets over het hoofd?
Het is me nog niet volledig duidelijk hoe de verschillende bonuspunten exacte verrekend worden.
Ik denk dat je per bezoek of per bedrag iets van punten krijgt, maar ik vind niet onmiddellijk hoeveel juist.
Daarnaast krijg je ook bonuspunten voor "challenges". Bv In 1 maand 4 keer naar de winkel gaan.
So far, so good. Je gaat naar de winkel en aan de kassa, scan je je kaart (op je gsm) en de punten worden op 1 of andere manier berekend en toegekend.
Maar dan kan je ook bepaalde bonussen activeren.
bv: Extra punten bij aankoop van 1kg wortelen.
Maar die bonussen krijg je dus niet automatisch. Je moet die eerst in je app activeren en als je daarna die producten koopt, krijg je bonuspunten.
Nu is dat wel een gepruts. Ik weet niet altijd op voorhand exact wat ik ga kopen. Daarom denk ik dan "activeer al die mogelijke kortingen" en dan zien we wel wat ik koop en waarvoor ik punten krijg. Ik zie niet direct een issue met al die promo's te activeren zonder dat je het daadwerkelijk koopt. Of zie ik iets over het hoofd?
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Klantenkaart Aldi
Wij doen precies hetzelfde bij Carrefour: alles activeren ezn we zien wel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij doen er niets mee, al die onzin.
Tegen dat iedereen zijn GSM uithaalt, pincode intikt, juiste app openen, laten scannen, GSM wegsteken gaat er per persoon gemakkelijk 1 minuut extra tijd verloren; de wachtrijen aan de kassa's zullen aangroeien.
Aldi zou beter blijven doen waar ze goed in zijn:goede producten tegen een goede prijs.
Aldi zou beter blijven doen waar ze goed in zijn:goede producten tegen een goede prijs.
+1luccc schreef: ↑8 augustus 2025, 15:13 Tegen dat iedereen zijn GSM uithaalt, pincode intikt, juiste app openen, laten scannen, GSM wegsteken gaat er per persoon gemakkelijk 1 minuut extra tijd verloren; de wachtrijen aan de kassa's zullen aangroeien.
Je vergeet dan ook nog leesbril uithalen en terug opbergen in je stappenplan. En dan de GSM terug opbergen, portefeuille opdiepen en de bankkaart/cash zoeken
. Inderdaad hemeltergend, en waarom; grote voordelen zijn er toch niet te rapen met die klantenkaart/app ?

Echt weer heel moeilijk voor sommigen.
App openen scannen en gsm tegen terminal houden voor te betalen.
Waar echt aan kassa's tijd mee verloren gaat het leegmaken van de 5 en 10 centjes om contant te betalen.
En het zich echt blijven verzetten tegen betalen met een kaart is verloren tijd.
Zelf ook al in de zeventig.
Waar ik niks van wil weten is --KNIP--book, maar ja is de favoriet van de cash betalers zeker.
App openen scannen en gsm tegen terminal houden voor te betalen.
Waar echt aan kassa's tijd mee verloren gaat het leegmaken van de 5 en 10 centjes om contant te betalen.
En het zich echt blijven verzetten tegen betalen met een kaart is verloren tijd.
Zelf ook al in de zeventig.
Waar ik niks van wil weten is --KNIP--book, maar ja is de favoriet van de cash betalers zeker.
Enige wat ik wel vervelend vind aan de Aldi manier van hun app: je kan geen papieren kasticket meer krijgen. Enkel digitaal.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Je kan aan de kassa vragen om toch een ticket te krijgen
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Over de Aldi klantenkaart dan, bij de Lidl zie je vaak dat mensen geen verbinding kunnen maken op de plaatselijke wifi of een slechte connectie hebben en de kaart dan niet kunnen laten scannen en dan begint de miserie ... Nu kunnen ze ook via je telfoon je kaart ophalen, maar op wie staat die dan; die van de man, vrouw, ...; nummer ondertussen veranderd ... En als ze het dan nog niet vinden begint de miserie pas echt want dan staan ze daar met verschillende producten waar ze geen korting meer op krijgen en niet meer willen ...
Ze zouden al die k.t klantenkaarten verplicht via je id-kaart moeten laten werken, die moet je in principe toch altijd bijhebben en dat wil daarom niet zeggen dat ze toegang tot de data daarop moeten krijgen.
Trouwens net als bij de Lidl en ook Colruyt krijg je eigenlijk nog amper goede deals met hun kaarten, de meeste acties zijn gewoon voor iedereen, zoals het zou horen !
Ze zouden al die k.t klantenkaarten verplicht via je id-kaart moeten laten werken, die moet je in principe toch altijd bijhebben en dat wil daarom niet zeggen dat ze toegang tot de data daarop moeten krijgen.
Trouwens net als bij de Lidl en ook Colruyt krijg je eigenlijk nog amper goede deals met hun kaarten, de meeste acties zijn gewoon voor iedereen, zoals het zou horen !
Make Spaargids " Great Again ! "
Dat klopt alvast niet. Als je bij Colruyt geen Xtra-kaart/app hebt of niet laat scannen, loop je alle kortingen mis. Kijk maar eens goed in de folder, er staat "alleen met Xtra". Trouwens, om de Lidl-Plus "kaart" te laten scannen heb je GEEN verbinding nodig. Gewoon de app openen en de kaart is steeds offline beschikbaar. Idem bij Carrefour, Delhaize,...
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Mis, mis en nog eens mis ! De meeste kortingen bij Colruyt zijn "hoeveelheidskortingen" of kortingen omwille van acties bij conculega's; voor geen van beide heb je de extra kaart nodig. Enkel voor de paar echte "Extra" kortingen heb je hun kaart nodig. Dat valt mij daar de laatste jaren enorm op en ze zijn daar ook heel transparant in op hun rekening; ik bespaar soms bv. 90 euro op een rekening van 100 euro en dan staat er "extra" korting = 0 omdat de kortingen waar ik recht op had er waren van de producent, acties of omwille van hoeveelheid !
Mis poes! Ik raad je aan om toch eens zorgvuldig de prijsetiket-tags in de winkel te bestuderen: het merendeel aan kortingen worden enkel toegekend MET XTRA en niet "enkele kortingen" zoals jij beweert. Logisch ook, Colruyt wil u dwingen de kaart/app te gebruiken om zo inzicht te krijgen in uw aankoopgedrag. Wat die hoeveelheidskortingen betreft, heb je gelijk. Een tijdelijk aangepaste prijs n.a.v. een concurrent noem ik niet meteen een "korting".
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Triestig, ze willen dat je die kaart gebruikt zelfs als je enkel everyday producten in je winkelmand hebt voor de info. En ik heb wel degelijk gelijk, maar als jij dat niet wil toegeven, goed voor mij man, maar je hebt het goed mis ...
Idem met de Lidl Plus, toen die pas uitkwam waren al de "kortingen" met de Lidl Plus kaart, nu zijn 3/4 van de acties voor iedereen, kaart of niet en als je me weer niet gelooft, doe een Lidl folder open en dan zal je zien hoe belachelijk je je hebt gemaakt ...
Idem met de Lidl Plus, toen die pas uitkwam waren al de "kortingen" met de Lidl Plus kaart, nu zijn 3/4 van de acties voor iedereen, kaart of niet en als je me weer niet gelooft, doe een Lidl folder open en dan zal je zien hoe belachelijk je je hebt gemaakt ...
Triestig dat jij de waarheid zo'n geweld aandoet, maar je doet maar. Ik en anderen weten wel beter. Net zoals je bewering van de noodzaak aan een internetverbinding om de klantenkaart te kunnen tonen compleet van de pot gerukt is. Check jij eigenlijk überhaupt hetgeen jij beweert of zeg jij maar wat? Bij deze is voor mij de discussie gesloten. Fijne dag nog!