Securex TAK 26
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Securex TAK 26
Heeft iemand ervaring met Securex? Intekenen op Securex tak26 zou online gebeuren via microsoft teams en niet in een kantoor. Ik heb een online afspraak gekregen, maar denk niet dat ik er zal op in gaan.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je kan ook perfect naar hun kantoor gaan.
Voor 3 jaar vind ik het alvast geen slecht rendement en loont het wel de moeite om te gaan
Ik blijf het toch raar vinden, de geboden rente is vergeleken met andere tak26 aan de te hoge kant en bij de recente nieuwsberichten kun je er niets meer van terugvinden.Matroos1958 schreef: ↑8 september 2025, 18:00Je kan ook perfect naar hun kantoor gaan.
Voor 3 jaar vind ik het alvast geen slecht rendement en loont het wel de moeite om te gaan
inderdaad
heb de nieuwsberichten van de laatste weken overlopen en het artikel staat er niet meer tussen
Op een andere manier wel de link terug gevonden: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -jaar.html
Sorry, De gevraagde pagina bestaat niet meer of is verplaatst.
Ook de link van vorig jaar terug gevonden die wel nog werkt: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -jaar.html
Ik zou graag eens van een moderator of dergelijke vernemen waarom het artikel offline werd gehaald. Is dit op verzoek van verzekeraar Securex zelf? Of staat Spaargids niet meer achter de inhoud v/d advertorial? Stonden er foutieve of ontbrekende gegevens vermeld? Graag duiding ...

Op een andere manier wel de link terug gevonden: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -jaar.html
Sorry, De gevraagde pagina bestaat niet meer of is verplaatst.
Ook de link van vorig jaar terug gevonden die wel nog werkt: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -jaar.html
Ik zou graag eens van een moderator of dergelijke vernemen waarom het artikel offline werd gehaald. Is dit op verzoek van verzekeraar Securex zelf? Of staat Spaargids niet meer achter de inhoud v/d advertorial? Stonden er foutieve of ontbrekende gegevens vermeld? Graag duiding ...
staat toch gewoon op hun website.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik zie geen grote slangen onder het gras.
De afweging die je dus moet maken is:
1. Vind je 2,6% nettorendement genoeg om je geld 3 jaar vast te zetten?
2. Vind je dat Securex voldoende financiele slagkracht heeft om aan zijn toekomstige betaalverplichtingen te voldoen?
Wegens lui, even aan chatgpt gevraagd hoe het gesteld is met de winst van Securex:
Securex Corporate NV boekte een verlies van €1.051.545 in het afgelopen boekjaar, ondanks een stijging van het eigen vermogen.
Groep Securex (VZW) rapporteerde een winst van €32.990, na een verlies van meer dan €650.000 het jaar ervoor.
IPS Securex Holdings Limited (Singapore) rapporteerde een nettoverlies van S$1,49 miljoen voor het boekjaar.
2. Vind je dat Securex voldoende financiele slagkracht heeft om aan zijn toekomstige betaalverplichtingen te voldoen?
Wegens lui, even aan chatgpt gevraagd hoe het gesteld is met de winst van Securex:
Securex Corporate NV boekte een verlies van €1.051.545 in het afgelopen boekjaar, ondanks een stijging van het eigen vermogen.
Groep Securex (VZW) rapporteerde een winst van €32.990, na een verlies van meer dan €650.000 het jaar ervoor.
IPS Securex Holdings Limited (Singapore) rapporteerde een nettoverlies van S$1,49 miljoen voor het boekjaar.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
-
- Full Member
- Contacteer:
oei, dat is toch niet bepaald als rooskleurig te beschouwen???patrick4 schreef: ↑9 september 2025, 11:24 Ik zie geen grote slangen onder het gras.
Goh, je zou dat dieper moeten bekijken. Dit gaat enkel over het voorbije boekjaar dus niet echt up-to-date en misschien ook niet representatief genoeg om de stabiliteit te beoordelen. Maar gevoelsmatig wringt dit inderdaad.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Wat staat er op wie zijn website?
De voorwaarden van het tak26 verzekeringsproduct staan inderdaad allemaal op de website van Securex.
Maar ik blijf het vreemd (lees verdacht) vinden dat Spaargids een artikel verwijderd uit zijn nieuwsberichten, zonder nadere toelichting. Ze hebben het precies nooit gepubliceerd. Daar is toch een reden voor

@ patrick4 en Matroos1958:
Je moet je baseren op het financiële vermogen van de emittent zelf en niet op dit van zustermaatschappijen of een internationaal overkoepelende holding die toch niet zal tussenkomen bij een faillisement van een dochtermaatschappij.
In casu is de emittent "Securex Leven", erkend door de FSMA: https://www.fsma.be/nl/party/securex-leven-ovv
Ondernemingsnummer 0422.900.402 met maatschappelijke zetel Tervurenlaan 43 te Etterbeek. Met deze gegevens kan je de neergelegde jaarrekeningen consulteren bij de NBB.
Nog ter info uit het essentieel informatiedocument: De kapitalisatiecontracten (tak 26) maken deel uit van een bijzonder vermogen dat afzonderlijk wordt beheerd binnen de activa van de verzekeraar. Bij faillissement van de verzekeraar wordt dit bijzonder vermogen prioritair voorbehouden voor het nakomen van de verbintenissen ten aanzien van de onderschrijvers. Dit product wordt niet gewaarborgd door het Belgische Garantiefonds.
Bruto-rendement vanaf 15.09.2025 gedaald van 3,60% naar 3,25% (3 jaar) en van 3,75% naar 3,50% (5 jaar). Instapkosten van 2% eveneens weer van toepassing.