Holdings
TIP
Re: Holdings
Zie de Jaarrekening van Sofina -> pag. 100-102 voor 2024.
Jaren geleden las ik een mooi artikel over Sofina, "het jaarlijks dividend moet heel wat Waalse kastelen warm houden in de winter", prachtig
Jaren geleden las ik een mooi artikel over Sofina, "het jaarlijks dividend moet heel wat Waalse kastelen warm houden in de winter", prachtig
Omdat ik momenteel teveel cash heb wil ik deze ook op de beurs zetten.
Graag wil ik een deel aan het werk zetten door stabiele groeiers, met sterk verleden te kopen
Van Berkshire b & Ackermans & Investor AB heb ik al genoeg, en wil voor de spreiding daarin niet verder investeren.
Zijn er argumenten voor- en tegen de Japanse holding Itochu corp? => Te koop als adr ITOCY
Graag wil ik een deel aan het werk zetten door stabiele groeiers, met sterk verleden te kopen
Van Berkshire b & Ackermans & Investor AB heb ik al genoeg, en wil voor de spreiding daarin niet verder investeren.
Zijn er argumenten voor- en tegen de Japanse holding Itochu corp? => Te koop als adr ITOCY
Kende ik nog niet maar de japanse beurs is al heel hard gestegen en bovendien zijn de lange termijnrentes flink aan het stijgen. Dus opletten he.Georg schreef: ↑6 september 2025, 09:30 Omdat ik momenteel teveel cash heb wil ik deze ook op de beurs zetten.
Ik zou ook last hebben van hoogtevrees.laeka schreef: ↑7 september 2025, 08:50Kende ik nog niet maar de japanse beurs is al heel hard gestegen en bovendien zijn de lange termijnrentes flink aan het stijgen. Dus opletten he.Georg schreef: ↑6 september 2025, 09:30 Omdat ik momenteel teveel cash heb wil ik deze ook op de beurs zetten.
211,48%)afgelopen 5 jaar
Dan zit je nog met het valutarisico.
Valutakoers EUR/JPY (september 2020 → september 2025)
September 2020: ± 125 JPY per EUR
September 2025: ± 160 JPY per EUR
De euro is dus in 5 jaar met ongeveer +28 % sterker geworden tegenover de yen.
Wisselkoers USD/JPY (september 2020 → september 2025)
sept 2020: ± 105 JPY per USD
sept 2025: ± 145 JPY per USD
De dollar is in 5 jaar ongeveer +38 % sterker geworden tegenover de yen.
Net even gekeken, heel erg goede Engelse website en een interessante spreiding in 8 strategische poten (metals, energie, food, ICT etc.).
Maar naast wat laeka en Karine zeggen, hoe zit het met dividend uit Japan, hoe worden die belast? En kan je ze kopen via een courante broker hier?
Maar naast wat laeka en Karine zeggen, hoe zit het met dividend uit Japan, hoe worden die belast? En kan je ze kopen via een courante broker hier?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Welke website ?
Ooit al gehoord van een startup genaamd Google?
Itochu.co.jp
Itochu.co.jp
Via Saxo bank koopbaar op Tokyo Stock Exchange. En via ADR op Amerika.VTEC schreef: ↑7 september 2025, 11:43 Net even gekeken, heel erg goede Engelse website en een interessante spreiding in 8 strategische poten (metals, energie, food, ICT etc.).
Bij correctie is in Japan Mitsubishi Financial corporartion (heb het vroeger al een paar keer in portefeuille gehad) en Softbank te bestuderen.
Weet dat Bufftett al herhaaldelijk 5 Japanse handelshuizen heeft gekocht en in het voorjaar zelfs verstevigd.
Weet dat Bufftett al herhaaldelijk 5 Japanse handelshuizen heeft gekocht en in het voorjaar zelfs verstevigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb in november 2022 aandelen Itochu (IOC) aangekocht op de beurs van Frankfurt (in euro dus). Ben klant bij Lynx. Dividenden worden uitbetaald in Yen.
Iemand deze in portefeuille. Ben onlangs hier in gestapt. Op de beurs nu te koop aan 51,30 Hongkongse dollars.
Volgens een studie is het 137 HKD waard.
Die torenhoge kortingen waren er ook in Jardine Matheson Holdings en First pacific dus niet laten afschrikken.
https://www.ckh.com.hk/en/about/
Veel leesgenot
Die torenhoge kortingen waren er ook in Jardine Matheson Holdings en First pacific dus niet laten afschrikken.
Veel leesgenot
Dan is deze holding in uw bezit verdubbeld in YEN. Proficiat.rudipsycho schreef: ↑7 september 2025, 15:21 Ik heb in november 2022 aandelen Itochu (IOC) aangekocht op de beurs van Frankfurt (in euro dus). Ben klant bij Lynx. Dividenden worden uitbetaald in Yen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja. Gekocht in 10/2020 (dollar), 3/2022 (euro) en 9/2022 (euro). Sta op verlies.laeka schreef: ↑7 september 2025, 17:34 Iemand deze in portefeuille. Ben onlangs hier in gestapt. Op de beurs nu te koop aan 51,30 Hongkongse dollars.
Veel leesgenot
Bij diene Peugeot invest zijn ze ook precies grote kuis aan het houden. Na de verkoop van Spie is het nu de beurt aan Lisi.
Ook werd er dit jaar gesnoeid in private equity fondsen.
Ook werd er dit jaar gesnoeid in private equity fondsen.
Bedankt voor jullie nuttige bijdrage, de langetermijn rente had ik even niet gezien.
Vanmorgen las ik deze:
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1 ... zekerheid
Vanmorgen las ik deze:
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1 ... zekerheid