Pensioensparen weg van Dexia...
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Pensioensparen weg van Dexia...
Ik heb al op hun site gezocht, maar niets gevonden.robokat schreef:De meeste banken rekenen hier niets voor aan. Je moet dit echter bij Dexia afchecken om zeker te zijn.
Niemand anders hier ervaring er mee?
-
- VIP member
- Contacteer:
Wat is een "betere" klant bij KBC?Hector schreef:De betere klanten bij Kbc betalen gewoon niks van kosten. Alle kosten worden terugbetaald onder de vorm van commerciële tegemoetkoming. In het geval dat ik heb gezien, ging het over 270€ kosten.
Ik zou het zelf niet weten vanaf wanneer je een betere klant bent. De persoon die mij dit heeft laten zien is een zelfstandige, en om voor 270€ kosten te hebben enkel op zijn zichtrekening, zal hij toch meer dan een gewone klant zijn.Frisse Freddy schreef:Wat is een "betere" klant bij KBC?Hector schreef:De betere klanten bij Kbc betalen gewoon niks van kosten. Alle kosten worden terugbetaald onder de vorm van commerciële tegemoetkoming. In het geval dat ik heb gezien, ging het over 270€ kosten.
Bij Dexia betaal je ook niets, echter wel wanneer je een portefeuille hebt van minstens 125.000€ (dat bedrag is hier op het forum al eens gevallen)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Thanks. En nee, ik zit nog niet aan 125.000 EUR pensioensparenVaganzza schreef:Bij Dexia betaal je ook niets, echter wel wanneer je een portefeuille hebt van minstens 125.000€ (dat bedrag is hier op het forum al eens gevallen)

Je moet helemaal geen zichtrekening hebben bij Dexia om er aan pensioensparen te doen.glennl schreef:Maar dan moet ik ook een zichtrekening houden bij Dexia, en dat wil ik niet.Joker schreef:Laat het fonds bij dexia gewoon staan, zorg wel dat je voor je pensioen er 5 stortingen hebt gedaan.
Groeten
Zelf voor een classic zichtrekening zonder bankkaart betaal je er al 12 euro per jaar...
Je kan perfect ook storten vanaf een zichtrekening bij een andere bank.
Zo is het toch bij Argenta en bij Fortis, dus het zou mij verbazen als dat niet zo was bij Dexia. Tzou in elk geval dom van hen zijn om dat niet toe te laten.
De effectenrekening van Dexia is gratis. Dexia rekent geen bewaarlonen af voor effecten die door Dexia zelf zijn uitgegeven. Wel betaal je instapkosten. Enkel Argenta heeft geen instapkosten.PRUTSKE schreef:Dexia doet niets gratis. Aan dit fonds is ook een effectenrekening verbonden waar kosten aan verbonden zijn.
Te bevragen bij Dexia zelf. (of je kan ook naar Deutsche Bank transfereren gezien die tot 500 eur terugbetalen bij het overbrengen van een effectenrekening).
Volgens mij moet er inderdaad een rekening gekoppeld zijn aan je pensioenspaarproduct. Maar je moet eens nakijken, of je niet volgende stappen kan ondernemen:
1. openen van een kosteloze spaarrekening, saldo gewoon 0,00 EUR.
2. koppelen van pensioenspaarproduct aan de nieuwe spaarrekening.
3. afsluiten van de zichtrekening, je krijgt dan normaal zelfs de kosten pro rata terugbetaald.
Best vraag je dit even na in je kantoor of op een helpdesk, nadat je eerst de algemene voorwaarden hebt uitgeplozen; anders sturen ze je weg met een vaag antwoord waar je niets mee bent.
Succes!
1. openen van een kosteloze spaarrekening, saldo gewoon 0,00 EUR.
2. koppelen van pensioenspaarproduct aan de nieuwe spaarrekening.
3. afsluiten van de zichtrekening, je krijgt dan normaal zelfs de kosten pro rata terugbetaald.
Best vraag je dit even na in je kantoor of op een helpdesk, nadat je eerst de algemene voorwaarden hebt uitgeplozen; anders sturen ze je weg met een vaag antwoord waar je niets mee bent.
Succes!
Bij het ARPE fonds dat ik onlangs geopend heb, heb ik géén andere rekening bij Argenta. Het is dus niet nodig om een rekening te koppelen aan je pensioenspaarproduct.Ravage schreef:Volgens mij moet er inderdaad een rekening gekoppeld zijn aan je pensioenspaarproduct.
Ik kan vanaf welke andere rekening dan ook sorten in ARPE.
Groeten[/quote]
Maar dan moet ik ook een zichtrekening houden bij Dexia, en dat wil ik niet.
Zelf voor een classic zichtrekening zonder bankkaart betaal je er al 12 euro per jaar...[/quote]
Das nog niks, vergeleken met de 22 euro van KBC..[/quote]
De betere klanten bij Kbc betalen gewoon niks van kosten. Alle kosten worden terugbetaald onder de vorm van commerciële tegemoetkoming. In het geval dat ik heb gezien, ging het over 270€ kosten.[/quote]
En wie zijn dan de 'betere' klanten?? 270 euro kosten?? dan moet je toch al heel veel dingen bij KBC hebben... Of niet?
Maar dan moet ik ook een zichtrekening houden bij Dexia, en dat wil ik niet.
Zelf voor een classic zichtrekening zonder bankkaart betaal je er al 12 euro per jaar...[/quote]
Das nog niks, vergeleken met de 22 euro van KBC..[/quote]
De betere klanten bij Kbc betalen gewoon niks van kosten. Alle kosten worden terugbetaald onder de vorm van commerciële tegemoetkoming. In het geval dat ik heb gezien, ging het over 270€ kosten.[/quote]
En wie zijn dan de 'betere' klanten?? 270 euro kosten?? dan moet je toch al heel veel dingen bij KBC hebben... Of niet?
Dat zou best kunnen, maar dan zullen veel financiële instellingen die regel zelf opleggen. Zowel bij KBC als bij AXA heb ik zo'n "probleem" voor een pensioenproduct. Bij beide instellingen heb ik dan ook een spaarrekening, maar waar nog nooit een cent heeft opgestaan.axento schreef:Bij het ARPE fonds dat ik onlangs geopend heb, heb ik géén andere rekening bij Argenta. Het is dus niet nodig om een rekening te koppelen aan je pensioenspaarproduct.Ravage schreef:Volgens mij moet er inderdaad een rekening gekoppeld zijn aan je pensioenspaarproduct.
Ik kan vanaf welke andere rekening dan ook sorten in ARPE.