Geld overgeschreven naar effectenrekening
Geld overgeschreven naar effectenrekening
Mevrouw,
mijnheer
Door een stomme vergissing heb ik vandaag van mijn zichtrekening bij BNP Parisbas geld overgeschreven naar mijn Rabo Internet Effectenrekening ...in plaats van naar mijn Rabo Internet Zichtrekening.
Kan dat wel?
Zoniet, komt dat geld automatisch op mijn Rabobank zichtrekening terecht?
Of zal BNP Parisbas mijn overschrijving (noodgedwongen?) annuleren en mijn geld automatisch terugstorten?
Of contacteer ik dienaangaand beter eens hetzij PNB Parisbas, hetzij met Rabobank.be?
Met alvast dank bij voorbaat voor uw toelichting en/of advies...
Hans D.
mijnheer
Door een stomme vergissing heb ik vandaag van mijn zichtrekening bij BNP Parisbas geld overgeschreven naar mijn Rabo Internet Effectenrekening ...in plaats van naar mijn Rabo Internet Zichtrekening.
Kan dat wel?
Zoniet, komt dat geld automatisch op mijn Rabobank zichtrekening terecht?
Of zal BNP Parisbas mijn overschrijving (noodgedwongen?) annuleren en mijn geld automatisch terugstorten?
Of contacteer ik dienaangaand beter eens hetzij PNB Parisbas, hetzij met Rabobank.be?
Met alvast dank bij voorbaat voor uw toelichting en/of advies...
Hans D.
Re: Geld overgeschreven naar effectenrekening
Gewoon overschrijven van je Rabo effecten- naar zichtrekening en 't is opgelost.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ezel(tje): een effectenrekening is bij mijn weten een fictieve rekening waar je aandelenfondsen en andere effecten in steken, niet een rekening waarop je geld kan zetten!?
Je effectenrekening bij Rabo.be heeft een rekeningnummer net zoals je zicht- en spaarrekening er een heeft. Wat je allemaal met zo'n rekening kan doen, bepaalt de bank.
Net zelf even uitgeprobeerd. Intern kan ik bij Rabo geen cash overschrijven van de zicht- naar de effectenrekening. Bij Keytrade kan ik zowel van een andere bank als van de zichtrekening er naar de effectenrekening overschrijven.
Goed nieuws dus, grote kans dat Rabo het inkomend geld op je Rabo-effectenrekening retourneert naar je BNPPF-rekening.
Net zelf even uitgeprobeerd. Intern kan ik bij Rabo geen cash overschrijven van de zicht- naar de effectenrekening. Bij Keytrade kan ik zowel van een andere bank als van de zichtrekening er naar de effectenrekening overschrijven.
Goed nieuws dus, grote kans dat Rabo het inkomend geld op je Rabo-effectenrekening retourneert naar je BNPPF-rekening.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Bij Rabobank.be is een effectenrekening een zuivere bewaarrekening voor effecten. Cash bedragen kunnen helaas niet op een effectenrekening worden aangehouden en kunnen er zelfs niet op verwerkt worden. Bedragen die via een andere bank worden overgemaakt naar een effectenrekening worden daardoor automatisch teruggestuurd naar de rekening van waaruit de opdracht vertrok. Dit gebeurt op dezelfde dag als de dag waarop de betaling bij ons toekwam.
U ontvangt dan zeer snel het bedrag terug op de zichtrekening bij de andere bank, zodat u het opnieuw naar een andere rekening kan overschrijven.
Misschien overbodig maar toch interessant: aankopen van effecten kunnen bij Rabobank.be zowel via de zicht- als via de spaarrekening worden gedaan. In sommige gevallen kan de afrekening van beleggingsfondsen enkele dagen duren. Als u de aankoop via een spaarrekening uitvoert dan blijft dit bedrag nog spaarintresten opleveren tot wanneer de afrekening effectief wordt uitgevoerd.
U ontvangt dan zeer snel het bedrag terug op de zichtrekening bij de andere bank, zodat u het opnieuw naar een andere rekening kan overschrijven.
Misschien overbodig maar toch interessant: aankopen van effecten kunnen bij Rabobank.be zowel via de zicht- als via de spaarrekening worden gedaan. In sommige gevallen kan de afrekening van beleggingsfondsen enkele dagen duren. Als u de aankoop via een spaarrekening uitvoert dan blijft dit bedrag nog spaarintresten opleveren tot wanneer de afrekening effectief wordt uitgevoerd.
Bedankt voor de nuttige informatie!
Het overschrijving van cash naar mijn Rabo-effectenrekening werd inderdaad geweigerd en stond vandaag al terug op mijn bankrekening...
Hans D
Het overschrijving van cash naar mijn Rabo-effectenrekening werd inderdaad geweigerd en stond vandaag al terug op mijn bankrekening...
Hans D