Beursorders afrekenen via spaarrekening.
TIP
Beursorders afrekenen via spaarrekening.
Bij Deutsche Bank België kan ik momenteel beursorders afrekenen via mijn DB Silver spaarrekening. Dit is handig omdat ik graag limietorders plaats. Ik moet dus geen geld hebben klaarstaan op een effectenrekening waar het niets opbrengt.
Is afrekenen van effectentransacties mogelijk bij Keytrade of bij Medirect ? Heeft iemand hier praktische ervaring mee ?
Het lijkt me ook interessant voor obligaties en dividenden aandelen. Dan kan de coupon onmiddellijk op een rentedragende spaarrekening worden gestort waar het vanaf valutadag 1 interest opbrengt.
Spijtig genoeg heeft DB de interest op DB Silver verlaagd.
Is afrekenen van effectentransacties mogelijk bij Keytrade of bij Medirect ? Heeft iemand hier praktische ervaring mee ?
Het lijkt me ook interessant voor obligaties en dividenden aandelen. Dan kan de coupon onmiddellijk op een rentedragende spaarrekening worden gestort waar het vanaf valutadag 1 interest opbrengt.
Spijtig genoeg heeft DB de interest op DB Silver verlaagd.
Laatst gewijzigd door Stier op 4 december 2025, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Beursorders afrekenen via spaarrekening.
Bij keytrade kan het niet.
Bij Medirect weet ik het niet.
Bij Medirect weet ik het niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Bij MeDirect enkel via een zichtrek.
Idem bij Re=Bel en Bolero.
Zal een reactie zijn op het Duitse TradeRepublic, waar de geldrek 2% dag op dag intrest geeft (30% RV) (max 50 000€).
Idem bij Re=Bel en Bolero.
Zal een reactie zijn op het Duitse TradeRepublic, waar de geldrek 2% dag op dag intrest geeft (30% RV) (max 50 000€).
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Bij Keytrade kon je vroeger wel rechtstreek van je spaarrekening transfereren naar je effectenrekening.
Sinds enige tijd geleden kan dat niet meer en moet je dus via de zichtrekening gaan. Iets meer "werk" dus.
Ik kan me voorstellen dat zo'n dingen enigszins worden gereglementeerd door de overheid.
Misschien heeft Keytrade zich onlangs in regel gesteld. Misschien ligt DB (nog) niet wakker van die regeltjes.
Een beetje zoals dat ook enkel maar kan overschrijven naar een andere bank vanaf een zichtrekening.
Sinds enige tijd geleden kan dat niet meer en moet je dus via de zichtrekening gaan. Iets meer "werk" dus.
Ik kan me voorstellen dat zo'n dingen enigszins worden gereglementeerd door de overheid.
Misschien heeft Keytrade zich onlangs in regel gesteld. Misschien ligt DB (nog) niet wakker van die regeltjes.
Een beetje zoals dat ook enkel maar kan overschrijven naar een andere bank vanaf een zichtrekening.
Misschien heeft dat iets te maken, met de effectentaks ( vanaf 1 miljoen ), daar telt ook het bedrag van de "verbonden" cash-rekening mee. Door het ontkoppelen telt het dus niet meer mee. Of de dekking voor niet gedekte opties, die zou anders nog intrest hebben opgebracht.EarthNvstr1 schreef: ↑5 december 2025, 00:44 Bij Keytrade kon je vroeger wel rechtstreek van je spaarrekening transfereren naar je effectenrekening.