REVOLUT - Belgische IBAN
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: REVOLUT - Belgische IBAN
Bedankt voor de info, ik heb u een privé bericht gestuurd.Philantropie schreef: ↑21 augustus 2025, 15:41heb vorige week nieuwe rekening geopend en direct Belgische IBAN gekregenspaarfreakje schreef: ↑21 augustus 2025, 11:30 Ik wacht nog even voor iemand bevestigt dat ie bij het OPENEN van een eerste rekening DIRECT de BE iban heeft gekregen.
Wie durft al![]()
Wat is eigenlijk dé reden dat je een rekening zou openen bij Revolut?
Ik heb even gekeken naar de verschillende plannen, maar zie niks echts wereldschokkends? Dus waarschijnlijk mis ik iets?
https://www.revolut.com/nl-BE/our-pricing-plans/
Als je (veel) reist, dan krijg je een betere wisselkoers. OK, maar mensen die niet veel naar buiten de EU reizen, hebben daar dan al niks aan.
Verder zie ik eerder nadelen tegenover bv de andere (gratis) rekeningen van bv Keytrade:
* Enkel virtuele kaart ipv fysieke. (Of je moet ervoor betalen)
* gelimiteerd tot €200/maand cash afhalen (zelfs bij de betalende rekening van €4/maand)
* commissievrij aankopen van aandelen/ETF => 1 keer per maand
Tegenwoordig is het bij degiro of consoorten €1 per transactie dus daar moet je het ook niet voor doen
* support enkel via chat(bot?). OK bij de andere banken is support deze dagen ook niet om over naar huis te schrijven, maar hier heeft revolut toch ook geen extra voordeel?
Ik zie de hype dus niet echt.
Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb even gekeken naar de verschillende plannen, maar zie niks echts wereldschokkends? Dus waarschijnlijk mis ik iets?
Als je (veel) reist, dan krijg je een betere wisselkoers. OK, maar mensen die niet veel naar buiten de EU reizen, hebben daar dan al niks aan.
Verder zie ik eerder nadelen tegenover bv de andere (gratis) rekeningen van bv Keytrade:
* gelimiteerd tot €200/maand cash afhalen (zelfs bij de betalende rekening van €4/maand)
* commissievrij aankopen van aandelen/ETF => 1 keer per maand

* support enkel via chat(bot?). OK bij de andere banken is support deze dagen ook niet om over naar huis te schrijven, maar hier heeft revolut toch ook geen extra voordeel?
Zo heb/had je bij andere banken ook niet-regelementeerde spaarrekeningen.
Maar dat lijkt me nu ook geen reden waarom een Revolut rekening een absolute must is.
Maar dat lijkt me nu ook geen reden waarom een Revolut rekening een absolute must is.
Ik snap de populariteit ook niet goed. Wise biedt betere wisselkoersen en rentes en geeft al jaren een Belgische IBAN…
De marketing van Revolut doet misschien beter werk?
De marketing van Revolut doet misschien beter werk?
Iedere keer dat ik Revolut vergeleek met Wise (ik heb een rekening bij beiden) kwam Revolut goedkoper uit.
Bijgevolg heb ik Wise nog geen enkele keer gebruikt om te wisselen. Wel altijd Revolut.
Kan van de munt afhangen... misschien is de ene sterker dan de andere maar niet voor alle valuta.
Mijn rekening bij Revolut is gratis , dus waarom zou ik dat profijt niet nemen ?
Mijn kaart was trouwens ook gratis en werd gratis verstuurd. Maar dat is iets van enkele jaren geleden.
Ook bij het wisselen van valuta is er dat principe. Zelf wissel ik het hele jaar door naar de munten die ik plan te gebruiken.
Ik heb zeer recent nog de helpfunctie gebruikt en de geboden hulp was erg duidelijk, probleem was opgelost, het was "to the point". Wat ik bv. niet kan zeggen over Kate van KBC...
Ofwel zitten er daar wel mensen aan de andere kant van de chat (betwijfel ik) , ofwel is de software van Revolut van enkele generaties jonger en beter dan van bv. onze eigen banken zoals KBC.
Bijgevolg heb ik Wise nog geen enkele keer gebruikt om te wisselen. Wel altijd Revolut.
Kan van de munt afhangen... misschien is de ene sterker dan de andere maar niet voor alle valuta.
Als je één keer per jaar in een land verblijft dat een andere munt gebruikt dan de Euro, is het al de moeite waard.
Mijn rekening bij Revolut is gratis , dus waarom zou ik dat profijt niet nemen ?
Mijn kaart was trouwens ook gratis en werd gratis verstuurd. Maar dat is iets van enkele jaren geleden.
Niet gelimiteerd tot 200 euro per maand. Na die 200 euro komt er alleen een kost bij... Ik gebruik die afhalingen niet maar ik neem euro mee naar mijn bestemming en wissel het ter plaatse aan de best mogelijke koers.
Ook bij het wisselen van valuta is er dat principe. Zelf wissel ik het hele jaar door naar de munten die ik plan te gebruiken.
Ik heb zeer recent nog de helpfunctie gebruikt en de geboden hulp was erg duidelijk, probleem was opgelost, het was "to the point". Wat ik bv. niet kan zeggen over Kate van KBC...
Ofwel zitten er daar wel mensen aan de andere kant van de chat (betwijfel ik) , ofwel is de software van Revolut van enkele generaties jonger en beter dan van bv. onze eigen banken zoals KBC.
Is mogelijks interessant voor mensen die vaak buiten de eurozone reizen maar voor de anderen niet zozeer.
En voor de rente-uitkeringen moet je het ook niet doen. Trade Republic geeft 1,4% netto-rente tot een bedrag van €50.000 aan Belgische spaarders (in Nederland op een onbeperkt kassaldo).
De rente wordt ook dagelijks opgebouwd en maandelijks uitbetaald. Geen abonnementskosten, enkel eenmalig de rekening declareren bij het CAP en jaarlijks aanduiden op je belastingsaangifte en zelf RV betalen.
En voor de rente-uitkeringen moet je het ook niet doen. Trade Republic geeft 1,4% netto-rente tot een bedrag van €50.000 aan Belgische spaarders (in Nederland op een onbeperkt kassaldo).
De rente wordt ook dagelijks opgebouwd en maandelijks uitbetaald. Geen abonnementskosten, enkel eenmalig de rekening declareren bij het CAP en jaarlijks aanduiden op je belastingsaangifte en zelf RV betalen.
Interessant. Ik zou de vergelijking is opnieuw moeten maken want ik deed het enkele jaren geleden en ondertussen is Wise iets duurder geworden.haelewyn schreef: ↑Gisteren 11:42 Iedere keer dat ik Revolut vergeleek met Wise (ik heb een rekening bij beiden) kwam Revolut goedkoper uit.
Voor degenen die graag gratis een Revolut kaart willen: in de luchthaven staat een Revolut automaat die je dat geeft…
Voor al de commentaren die zeggen: “jamaar ik kom mijn huis nooit uit en ik gebruik al die diensten niet”, jullie zijn niet het doelpubliek, maak je geen zorgen, je mist niets…
Ik persoonlijk gebruik per online abonnement (Netflix, Amazon, ...) een virtuele kaart met als limiet van het abonnementsgeld. Voor mij geeft dat de gemoedsrust dat, indien er een datalek van kaartgegevens zou zijn, ik veel beter beschermd ben tegen ongeoorloofd gebruik. Ook hun single use virtuele kaart gebruik ik op regelmatige basis, bijvoorbeeld wanneer ik iets online moet kopen of betalen bij een partij waarvan ik relatief zeker ben dat het bij 1 aankoop of betaling zal blijven. Bij Revolut kan dat allebei op een enorm gebruiksvriendelijke manier. En zo zijn er nog wel meer zaken die toch redelijk uniek zijn bij Revolut (bijvoorbeeld: moeten goedkeuren van een eerste betaling in het buitenland in de app die, dankzij je smartphone, weet dat je ook echt daar bent). Allemaal niet echt waarmee Revolut nu reclame maakt, maar voor mij werkt het.KayTee schreef: ↑Gisteren 11:11 Wat is eigenlijk dé reden dat je een rekening zou openen bij Revolut?
* commissievrij aankopen van aandelen/ETF => 1 keer per maandTegenwoordig is het bij degiro of consoorten €1 per transactie dus daar moet je het ook niet voor doen
-
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt voor de verwijslinken via persoonlijk bericht.
Ondertussen merk ik dat hun gratis makelaars-loon voor trackers, enkel geldt voor periodieke aankopen in een plan (van door hen geselecteerde etf's). Niet interessant genoeg, ik koop enkel in een dip of massaal tijdens een correctie van -10%
Ik zoek dus verder naar een 6de broker met BE iban.
Ik vrees dat ik de beste al heb. In volgorde zijn dat voor mij:
Medirect
Saxo
Keytrade
Re=Bel
en Bolero
De rest deugt om allerlei redenen niet, volgens mij.
Ondertussen merk ik dat hun gratis makelaars-loon voor trackers, enkel geldt voor periodieke aankopen in een plan (van door hen geselecteerde etf's). Niet interessant genoeg, ik koop enkel in een dip of massaal tijdens een correctie van -10%
Ik zoek dus verder naar een 6de broker met BE iban.
Ik vrees dat ik de beste al heb. In volgorde zijn dat voor mij:
Medirect
Saxo
Keytrade
Re=Bel
en Bolero
De rest deugt om allerlei redenen niet, volgens mij.
Ik denk daarbij ook aan de mogelijkheid om apart je kaart vooraf in te stellen voor:
- Internetbetalingen wel of niet
- locatiegebaseerde beveiliging (met behulp van gps), voor alle betalingen en niet alleen voor de eerste.
- betalen met magneetstrip
- opname bij geldautomaat
- contactloze betalingen
- uitgavenlimiet
- kaart tijdelijk blokkeren