Getrouwheids premie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Getrouwheids premie
Ik vorig jaar 10 Dec geld gezet op een fidelity rekening van Argenta. Nu wil ik daar 11Dec 3500€ geld afhalen. In de geldopname simulator met deze gegeven is het resultaat dat ik een 35€ getrouwheids premie verlies. Dit snap ik niet, mijn geld staat daar exact 1 jaar op zodat voldaan is aan de voorwaarden om getrouwheids premie te ontvangen.
Ik begrijp wel dat ik de getrouwheid premie in jan uitbetaald krijg maar dan voor het originele volle bedrag.
Of werkt dit anders
Ik begrijp wel dat ik de getrouwheid premie in jan uitbetaald krijg maar dan voor het originele volle bedrag.
Of werkt dit anders
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Re: Getrouwheids premie
Check het eens met afhaaldatum 12/12/2025
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb ik gedaan en getrouwheids premie verlies is 35€.
Uitleg bank: inderdaad op 12 Dec staat het bedrag 1 jaar op de rekening. Maar de uitkeringen gebeuren slecht 4 maal per jaar. Daarenboven wordt de getrouwheids premie berekend op resterend bedrag.
Dus als ik geld op 12 Dec afhaal dan wordt dit niet meer in rekening gebracht bij uitbetaling op 1 Jan.
Ik weet niet of dit bij alle banken zo is maar dit is echt bedrog.
Dus als je op 5 jan geld op de rekening zet moet dit daar blijven staan to volgend jaar 1 Apr. Om je getrouwheidspremie uitbetaald te krijgen.
Bedrog noem ik dat.
Uitleg bank: inderdaad op 12 Dec staat het bedrag 1 jaar op de rekening. Maar de uitkeringen gebeuren slecht 4 maal per jaar. Daarenboven wordt de getrouwheids premie berekend op resterend bedrag.
Dus als ik geld op 12 Dec afhaal dan wordt dit niet meer in rekening gebracht bij uitbetaling op 1 Jan.
Dus als je op 5 jan geld op de rekening zet moet dit daar blijven staan to volgend jaar 1 Apr. Om je getrouwheidspremie uitbetaald te krijgen.
Bedrog noem ik dat.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Dit is inderdaad bedrog van de bank. Zelfs onwettig. Want de regels liggen bij wet vast. De bank heeft geen enkele vrijheid om de regels te veranderen, of anders te interpreteren.Rolbol01 schreef: ↑5 december 2025, 19:34 Heb ik gedaan en getrouwheids premie verlies is 35€.
Bedrog noem ik dat.
In jouw geval moet de getrouwheidspremie op 1 januari betaald worden. En dit in alle gevallen: of je het geld opvraagt (nadat het een jaar erop gestaan heeft) of niet.
Dit is toch normaal, je verliest niets. Die 35€ getrouwheidspremie die je zou verliezen bij de berekening is voor de nieuwe periode van 12 maanden, dus van 11/12/2025 tot 10/12/2026.Rolbol01 schreef: ↑5 december 2025, 14:20 Ik vorig jaar 10 Dec geld gezet op een fidelity rekening van Argenta. Nu wil ik daar 11Dec 3500€ geld afhalen. In de geldopname simulator met deze gegeven is het resultaat dat ik een 35€ getrouwheids premie verlies. Dit snap ik niet, mijn geld staat daar exact 1 jaar op zodat voldaan is aan de voorwaarden om getrouwheids premie te ontvangen.
Of werkt dit anders
- PaperbackWriter
- Full Member

- Contacteer:
Dat is me ook al opgevallen bij diverse banken.
Het zogenaamde verlies dat er getoond wordt is berekend op de periode die nog moet komen.
Eigenlijk is dit zeer verwarrend.
Mogelijk wordt dit met opzet zo voorgesteld om de mensen af te schrikken om geld af te halen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Je kan inderdaad best dat bedrag negeren. Dat geldt eigenlijk voor alles waarvan je niet weet wat het juist voorstelt.PaperbackWriter schreef: ↑7 december 2025, 11:19 Dat is me ook al opgevallen bij diverse banken.
Het zogenaamde verlies dat er getoond wordt is berekend op de periode die nog moet komen.
Eigenlijk is dit zeer verwarrend.
Je kan best naar de gedetailleerde berekening kijken. Vaak moet je daarvoor na dat algemeen bedrag te zien nog op een extra knop/link klikken.
Daar zou je dan alle afzonderlijke bedragen (stortingen en/of intrestbetalingen) met hun valutadatum moeten zien zodat je voor elke bedrag weet hoelang de getrouwheidsperiode aan het lopen is.
10 dec erop gezet, 11 december het jaar erop eraf gehaald dat betekend dat voor de berekening het nieuwe jaar getrouwheidspremie al is gestart en je dus over het geld wat je afhaalt 12 maanden min 1 dag getrouwheidspremie misloopt. Volgens mij niks mis mee, hooguit een manier om je het geld te laten staan door je dit zo even voor de neus te houden ...
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Nee, de wet is heel precies. De simulator moet zeggen hoeveel reeds opgebouwde (maar nog niet verworven) getrouwheidspremie je zou verliezen.Stef_71 schreef: ↑8 december 2025, 16:15 10 dec erop gezet, 11 december het jaar erop eraf gehaald dat betekend dat voor de berekening het nieuwe jaar getrouwheidspremie al is gestart en je dus over het geld wat je afhaalt 12 maanden min 1 dag getrouwheidspremie misloopt. Volgens mij niks mis mee, hooguit een manier om je het geld te laten staan door je dit zo even voor de neus te houden ...
Als de nieuwe periode 1 dag begonnen is, heb je nog maar 1 dag van de 365 opgebouwd van de 35€ (in het voorbeeld van de TS), en verlies je dus maar 35€ / 365.
Is de nieuwe periode al 80 dagen bezig, dan verlies je 80 × 35€ / 365.
Daarnaast is ook de uitleg en handelswijze van de bank compleet fout en onwettig, dat je het geld moet laten staan nadat de getrouwheidspremie verworven is, maar nog niet uitbetaald is (wat enkel op 1/1 of 1/4 op 1/7 of 1/10 gebeurt). Dit is onwettig.