Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Kan je die 15% op aandelen ook niet inbrengen op je aangifte?
3. Terugvorderen?
De 15% die in de VS is afgehouden kan je normaal niet in België terugvorderen, omdat dat precies de verdragsmaximum is.
Je kan die wél verrekenen via de “belastingvermindering voor buitenlandse roerende inkomsten” in je Belgische belastingaangifte (code 1464/2464).
Die vermindering is echter beperkt tot 15% van het netto belastbaar inkomen uit dat dividend, en met een plafond van €15.000 aan inkomsten.
3. Terugvorderen?
De 15% die in de VS is afgehouden kan je normaal niet in België terugvorderen, omdat dat precies de verdragsmaximum is.
Je kan die wél verrekenen via de “belastingvermindering voor buitenlandse roerende inkomsten” in je Belgische belastingaangifte (code 1464/2464).
Die vermindering is echter beperkt tot 15% van het netto belastbaar inkomen uit dat dividend, en met een plafond van €15.000 aan inkomsten.
Klopt volledig.karine schreef: ↑17 september 2025, 23:32 Kan je die 15% op aandelen ook niet inbrengen op je aangifte?
3. Terugvorderen?
Een mogelijkheid is ook dat Saxo een fout heeft gemaakt.
Uitermate slechte en trage communicatie met klanten. De "servicedesk" is alleen een waardeloos onpersoonlijk chat bot apparaat. Na vele chats krijg ja na 15 minuten (als je geluk hebt) een levend mens aan de chat. Weer moet je alles uitleggen (het staat toch al in de chat?). Die persoon kan vervolgens weinig voor je doen behalve het doorgeven aan een afdeling. "Nog een fijne dag!". Je krijgt nooit iemand persoonlijk aan de telefoon. Indienen van een klacht is zinloos. Je krijgt een bevestiging van de melding en verder gebeurt er niet mee. Geen enkele reactie. Mijn advies: ondanks lage tarieven: Maak geen gebruik van deze broker!
Wel vreemd dat ik steeds binnen de 2 minuten wel een medewerker aan de chat krijg.Leijten schreef: ↑4 oktober 2025, 10:23 Uitermate slechte en trage communicatie met klanten. De "servicedesk" is alleen een waardeloos onpersoonlijk chat bot apparaat. Na vele chats krijg ja na 15 minuten (als je geluk hebt) een levend mens aan de chat. Weer moet je alles uitleggen (het staat toch al in de chat?). Die persoon kan vervolgens weinig voor je doen behalve het doorgeven aan een afdeling. "Nog een fijne dag!". Je krijgt nooit iemand persoonlijk aan de telefoon. Indienen van een klacht is zinloos. Je krijgt een bevestiging van de melding en verder gebeurt er niet mee. Geen enkele reactie. Mijn advies: ondanks lage tarieven: Maak geen gebruik van deze broker!
Heel vreemd inderdaad. Als je je mail adres achter laat stuur ik je een filmpje, dan kun je het zelf zien. (Heb je een kwartiertje?)
Verre van direct de paar keren dat ik het gedaan heb.
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
Dan zal dat misschien de reden zijn, niet netjes.doorwinterd schreef: ↑7 oktober 2025, 17:07het staat letterlijk bij de 'voordelen' dat silver en gold rekeningen prioriteit krijgen bij klantenservice