Digitale meter
Digitale meter
vraagje: in april dienden we onze analoge teller te vervangen door de digitale. Die kerel stond al drie keer te dreigen. Uiteraard is dat voor iemand met zonnepanelen met terugdraaiende teller opdat ogenblik niet interessant. is daar een compensatie ergens voorzien? En kan je nog een premie bij Fluxys aanvragen als je installatie van panelen dateert van 2016?
Re: Digitale meter
https://www.fluvius.be/nl/premies/retro ... nnepanelen
Voor een installatie die dateert van 2016 is dat dus € 375 /kWp
Enkel als je voor einde vh jaar je digitale meter laat installeren
Voor een installatie die dateert van 2016 is dat dus € 375 /kWp
Enkel als je voor einde vh jaar je digitale meter laat installeren
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier wordt er volgende dinsdag 2/9 een digitale meter geplaatst.
Was geen vragende partij, maar het moet hé.
5,4 Kwp zonnepanelen geplaatst in 2018.
Nog aan te vragen (ga dat direct na plaatsing doen) premie in mijn geval: 267€ x 5,4 kWp = 1441,80€
Heb trouwens al een 10 kWh batterij besteld die donderdag zal geinstalleerd worden.
Nog aan te vragen (ga dat direct na plaatsing doen) premie in mijn geval: 267€ x 5,4 kWp = 1441,80€
Heb trouwens al een 10 kWh batterij besteld die donderdag zal geinstalleerd worden.
Fluvius, breek me de bek niet open.
Sturen >1 jaar geleden een brief dat ze op dag XYZ zouden langskomen. Geen probleem, ik werk die dag van thuis.
Op dag XYZ niemand gezien - korte tijd nadien Aangetekend Schrijven van Fluvius dat ik weiger mee te werken aan de digitale meter installatie. Redelijk onvriendelijk Aangetekend Schrijven teruggestuurd.
Eind vorig jaar, nieuwe brief, we komen langs op dag ABC. Geen probleem, ik werk die dag van thuis.
Op dag was er ABC inderdaad iemand van Fluvius, maar het was vrij kort "Oei, da's ne speciale compteur da's voor mijne collega".
8 maand verder nog steeds niks gehoord / gezien...
Sturen >1 jaar geleden een brief dat ze op dag XYZ zouden langskomen. Geen probleem, ik werk die dag van thuis.
Op dag XYZ niemand gezien - korte tijd nadien Aangetekend Schrijven van Fluvius dat ik weiger mee te werken aan de digitale meter installatie. Redelijk onvriendelijk Aangetekend Schrijven teruggestuurd.
Eind vorig jaar, nieuwe brief, we komen langs op dag ABC. Geen probleem, ik werk die dag van thuis.
Op dag was er ABC inderdaad iemand van Fluvius, maar het was vrij kort "Oei, da's ne speciale compteur da's voor mijne collega".
8 maand verder nog steeds niks gehoord / gezien...
wees blij. Er is geen enkel voordeel aan een digitale meter. Geen enkel.
Bij mij stond hij er ineens zonder iemand gezien te hebben. Alle meters werden ineens vervangen in de technische ruimte. (app.gebouw)
Bij mij stond hij er ineens zonder iemand gezien te hebben. Alle meters werden ineens vervangen in de technische ruimte. (app.gebouw)
Eerlijk gezegd, dat boeit me niet, als die installateur FRA of ENG spreekt & zijn job goed doet is dat ook OK.
Heel toevallig heb ik “die collega” gezien toen die de compteur kwam vervangen in een huis dat ik verhuur, doet blijkbaar enkel de oudere tellers hier in de buurt. Die van mijn huis is uit beginjaren 70, verhuurhuis ook zoiets.
Even met gesproken en die was niet bepaald “van den haas gepoept” zoals we in de Haven zeggen.
“Ik zou er 6 kunnen doen op een dag, maar 5 is al genoeg voor mij “.
Heel toevallig heb ik “die collega” gezien toen die de compteur kwam vervangen in een huis dat ik verhuur, doet blijkbaar enkel de oudere tellers hier in de buurt. Die van mijn huis is uit beginjaren 70, verhuurhuis ook zoiets.
Even met gesproken en die was niet bepaald “van den haas gepoept” zoals we in de Haven zeggen.
“Ik zou er 6 kunnen doen op een dag, maar 5 is al genoeg voor mij “.

zo batterij is technisch interessant maar nog steeds te duur. Enkel als je grote verbruikers hebt kan dat eventueel wel interessant zijn.plemmens schreef: ↑30 augustus 2025, 20:06 Hier wordt er volgende dinsdag 2/9 een digitale meter geplaatst.
ik heb een digitale meter sedert vorig jaar.en ik denk zelfs dat ik goedkoper zal af zijn dan met de netvergoeding. Nadeel is wel dat je moet opletten met de piekkwartierverbruiken maar voorlopig allemaal onder de 2,5kw. Daar zal fluvius niet blij mee zijn.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik zie net op de planningschecker digitale meter van Fluvius dat ik een afspraak zou hebben dat op 16/09/25 mijn analoge meter zou vervangen worden door een digitale. Tot een paar weken geleden stond er - gedurende maanden - dat ik een digitale meter zou krijgen tussen 15 okt en 15 nov 2025. Ik heb echter geen mail, brief of telefoontje ontvangen van Fluvius. Normaal krijg je dit toch, dacht ik, om een datum af te spreken?
Ik lig niet wakker van dat piektarief en al die andere zever. Ik had er zelfs nog nooit naar gekeken tot ik je bericht daarover zag. Ik zit soms aan 5kw piektariefLukske schreef: ↑31 augustus 2025, 19:45zo batterij is technisch interessant maar nog steeds te duur. Enkel als je grote verbruikers hebt kan dat eventueel wel interessant zijn.plemmens schreef: ↑30 augustus 2025, 20:06 Hier wordt er volgende dinsdag 2/9 een digitale meter geplaatst.
ik heb een digitale meter sedert vorig jaar.en ik denk zelfs dat ik goedkoper zal af zijn dan met de netvergoeding. Nadeel is wel dat je moet opletten met de piekkwartierverbruiken maar voorlopig allemaal onder de 2,5kw. Daar zal fluvius niet blij mee zijn.

Ik ga mijn leven niet veranderen en constant op mijn verbruik letten om een paar 100 euro per jaar te besparen.
Ik betaal wel braaf mijn factuurke en dat ze me voor de rest gerust laten met hun flauwekul.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb al een 6kw gescoord als piek en heb de meter nog maar 1 week. Warmtepomp voor zwembad, droogkast, vaatwas én koken tegelijkertijd was niet het beste idee.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik heb een digitale meter sinds april vorig jaar en ik ben inderdaad ook goedkoper af. Blijf wel netjes onder 2,5 kw.Lukske schreef: ↑31 augustus 2025, 19:45zo batterij is technisch interessant maar nog steeds te duur. Enkel als je grote verbruikers hebt kan dat eventueel wel interessant zijn.plemmens schreef: ↑30 augustus 2025, 20:06 Hier wordt er volgende dinsdag 2/9 een digitale meter geplaatst.
Als je je een buiten zwembad kan betalen moet je niet klagen vind ik... 10 keer liever een roadster. Of nee, nog liever 2 roadstersCharlesvdw schreef: ↑31 augustus 2025, 20:46 Ik heb al een 6kw gescoord als piek en heb de meter nog maar 1 week. Warmtepomp voor zwembad

Gelijk heb je, een cabrio maakt rijden tenminste nog aangenaam.VTEC schreef: ↑31 augustus 2025, 22:21Als je je een buiten zwembad kan betalen moet je niet klagen vind ik... 10 keer liever een roadster. Of nee, nog liever 2 roadstersCharlesvdw schreef: ↑31 augustus 2025, 20:46 Ik heb al een 6kw gescoord als piek en heb de meter nog maar 1 week. Warmtepomp voor zwembad![]()
Hij klaagt toch niet. Elk zijn goesting hé.VTEC schreef: ↑31 augustus 2025, 22:21Als je je een buiten zwembad kan betalen moet je niet klagen vind ik... 10 keer liever een roadster. Of nee, nog liever 2 roadstersCharlesvdw schreef: ↑31 augustus 2025, 20:46 Ik heb al een 6kw gescoord als piek en heb de meter nog maar 1 week. Warmtepomp voor zwembad![]()
Ik heb trouwens ook een cabrio. Ik rij bij mooie dagen zelfs in de winter open.