Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
Thoughts and prayers.
En natuurlijk meer wapens in prive-bezit he, zodat men zich beter kan verdedigen.
Cynisch genoeg was hij net een vraag aan het beantwoorden over wapengeweld.
Laatst gewijzigd door patrick4 op 11 september 2025, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Dat klopt. Maar de hoeveelheden zijn in de verste verte niet te vergelijken.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Zijn "optredens" in universiteiten waren net bijzonder populair, overal duizenden en duizenden deelnemers. Mensen die "in debat" gingen, maar minstens evenveel aanhangers. Die vent is een beroemdheid geworden, en met name bij jongeren, o.a. dankzij sociale media.CarpeNoctem schreef: ↑11 september 2025, 06:36 De univeristeiten in de VS* zijn een broeinest van extreem-links geworden
Laatst gewijzigd door patrick4 op 11 september 2025, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies. Net zoals (extreem) links zelfstandigheid en zelfredzaamheid verhindert, verhindert (extreem) recht het kritische denken.KleineSpaarder schreef: ↑11 september 2025, 07:20 Trump is tegen de universiteiten omdat de studenten daar leren om zelfstandig na te denken. Wie zelfstandig kan nadenken, laat zich niet zomaar om het even welke leugen wijsmaken.
Wat een nonsens. Aan de beide kanten zijn er mensen die niet in staat zijn kritisch na te denken of hun opinie aan te passen als daar genoeg argumenten voor zijn. Voorbeelden genoeg op dit forum trouwens.
Ik ken veel meer fundamentalistische mensen aan de linkerkant dan aan de rechterkant actually. Zij zijn op X ook het meest hysterisch en onbeschoft in hun houding. Een air van : iedereen van de tegenpartij is dom, het zijn marginalen ...
Ik ken veel meer fundamentalistische mensen aan de linkerkant dan aan de rechterkant actually. Zij zijn op X ook het meest hysterisch en onbeschoft in hun houding. Een air van : iedereen van de tegenpartij is dom, het zijn marginalen ...
Trump is tegen universiteiten. Wat een kleutertaal. Wat een ongenuanceerde uitspraak.KleineSpaarder schreef: ↑11 september 2025, 07:20Trump is tegen de universiteiten omdat de studenten daar leren om zelfstandig na te denken. Wie zelfstandig kan nadenken, laat zich niet zomaar om het even welke leugen wijsmaken.CarpeNoctem schreef: ↑11 september 2025, 06:36
De univeristeiten in de VS* zijn een broeinest van extreem-links geworden
En dat is niet goed in de dictatuur van Trump.
Het is een kwalijke trend tegenwoordig dat de pers en ook de academische wereld denkt ideologie te mogen/moeten pumpen. Heel fout. Een aberratie die ooit wel gecorrigeerd zal worden. Ondertussen kunnen mensen die echt kritisch nadenken zich alleen maar ergeren en wachten tot sanity terugkomt.
"Dubieuze uiterst rechtse figuur". Je hebt je kans gemist bij de msm. Daar had je het misschien langer dan 3 jaar 20 % werken uitgehoudenBrembos schreef: ↑11 september 2025, 07:56 Ondertussen ook weeral 3 scholieren neergeschoten in Colorado. Over de Russische agressie tegenover Polen zwijgt het klakske in alle talen. In de niet goed te praten moord op een dubieuze uiterst rechtse figuur heeft hij al direct zijn kans gezien om de Amerikanen verder te verdelen en tegen mekaar op te zetten…

- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Zelfs na een moord blijven de haatzaaiers verder doen ... @Vanganzza: "Je mag fier op jezelf zijn !"
Mijn gedachten gaan uit naar Erika, hun 2 kinderen die van een liefdevol warm nest naar een deels leeg leven vol met stigma's en vooroordelen gaan ...
Ik hoop dat ze de echte daders te pakken krijgen, want dit was niet zomaar een amateuristische gek die een aanslag heeft gepleegd maar een super professional die een kill-shot heeft gedaan wat niet velen hem op deze aardbol nadoen, hier zitten zeer machtige personen achter !

Mijn gedachten gaan uit naar Erika, hun 2 kinderen die van een liefdevol warm nest naar een deels leeg leven vol met stigma's en vooroordelen gaan ...
Ik hoop dat ze de echte daders te pakken krijgen, want dit was niet zomaar een amateuristische gek die een aanslag heeft gepleegd maar een super professional die een kill-shot heeft gedaan wat niet velen hem op deze aardbol nadoen, hier zitten zeer machtige personen achter !
Make Spaargids " Great Again ! "
Een liefdevol nest tot een van de kindjes andersgeaard blijkt te zijn… . Niets rechtvaardigt zijn dood maar het blijkt toch een uiterst dubieus figuur te figuur te zijn met erg naargeestige denkbeelden. Graag ook een eretitel dan voor de vermoorde democratische politici , de slachtoffers van de school shootings (47 al dit jaar) , de vermoorde politiemensen bij de bestorming van het capitool in 2021 en elk onschuldig slachtoffer in Gaza.Het klakske is wel erg selectief in zijn verontwaardiging…
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, je hebt gelijk. We moeten de zaken durven benoemen zoals ze zijn. Trump haat de universiteiten, wil de universiteiten lamleggen en past zijn maffia-chantage technieken toe.mver schreef: ↑11 september 2025, 20:54Trump is tegen universiteiten. Wat een kleutertaal. Wat een ongenuanceerde uitspraak.KleineSpaarder schreef: ↑11 september 2025, 07:20
Trump is tegen de universiteiten omdat de studenten daar leren om zelfstandig na te denken. Wie zelfstandig kan nadenken, laat zich niet zomaar om het even welke leugen wijsmaken.
Tientallen universiteiten hebben al toegegeven aan Trumps chantage.
Enkel Harvard, in alle onderzoeken steeds behorend tot de top 3 van beste universiteiten ter wereld, heeft nog niet toegegeven aan Trumps chantage, dreigementen en pesterijen en ze blijven de Freedom of Speech verdedigen.
KleineSpaarder schreef: ↑15 april 2025, 08:51 Harvard is de zoveelste universiteit die door Trump aangevallen wordt. In tegenstelling tot andere universiteiten plooit Harvard niet.
Universiteiten zijn slecht. Ze leiden mensen op. En opgeleide mensen stemmen niet voor Trump![]()
The Trump administration announced Monday that it would freeze $2.2 billion in multi-year grants and $60 million in multi-year contract value at Harvard University after the school said it would not follow policy demands from the administration.
KleineSpaarder schreef: ↑16 april 2025, 14:45 Trump haalt weer uit naar Harvard als een kolerieke baby die zijn tutter kwijt is![]()
Harvard has been hiring almost all woke, Radical Left, idiots and ‘birdbrains’ who are only capable of teaching FAILURE to students and so-called ‘future leaders,’” Trump said in a lengthy post on Truth Social.
De dictatuur van Trump zet een nieuwe aanval op tegen Harvard.
DHS threatens to revoke Harvard’s eligibility to host international students unless it turns over disciplinary records
KleineSpaarder schreef: ↑29 juli 2025, 15:37 Trump drijft zijn aanvallen tegen de universiteiten verder op.
Nu is het de beurt aan Duke University.
Trump administration launches investigation into Duke University and Duke Law Journal
The Trump administration has identified a new target in its battle with elite higher education, announcing a two-pronged front against Duke University on allegations the North Carolina school is in violation of the Civil Rights Act.
The Education Department is launching an investigation into Duke University and the Duke Law Journal, the department announced in a news release Monday, citing reporting that alleges the university was violating the Civil Rights Act. Education Secretary Linda McMahon and Health and Human Services Secretary Robert F. Kennedy Jr. also sent a letter to Duke University “outlining shared concerns about the use of race preferences in Duke’s hiring, admissions, and scholarship decisions.”
KleineSpaarder schreef: ↑23 mei 2025, 17:02KleineSpaarder schreef: ↑21 april 2025, 10:15
Trump doet er nog een schep bovenop. Freedom of speech is hartstikke dood in de US.
Wall Street Journal: Trump administration plans to cut $1 billion more from Harvard after growing tension
Het houdt niet op.KleineSpaarder schreef: ↑13 mei 2025, 20:03 De maffiabaas in het witte huis gaat nog eens een stap verder in de afpersing van Harvard, dat zich niet wil plooien naar Trump die een einde gemaakt heeft aan Free Speech in de US.
Trump administration piles pressure on Harvard with $450m more in cuts
The latest cuts follow a $2.2bn freeze, bringing total federal penalties against Harvard to $2.65bn
In de US hebben alle bedrijven en alle universiteiten gacapituleerd voor Trump. Behalve 1: Harvard.
Alleen Harvard verdedigt nog de Freedom of Speech.
Maar dus nu de volgende afperserij door gangster Trump: Harvard mag geen buitenlandse studenten meer accepteren.
Belgium’s future queen caught up in Harvard foreign student ban
Princess Elisabeth has completed first year of master’s degree but Trump administration’s crackdown may jeopardise studies
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Daar is alleszins niet de minste aanwijzing voor. Als we even naar het recente verleden kijken: de moordpoging op Trump werd uitgevoerd door een republikein, en allerminst georkestreerd.voorheenCP1234 schreef: ↑11 september 2025, 21:23 Ik hoop dat ze de echte daders te pakken krijgen, want dit was niet zomaar een amateuristische gek die een aanslag heeft gepleegd maar een super professional die een kill-shot heeft gedaan wat niet velen hem op deze aardbol nadoen, hier zitten zeer machtige personen achter !
-
- Full Member
- Contacteer:
Om over onze aller vakverenigingen nog maar te zwijgen. Iets met een schoenmaker en een leest. Het kunnen ook een bezem en een eigen deur geweest zijn.mver schreef: ↑11 september 2025, 20:54Trump is tegen universiteiten. Wat een kleutertaal. Wat een ongenuanceerde uitspraak.KleineSpaarder schreef: ↑11 september 2025, 07:20
Trump is tegen de universiteiten omdat de studenten daar leren om zelfstandig na te denken. Wie zelfstandig kan nadenken, laat zich niet zomaar om het even welke leugen wijsmaken.
Het is een kwalijke trend tegenwoordig dat de pers en ook de academische wereld denkt ideologie te mogen/moeten pumpen. Heel fout. Een aberratie die ooit wel gecorrigeerd zal worden. Ondertussen kunnen mensen die echt kritisch nadenken zich alleen maar ergeren en wachten tot sanity terugkomt.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Absoluut. De man was niet iemand die verbinding opzocht, zijn betrachting was om te schofferen en te polariseren en daar is hij bijzonder goed in geslaagd.
Ik ben het zowat met niets eens wat die man allemaal predikte en de manier waarop hij dat deed, maar dat je het daarvoor niet verdient om doodgeschoten te worden is te vanzelfsprekend om te vermelden (ik doe het toch omdat niet iedereen op dit forum even goed in staat blijkt om vanzelfsprekendheden op te merken).
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Hier heb je gelijk om de insinuaties van voorheenCP te ontkrachten. Deze zijn nergens op gebaseerd.MeneerParmentier schreef: ↑12 september 2025, 08:35Daar is alleszins niet de minste aanwijzing voor. Als we even naar het recente verleden kijken: de moordpoging op Trump werd uitgevoerd door een republikein, en allerminst georkestreerd.voorheenCP1234 schreef: ↑11 september 2025, 21:23 Ik hoop dat ze de echte daders te pakken krijgen, want dit was niet zomaar een amateuristische gek die een aanslag heeft gepleegd maar een super professional die een kill-shot heeft gedaan wat niet velen hem op deze aardbol nadoen, hier zitten zeer machtige personen achter !

Maar hier sla je dan weer compleet de bal mis en doe je zelf mee aan het bevestigen van (voor)oordelen. Ik weet niet of de man een liefdevol en warm nest heeft zoals voorheenCP insinueert maar ik durf ook niet te zeggen dat het niet zo is of hoe hij zou reageren als een van zijn kindjes andersgeaard zou blijken.MeneerParmentier schreef: ↑12 september 2025, 08:40Absoluut. De man was niet iemand die verbinding opzocht, zijn betrachting was om te schofferen en te polariseren en daar is hij bijzonder goed in geslaagd.
Ik ben het zowat met niets eens wat die man allemaal predikte en de manier waarop hij dat deed, maar dat je het daarvoor niet verdient om doodgeschoten te worden is te vanzelfsprekend om te vermelden (ik doe het toch omdat niet iedereen op dit forum even goed in staat blijkt om vanzelfsprekendheden op te merken).

Dat je meegaat in de redenering van Brembos verbaast me. Brembos zijn reactie verbaast me dan weer helemaal niet. Het is wel raar dat iemand die onlangs nog de verkrachting van een 11-jarig meisje in Brussel bagateliseerde (Brembos voor alle duidelijkheid) zich nu zorgen zou maken over de mogelijke reactie van één van de ouders op de mogelijke andergeaardheid van één van hun kinderen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben totaal niet vertrouwd met zijn gezins-situatie. Mijn commentaar ging uiteraard puur over zijn semi-politieke ondernemingen, en zijn publieke debatten. Het volstaat om eens op zijn sociale media te gaan kijken, waar je filmpjes (enfin, knipsels uit veel langere filmpjes) met enkel de meest controversiële onderwerpen, discussies met slecht voorbereide studenten etc terugvind. Zijn debatstijl kun je daar openlijk zelf bekijken en je conclusies trekken. De bijdrage aan de maatschappij van deze persoon in naar mijn bescheiden mening niet nul, maar negatief. Het enige positieve dat je kunt zeggen is dat hij in debat ging, en de discussie aanwakkerde (voor zover dat al nodig was).VincentVega schreef: ↑12 september 2025, 09:16 Maar hier sla je dan weer compleet de bal mis en doe je zelf mee aan het bevestigen van (voor)oordelen. Ik weet niet of de man een liefdevol en warm nest heeft zoals voorheenCP insinueert maar ik durf ook niet te zeggen dat het niet zo is of hoe hij zou reageren als een van zijn kindjes andersgeaard zou blijken.![]()