Hey Telecom internet ?
Re: Hey Telecom internet ?
Hier ook tevreden met een €60 minder per jaar voor meer volume en hogere snelheid. Overigens ook tevreden over de Afhandeling bij Telenet, netjes de €50 waarborg voor de modem en de reeds betaalde maand terug gekregen en de belofte dat ik de Telenet e-mail boxen "levenslang" mag behouden.
Wij zijn al jaren klant bij Scarlet (Proximus) en betalen daar 34euro voor een internet-abonnement. Evenveel als bij Hey Telecom dus, maar wel een verdubbeling van de uploadsnelheid.
Waarom verkiezen jullie Hey boven Scarlet?
Waarom verkiezen jullie Hey boven Scarlet?
-
DonQuichot
- Full Member

- Contacteer:
Get your facts straight
verdubbeling?
5 Mbps verschil in upload (geen kat die dat merkt)
extra downloadsnelheid in de praktijk is 50 Mbps of meer als je ver van de centrale woont. (had 15 jaar VDSL)
Als je op juiste moment instapte, is het 29 €/maand.
Nu 34 €, en als je een mobiel abbo neemt vanaf L is het - 4 €.
verdubbeling?
extra downloadsnelheid in de praktijk is 50 Mbps of meer als je ver van de centrale woont. (had 15 jaar VDSL)
Als je op juiste moment instapte, is het 29 €/maand.
Nu 34 €, en als je een mobiel abbo neemt vanaf L is het - 4 €.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ben overgestapt van Orange naar Hey, omdat na een defect van mijn digicorder, Orange het nieuwe model digicorder geplaatst heeft, ondanks mijn vraag om een vervangend oud model te krijgen, met eigen hard disk, en mogelijkheid om reclame door te spoelen, terwijl je met het nieuwe model telkens reclame moet kijken die je niet kan doorspoelen.
Omdat ik niet wil betalen om me aan die reclame te ergeren, heb ik het kabelTV abonnement opgezegd, en uitgekeken naar een goedkopere internet-mogiele combinatie, en zo bij Hey terechtgekomen.
Technisch werkt het prima, de modem en sim kaart moesten niet vervangen worden, want alles werkt gewoon op het bestaande Orange platform.
Administratief is het bij Hey wel een boeltje. Eerst werd er beweerd dat ik een afspraak moest maken met een technieker, wat helemaal niet nodig was, en bij de eerste faktuur zag ik dat de promo voorwaarden niet toegepast werden.
Kontakt met hun klantendienst ging niet, na een week proberen, nog steeds geen reaktie, en dan heb ik klacht ingediend bij de ombudsman, en dan was alles ineens wel opgelost, en kreeg ik er ook ineens de lopende promo bovenop, die nog beter was dan die van op het moment dat ik me inschreef als klant.
Besluit: alles werkt naar behoren, maar onbestaande klantendienst en administratief rommeltje
Niet aan te raden voor mensen die zich snel ergeren aan zulke zaken,
maar klacht indienen bij de ombudsman helpt wel, het duurt wel wat langer.
Omdat ik niet wil betalen om me aan die reclame te ergeren, heb ik het kabelTV abonnement opgezegd, en uitgekeken naar een goedkopere internet-mogiele combinatie, en zo bij Hey terechtgekomen.
Technisch werkt het prima, de modem en sim kaart moesten niet vervangen worden, want alles werkt gewoon op het bestaande Orange platform.
Administratief is het bij Hey wel een boeltje. Eerst werd er beweerd dat ik een afspraak moest maken met een technieker, wat helemaal niet nodig was, en bij de eerste faktuur zag ik dat de promo voorwaarden niet toegepast werden.
Kontakt met hun klantendienst ging niet, na een week proberen, nog steeds geen reaktie, en dan heb ik klacht ingediend bij de ombudsman, en dan was alles ineens wel opgelost, en kreeg ik er ook ineens de lopende promo bovenop, die nog beter was dan die van op het moment dat ik me inschreef als klant.
Besluit: alles werkt naar behoren, maar onbestaande klantendienst en administratief rommeltje
Niet aan te raden voor mensen die zich snel ergeren aan zulke zaken,
maar klacht indienen bij de ombudsman helpt wel, het duurt wel wat langer.
-
DonQuichot
- Full Member

- Contacteer:
Maar eens het werkt, kan je toch niet klagen voor 29 € +4 € voor mijn Hey! M. 
iets waar je bij Telecash minstens het dubbele betaalt.
iets waar je bij Telecash minstens het dubbele betaalt.
Met de prijsverhoging van Telenet overweeg ik om naar Base over te stappen.
Zijn er onder jullie ervaring met de TV box van Base via wifi werken? Ik heb geen internetaansluiting waar mijn TV staat.
Zijn er onder jullie ervaring met de TV box van Base via wifi werken? Ik heb geen internetaansluiting waar mijn TV staat.
Ik ben overgestapt van Orange naar Hey,voorheenCP1234 schreef: ↑26 mei 2025, 18:21 Daar Hey hier nogal aan bod is gekomen in het Digi topic en ze een dochter zijn van Orange vroeg ik me af of er hier leden zijn die hun internet bij hun hebben en hun ervaringen.
Als ik de reviews lees op het internet is hun klantendienst een ramp maar veel meer nuttige info vind ik er niet op.
Wil al lang af van Telenet en daar ik geen proximus aansluiting heb zijn het aantal opties nogal beperkt.
Mijn TV digicorder was defect gegaan, en ik had gevraagd om me terug hetzelfde model digicorder te geven, omdat je met het oude model, de reclame nog volledig kon doorspoelen, en met hun nieuw model niet.
Er werd toch een nieuw model geplaatst, ondanks dat ik hen gezegd had dat ik niet bereid was om te gaan betalen om verplicht reclame te gaan kijken.
Ik heb dan mijn kabel abonnement opgezegd, en eens beginnen rondkijken of er interessantere alternatieven waren, en ben dan via een vergelijkingssite, op een Hey promo uitgekomen, en daarop ingeschreven.
De overschakeling is technisch goed verlopen, alles werkte prima, maar administratief was het wel een boeltje, en er was een hoop verwarrende communicatie ivm de omschakeling, die ongeveer een maand in beslag genomen heeft.
Eerst werd er gezegd dat er een technieker moest langskomen, die maar pas vrij was na 3 weken, als er dan niemand opdaagde, werd er me gezegd dat er helemaal geen technieker moest langskomen, en dat de omschakeling een pure administratieve wijziging was, die binnen de week zou plaatsvinden, wat dan ook gebeurde.
Bij mijn eerste faktuur zag ik dat de promo voorwaarden niet toegepast werden, en dat ze me de volle prijs aanrekenden, en na 2 weken kwam er nog steeds geen reaktie op mijn klacht bij de klantendienst, ondanks vele rappels, en heb ik de ombudsman voor telecom ingeschakeld.
Vanaf dan kwam hun klantendienst wel in beweging, en kreeg ik dankzij de ombudsman ook nog de nieuwe lopende promo, die nog interessanter was dan die waar ik op ingeschreven had.
Maar wat je overal leest over de rampzalige klantendienst is volledig correct.
Het is moeilijk om ze te bereiken en het duurt een hele tijd eer ze op een klacht reageren.
Als je een probleem hebt, en ze reageren niet tijdig, niet aarzelen om de ombudsman in te schakelen.
Net gezien dat HEY opnieuw de promo van 5 euro aanbiedt voor 15 GB, onbeperkt bellen en sms.
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Heel content van bij Hey! te zitten vanaf hun opstart, begin2022, maar zo jammer dat hun deals altijd gericht zijn op 't trekken van nieuwe klanten en de vaste klanten eigenlijk standaard meer betalen.
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Van Hey naar een pre-paid kaart switchen en dan terug naar Hey tijdens dat de aanbieding loopt is de irritante oplossing. Is ook wat hun support vermelde. In dit geval.miljonairtje schreef: ↑3 februari 2026, 22:44Heel content van bij Hey! te zitten vanaf hun opstart, begin2022, maar zo jammer dat hun deals altijd gericht zijn op 't trekken van nieuwe klanten en de vaste klanten eigenlijk standaard meer betalen.
Als je al een gsm abonnement hebt aan 5 euro... veel korting moet er daar niet meer op zijn
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
hier heel tevreden van hey.
. soms moet je wat moeite doen natuurlijk. Onze telecom kosten zijn nog nooit zo laag geweest.
Idem. Minder betalen om meer te krijgen, I like it. Wie vandaag nog klant is bij Telenet is compleet gek.tuinder666 schreef: ↑Gisteren 15:40 hier heel tevreden van hey.. soms moet je wat moeite doen natuurlijk. Onze telecom kosten zijn nog nooit zo laag geweest.
Bron: het internet.