Apollo en EQT via Trade Republic - TOB?
TIP
Apollo en EQT via Trade Republic - TOB?
Allen,
Ik heb ingetekend op Apollo (isin LU3170240538) en EQT (isin LU3176111881) via Trade Republic.
Iemand een idee welke TOB bij aankoop en bij verkoop van toepassing is?
Ik heb de vraag aan Trade Republic gesteld, maar hun AI systeem is (nog) niet slim om een correct antwoord te geven.
Bedankt voor jullie wijsheid!
Ik heb ingetekend op Apollo (isin LU3170240538) en EQT (isin LU3176111881) via Trade Republic.
Iemand een idee welke TOB bij aankoop en bij verkoop van toepassing is?
Ik heb de vraag aan Trade Republic gesteld, maar hun AI systeem is (nog) niet slim om een correct antwoord te geven.
Bedankt voor jullie wijsheid!
Re: Apollo en EQT via Trade Republic - TOB?
Die T.O.B. weet ik niet, maar heb je ook naar de andere kosten gekeken? Die lijken me n.l. nogal hoog.kikker82 schreef: ↑20 november 2025, 16:57 Allen,
Ik heb ingetekend op Apollo (isin LU3170240538) en EQT (isin LU3176111881) via Trade Republic.
Iemand een idee welke TOB bij aankoop en bij verkoop van toepassing is?
Ik heb de vraag aan Trade Republic gesteld, maar hun AI systeem is (nog) niet slim om een correct antwoord te geven.
Bedankt voor jullie wijsheid!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Apollo en EQT via Trade Republic - TOB?
Dank je Joker. Ik dacht het is een unieke toegang tot de markten (en rendementen?) van Apollo & EQT? Ik had msch beter hun aandelen gekocht?JOKER247 schreef: ↑20 november 2025, 17:03Die T.O.B. weet ik niet, maar heb je ook naar de andere kosten gekeken? Die lijken me n.l. nogal hoog.kikker82 schreef: ↑20 november 2025, 16:57 Allen,
Ik heb ingetekend op Apollo (isin LU3170240538) en EQT (isin LU3176111881) via Trade Republic.
Iemand een idee welke TOB bij aankoop en bij verkoop van toepassing is?
Ik heb de vraag aan Trade Republic gesteld, maar hun AI systeem is (nog) niet slim om een correct antwoord te geven.
Bedankt voor jullie wijsheid!
Voor zij die info hebben op de TOB. Dank op voorhand !
Re: Apollo en EQT via Trade Republic - TOB?
Heb je hun info gelezen over wat ze doen, wat hun kosten zijn etc.?
Re: Apollo en EQT via Trade Republic - TOB?
Even kijken onder niet-beursgenoteerde fondsen:
https://www.vfb.be/tob-of-taks-op-beurs ... -beurstaks
In De Tijd:
https://www.vfb.be/tob-of-taks-op-beurs ... -beurstaks
In De Tijd:
Fiscaliteit
Momenteel is de fiscaliteit van ELTIF’s voor de Belgische belegger gelijkaardig aan die van de beleggingsfondsen. Meerwaarden zijn vrijgesteld, al kan er wel een Reynderstaks van toepassing zijn als het fonds minstens 10 procent in obligaties (of andere vastrentende beleggingen) belegt. Bij de private privak is er ook geen meerwaardebelasting, bovendien zijn minderwaarden aftrekbaar.
Toch kan de fiscaliteit van beide producten er volgend jaar anders uitzien door de komst van een meerwaardebelasting. Over die taks wordt nog druk gedebatteerd, maar in de voorlopige versie lijkt het erop dat zowel de ELTIF als de privak onder de meerwaardebelasting zal vallen. Minderwaarden die in hetzelfde jaar gerealiseerd werden, kunnen dan afgetrokken worden. Volgens Denis-Emmanuel Philippe van Bloom Law zou een meerwaardebelasting geen al te grote impact hebben op de privak. ‘De return van de privak neemt vaak de vorm aan van een dividend en geniet een vrijstelling als dat dividend uit een door de privak gerealiseerde meerwaarde op aandelen voortvloeit (zoals een verkoop van een niet-genoteerde onderneming, red.)’, zegt hij.