Federale regering zomerakkoord
TIP
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Federale regering zomerakkoord
Probleem is dat er buiten het VB geen enkel alternatief is ... Enkel de MR zou nog een beetje een partij kunnen zijn om op te stemmen maar daar kunnen we al niet op stemmen ...
Dikke miserie dus ...

Make Spaargids " Great Again ! "
Het Blok een alternatief ?? Niet zwanzen aub. Tommeke met zijn kookwekkerke van de bomma , zelden zoveel onbekwaamheid gezien…
Terug naar open VLD
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar die besturen ons toch.voorheenCP1234 schreef: ↑7 augustus 2025, 19:05 Enkel de MR zou nog een beetje een partij kunnen zijn om op te stemmen maar daar kunnen we al niet op stemmen ...
En wij kunnen daar niet op stemmen?
Hoe noemt ge zoiets eigenlijk?
Democratie al zeker niet, want daarin kunt ge uw bestuurslieden kiezen.
Dictatuur ook niet, want zelfs de Russen kunnen voor Putin stemmen om de 6 jaar.
Nog een klasse straffer dus..
Apenland zou het vrij goed typeren... maar dat is dan weer niet echt een bestuursvorm

Misschien toch maar beter opdoeken dit... onding.
En die Van Saksen Coburgs ineens mee keihard terugstampen vanwaar ze kwamen... de houten pinokkio met zijn aanwas naar Saksen en de dikke die te pas en te onpas op ons Wendyke kroop naar Coburg !

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het is pas sinds maart 2024 dat leefloners zich ook moeten laten inschrijven bij de VDAB en enkel in Vlaanderen (niet in Brussel en Wallonië dus) is dat het geval. En er is enkel vereist dat je ingeschreven bent, niet dat je actief zoekt of iets vindt. En er zijn ook uitzonderIngen op die verplichting, bv. om medische reden.vortex schreef: ↑7 augustus 2025, 17:03En dat lijkt mij een gezond uitgangspunt, we gaan naar "wie in staat om te werken kan niet oneindig op kosten van de gemeenschap blijven teren" in plaats van "al wie niet kan of geen goesting heeft, krijgt een comfortabele hangmat". Sociale zekerheid dient als vangnet voor diegene die hulp of een uitkering nodig hebben, het is geen hangmat voor iedereen die wel kan maar niet wil. Het sociaal systeem kan de free riders niet blijven opvangen, dat gaat ten koste van diegene die wel hulp nodig hebben en er is gewoon geen geld meer voor.FoxCatcher70 schreef: ↑6 augustus 2025, 13:55 Verder is het niet (meer) juist dat een leefloner de keuze heeft niet naar werk te zoeken. Wie niet bereid is te werken, heeft geen recht op een leefloon, tenzij er medische redenen of billijkheidsredenen zijn.
Ik las onlangs ook nog ergens dat als medische grond door sommige leefloners wordt opgegeven dat ze niet in staan zijn om Nederlands aan te leren of dat ze allergisch zijn voor kuisproducten.
Langzaam maar zeker gaan de “free riders” eruit maar er blijven er zeker nog over …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Er is nog een heel spectrum.voorheenCP1234 schreef: ↑7 augustus 2025, 19:05 Probleem is dat er buiten het VB geen enkel alternatief is ...
Vlaams Belang en CD&V vertonen meest overeenkomsten.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 7 augustus 2025, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Bwa, ik weet het zo nog niet.

Mij staat een debat tussen Jos D’Haese en BDW op het netvlies gebrand (op ATV dacht ik) waarbij Joske inhoudelijk geen enkel deftig antwoord kon geven op de vraag hoe hij de plannen van de PVDA wou bekostigen om dan nogal theatraal en als een slecht voorbereide tweederangsacteur een stressbal richting BDW wou rollen. Wat hem echter niet lukte want de stressbal kwam steeds bij hemzelf terecht, tot 2 maal toe …

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Jammer genoeg is dat in de huidige situatie per definitie (per "de wet") onmogelijk in ons land.
Naar aanleiding van wat dan wel ? En waarom juist "nu" dan ?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
We zouden het een apartheidsregime kunnen noemen ... Alleen al het feit dat de stem van sommige inwoners minder waard is dan die van een ander landsdeel geeft al aan dat het op ons van toepassing is ...the_bishop schreef: ↑7 augustus 2025, 19:57Maar die besturen ons toch.voorheenCP1234 schreef: ↑7 augustus 2025, 19:05 Enkel de MR zou nog een beetje een partij kunnen zijn om op te stemmen maar daar kunnen we al niet op stemmen ...
En wij kunnen daar niet op stemmen?
Hoe noemt ge zoiets eigenlijk?
Democratie al zeker niet, want daarin kunt ge uw bestuurslieden kiezen.
Dictatuur ook niet, want zelfs de Russen kunnen voor Putin stemmen om de 6 jaar.
Nog een klasse straffer dus..
Apenland zou het vrij goed typeren... maar dat is dan weer niet echt een bestuursvorm![]()
Misschien toch maar beter opdoeken dit... onding.
En die Van Saksen Coburgs ineens mee keihard terugstampen vanwaar ze kwamen... de houten pinokkio met zijn aanwas naar Saksen en de dikke die te pas en te onpas op ons Wendyke kroop naar Coburg !![]()
Voor de rest is het huilen met de pet op, maar de Trollen en de die-hard NVA'ers zijn toch tevreden; das toch al iets ...

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
We hebben in België n.m.i. eerder te maken met een "samenheidsregime" ...voorheenCP1234 schreef: ↑7 augustus 2025, 23:09 We zouden het een apartheidsregime kunnen noemen ...
We ("Vlaanderen + Wallonië" of "Nederlandstaligen + Franstaligen") kunnen alleen maar iets veranderen als we het "samen" daarover eens zijn.
Op den duur zou men nog gaan uitkijken naar een apartheidsregime ... ga dat maar eens uitleggen aan Nelson ...

- PotjeVickx
- Jr. Member
- Contacteer:
Vlaanderen heeft zelfs -ik dacht in de vorige regering- de RSZ-vermindering voor het aanwerven van 'oudere werklozen' opgetrokken naar 62j dacht ik. Ook de incentives voor 26- en 55+ zijn op de schop in Vlaanderen.Vuth schreef: ↑5 augustus 2025, 15:25 Idd, .met een verhoging van de pensioenleeftijd tot 67(plus de drastische bestraffing voor vervroegd pensioen) zou er logischerwijze meteen een systeem moeten geimplementeerd worden om ervoor te zorgen dat 55, laat staan 60 plussers geen systemisch nadeel ondervinden bij sollicitaties,. Helaas zie ik geen of weinig initiatief op dit vlak. Dit is het werkpunt, dit is en wordt een lelijk probleem.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Is Bartje Quisling zijn partij in Vlaanderen ook niet aan de macht ? Die man blijft ons elke dag verraden zodat zijn vriendje Theo Quisling met miljarden die we niet hebben wapentuig kan kopen ...PotjeVickx schreef: ↑8 augustus 2025, 04:55Vlaanderen heeft zelfs -ik dacht in de vorige regering- de RSZ-vermindering voor het aanwerven van 'oudere werklozen' opgetrokken naar 62j dacht ik. Ook de incentives voor 26- en 55+ zijn op de schop in Vlaanderen.Vuth schreef: ↑5 augustus 2025, 15:25 Idd, .met een verhoging van de pensioenleeftijd tot 67(plus de drastische bestraffing voor vervroegd pensioen) zou er logischerwijze meteen een systeem moeten geimplementeerd worden om ervoor te zorgen dat 55, laat staan 60 plussers geen systemisch nadeel ondervinden bij sollicitaties,. Helaas zie ik geen of weinig initiatief op dit vlak. Dit is het werkpunt, dit is en wordt een lelijk probleem.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Quisling? Verrader? Je kan het niet latenvoorheenCP1234 schreef: ↑8 augustus 2025, 21:58PotjeVickx schreef: ↑8 augustus 2025, 04:55
Vlaanderen heeft zelfs -ik dacht in de vorige regering- de RSZ-vermindering voor het aanwerven van 'oudere werklozen' opgetrokken naar 62j dacht ik. Ook de incentives voor 26- en 55+ zijn op de schop in Vlaanderen.
Is Bartje Quisling zijn partij in Vlaanderen ook niet aan de macht ? Die man blijft ons elke dag verraden zodat zijn vriendje Theo Quisling met miljarden die we niet hebben wapentuig kan kopen ...

Nu wordt het de ganse familie Quisling? Geen probleem maar je weet dat het etiket van een collaborerende fascist veel beter past bij de Blokkers familie, met name bij Filip Den Chinees Dewinter, Gerolf Baardemans, Tom Herr Flick Von Der Grieken en Anke Arische Helga Vandermeersch.

Net zoals de vraag die BDW en Theo ook niet kunnen beantwoorden hoe we naar 5% NAVO gaan geraken (+23miljard EUR extra nog eens bovenop de reeds bestaande 29miljard bezuinigingen die men wilt doorvoeren)VincentVega schreef: ↑7 augustus 2025, 21:01Bwa, ik weet het zo nog niet.![]()
Mij staat een debat tussen Jos D’Haese en BDW op het netvlies gebrand (op ATV dacht ik) waarbij Joske inhoudelijk geen enkel deftig antwoord kon geven op de vraag hoe hij de plannen van de PVDA wou bekostigen om dan nogal theatraal en als een slecht voorbereide tweederangsacteur een stressbal richting BDW wou rollen. Wat hem echter niet lukte want de stressbal kwam steeds bij hemzelf terecht, tot 2 maal toe …
IMG_1594.jpeg
Ook die vraag : "show uw the money Bart" verdwijnt steevast in een zwart gat .....
Dus het komt gewoon op hetzelfde neer wat voorgaande regeringen politici al decennia doen : volgende generaties verder opzadelen met schulden.
De mensen die nog werken -getaxeerd aan +50%- mogen samen met hun nakomelingen het verder financieren ....