Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Als je dit kunt volhouden mag Pabrai cursus Excel komen volgen bij jou.

Bron: het internet.
Dat is ook zo. Zeker als het bij jou ook alles omvat. Mijn YTD is 5%, en zelfs dat is extreem goed gezien mijn asset allocatie.
Bron: het internet.
Heb uitsluitend aandelen. Geen obligaties/termijn. Wel 6% cash maar die wordt hier niet bijberekend. Grootste gewichten zijn : Agnico Eagle, Kinross, Jaguar, Endeavour Silver, Cameco, NexGen, UEC, Sibanye, Impala, Pan American Silver, BTC miners zoals TeraWulf en CleanSpark, Shell, Cannabis zoals HighTide en Canopy .... Dus zeer agressieve portfolio. Veel gekocht in meerdere aankopen wanneer ze laag waren.
Het omvat niet alles, slechts1/4 dus zal ik ook rond de 5 proc komen. Het grootste deel zit nog in dure bankfondsen, lach me niet uit, het is om mezelf te beschermen tegen mijn impulsief (lees: dom) beleggingsgedrag. Indien ik het totaal met enkele knoppen op de gsm zou kunnen bedienen bega ik zeker en vast flaters.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijn YTD zal ook hoog zijn. Heb er hier eerder al eens op gewezen. Ook door mijn edelmetalen-portefeuille. Ondertussen al boven de 600%.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +600%
Boven de 600% YTD???koenvhaver schreef: ↑3 oktober 2025, 19:24 Mijn YTD zal ook hoog zijn. Heb er hier eerder al eens op gewezen. Ook door mijn edelmetalen-portefeuille. Ondertussen al boven de 600%.
Wat heb je dan in port.

-
- Full Member
- Contacteer:
Zie mijn onderschrift! Op 10 jaar.
OK, dan is het duidelijker. Ik had ook nog goud van 18.000 p/kg.

Sterkkoenvhaver schreef: ↑3 oktober 2025, 19:24 Mijn YTD zal ook hoog zijn. Heb er hier eerder al eens op gewezen. Ook door mijn edelmetalen-portefeuille. Ondertussen al boven de 600%.
-
- Full Member
- Contacteer:
Deze snap ik toch ook niet. Ik kocht het bulk van mijn goud op het 'dieptepunt' in 2013 en 2014 en heb daar zo'n 250% winst op. Ik heb ook goudmijnen, maar die onderpresteerden wat relatief aan de goudprijs. Maar 600% op goud? Dan moet het om producten met hefboom gaan.koenvhaver schreef: ↑3 oktober 2025, 19:24 Mijn YTD zal ook hoog zijn. Heb er hier eerder al eens op gewezen. Ook door mijn edelmetalen-portefeuille. Ondertussen al boven de 600%.
+7,37% vooral trackers
+18.79%
Samenstelling PF:
WTI2 19%
IWDA 25%
QDVE 12%
FXAC 7%
LBNK 15%
ASWC 8%
WBLC 4%
EXI5 3%
BTCW 7%
Samenstelling PF:
WTI2 19%
IWDA 25%
QDVE 12%
FXAC 7%
LBNK 15%
ASWC 8%
WBLC 4%
EXI5 3%
BTCW 7%
-
- Full Member
- Contacteer:
Op een ander forum kon je mijn rodium-verhaal volgen. Dat is van onder de 1000 dollar/ounce op drie jaar tijd naar boven de 30.000 dollar/ounce gegaan. En ik heb de ganse rit meegedaan in deeltjes via een etf. Je moet maar eens een lange-termijngrafiek bekijken van rhodium voor wie geïnteresseerd is.