De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
(-23,07%)afgelopen 5 jaar
Aandelen voor de professionele belegger.
Zo ver zal het niet gaan, met wat er nu op tafel ligt zal het beperkt blijven tot Euroclear en België, ECB en de rest van Europa staan nergens garant voor (enkel wat loze woorden). Maar zelfs al gaat heel dat circus niet door, de schade op langere termijn zal enorm zijn, gans de wereld weet nu dat Europa niet te vertrouwen is met andermans geld. Het zal gewoon een kwestie van tijd zijn eer het Aziatisch blok hun eigen clearing opzetten, net zoals ze steeds minder van hun handel in dollar bedrijven. Dit is alweer een zoveelste Europese zelfdestructie.EarthNvstr1 schreef: ↑3 december 2025, 19:08 Zou zelfs het faillissement van de euro kunnen betekenen.
Ook gezien , 1/12 zou nog leuk geweest zijn om in te stappen
Dit lezen we graag.
Microsoft 365-abonnementen worden fors duurder in 2026, 5 tot 33% duurder vanaf 2026.
Microsoft 365-abonnementen worden fors duurder in 2026, 5 tot 33% duurder vanaf 2026.
In onze regio betalen bedrijven zo goed als allemaal dure Microsoft licenties maar bij onze Aziatische handelsconcurrenten is dat veel minder het geval, daar wordt open source bv wel vlot gebruikt. Wij gaan die prijsverhogingen natuurlijk blijven betalen maar in Azië zal dat wellicht voor verder verlies van marktaandeel zorgen. En ook dit veroorzaakt een concurrentie nadeel voor Westerse bedrijven.
Als ik het goed voor heb draait 72% van de pc/laptops in de wereld op Windows. Wordt dit aandeel kleiner zullen ze hun prijzen blijven verhogen.vortex schreef: ↑Gisteren 08:34In onze regio betalen bedrijven zo goed als allemaal dure Microsoft licenties maar bij onze Aziatische handelsconcurrenten is dat veel minder het geval, daar wordt open source bv wel vlot gebruikt. Wij gaan die prijsverhogingen natuurlijk blijven betalen maar in Azië zal dat wellicht voor verder verlies van marktaandeel zorgen. En ook dit veroorzaakt een concurrentie nadeel voor Westerse bedrijven.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
En nog meer aandeel verliezen? En dus nog meer de prijzen verhogen? En dan nog meer aandeel verliezen? En dus nog meer de prijzen verhogen?
Tot een licentie 1000 euro kost? En ze 0 verkopen?
KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:27![]()
En nog meer aandeel verliezen? En dus nog meer de prijzen verhogen? En dan nog meer aandeel verliezen? En dus nog meer de prijzen verhogen?
Tot een licentie 1000 euro kost? En ze 0 verkopen?
Elk jaar minder brieven en wat doet Bpost telkens bij het vaststellen ervan ?
“Oei minder brieven , dus minder inkomsten, dus prijs postzegel moet omhoog”
Duurdere postzegels doen die klanten dan nog minder brieven versturen.
En wederom de tegenreactie van Bpost.
Enz …
Ook dat is zo al jaren bezig ….
En zo verdwijnt het verhaal van versturen brieven helemaal.
Want daar tegenover heb je dan ook nog eens de veel bedrijfszekere digitale communicatie
Zie hun koerswaarde ook maar eens , zelfs een priorzegel is meer waard dan een Bpost aandeel
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Misschien is Karine CEO van bpostKV schreef: ↑Gisteren 14:51KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:27
![]()
Tot een licentie 1000 euro kost? En ze 0 verkopen?Doet me denken aan Bpost.
Elk jaar minder brieven en wat doet Bpost telkens bij het vaststellen ervan ?
“Oei minder brieven , dus minder inkomsten, dus prijs postzegel moet omhoog”
Duurdere postzegels doen die klanten dan nog minder brieven versturen.
En wederom de tegenreactie van Bpost.
Enz …
Ook dat is zo al jaren bezig ….
En zo verdwijnt het verhaal van versturen brieven helemaal.
Want daar tegenover heb je dan ook nog eens de veel bedrijfszekere digitale communicatie
Zie hun koerswaarde ook maar eens , zelfs een priorzegel is meer waard dan een Bpost aandeel![]()
Ze/hij spreekt als een man, denkt als een man, kwaakt als een man, loopt als een man, dus is ze/hij ....
Je zal wel snugger genoeg zijn om te weten dat er geen alternatief is zeker?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 14:57 Misschien is Karine CEO van bpost
Ze/hij spreekt als een man, denkt als een man, kwaakt als een man, loopt als een man, dus is ze/hij ....![]()
Trouwens een echt deftige opvoeding heb jij toch ook niet gekregen lijkt mij aan je vaker voorkomend spottend gedrag te horen.
Benieuwd wat voor man of wat dan ook jij bent.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
De jaar na jaar daling van brievenpost is gewoon een normale evolutie. Er is niets wat bpost kan doen om dat te veranderen.
Het is dus n.m.i. beter om die evolutie te omarmen en dat betekent dan bv. de prijs voor brievenpost te verhogen om (zolang het nog kan) de kost ervan te dekken en daarnaast andere (meer toekomstgerichte) activiteiten te onwikkelen.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb tientallen van jouw elementaire vragen beantwoord, zoals dezekarine schreef: ↑Gisteren 16:43Je zal wel snugger genoeg zijn om te weten dat er geen alternatief is zeker?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 14:57 Misschien is Karine CEO van bpost
Ze/hij spreekt als een man, denkt als een man, kwaakt als een man, loopt als een man, dus is ze/hij ....![]()
Trouwens een echt deftige opvoeding heb jij toch ook niet gekregen lijkt mij aan je vaker voorkomend spottend gedrag te horen.
Benieuwd wat voor man of wat dan ook jij bent.Iets er tussenin misschien??
Je afbeelding in je profiel zegt trouwens al voldoende.
Ik heb geen reden om gefrustreerd te zijn
Deze vraag heb je zeker al 5 keer gesteld, en ik heb ze 5 keer beantwoord.KleineSpaarder schreef: ↑4 augustus 2025, 11:26Het is een synthetisch product, het belegt niet rechtstreeks in koper. Het belegt in obligaties die de waarde van koper repliceren. Vandaar dat de Reynderstaks van toepassing is.
KleineSpaarder schreef: ↑1 augustus 2025, 13:06Als die obligaties obligaties zijn die uitgegeven zijn rond 2021 met een heel lage coupon, en ze lopen nog lang, meer dan 10 jaar, dan is hun koers nu bvb 70.karine schreef: ↑1 augustus 2025, 12:58
Dat begrijp ik nog steeds niet.
Meerwaarde komt er toch enkel op meerwaarden boven de €10.000-€20.000 per jaar.
Ik zou niet direct weten hoe ik aan een jaarlijkse meerwaarde van €20.000 kom zonder iets te verkopen?
Stel obligaties voor €500.000 en daar 3% op kom je aan een meerwaarde van €15.000 en dan moeten ze nog allemaal in datzelfde jaar vervallen.
Dan moet je toch al echt met zeer grote bedragen gaan werken om daaraan te geraken?
Heb je 100.000 van die obligaties nominaal, dan is de waarde nu 70.000. Op het moment dat ze vervallen, heb je dus 30.000 meerwaarde.
Maw, als je voor 70.000 obligaties koopt of hebt, wat niet veel is, zit je al ruim boven de grens als ze in hetzelfde jaar vervallen.
Je mag ook niet de fout maken dat je vrijgesteld bent tot 10.000 voor die obligaties. Want je gaat ook meerwaarden hebben op je USD, je aandelen, .... Die 10.000 vrijstelling is voor alles samen in 1 jaar.
Koop je nieuwe obligaties aan een prijs van 100 met een coupon van bijvoorbeeld 3 of 3,5%, dan ga je geen meerwaarde hebben. Maar je betaalt wel 30% op de coupon. Veel meer dus dan 10% op meerwaarde van die 0% coupon obligaties.
Je weet weinig af van beleggen, en als iemand je helpt, dan ben je gefrustreerd.
Ik ben niet gefrustreerd maar ben het wel beu dat jij hier iedereen als dom behandeld.
Als je alles zo goed weet ga dan naar een ander forum in plaats van hier de mensen weg te jagen.
Inmiddels zijn er al verschillende trouwe leden hier vertrokken en nu op een ander forum actief vanwege types zoals jij.
En dat vind ik spijtig na zoveel jaren.
Chapeau voor Vortex, Paul en nog enkele anderen die het hier deftig proberen te houden.
Als je hieraan twijfelt moet je je eigen berichten eens bekijken hoe jij je vaak op mensen afreageert.
Meer tijd ga ik er niet aan besteden alhoewel ik wel eens graag mijn rendement naast dat van jouw zou willen leggen. Ben benieuwd.
Als je alles zo goed weet ga dan naar een ander forum in plaats van hier de mensen weg te jagen.
Inmiddels zijn er al verschillende trouwe leden hier vertrokken en nu op een ander forum actief vanwege types zoals jij.
En dat vind ik spijtig na zoveel jaren.
Chapeau voor Vortex, Paul en nog enkele anderen die het hier deftig proberen te houden.
Als je hieraan twijfelt moet je je eigen berichten eens bekijken hoe jij je vaak op mensen afreageert.
Meer tijd ga ik er niet aan besteden alhoewel ik wel eens graag mijn rendement naast dat van jouw zou willen leggen. Ben benieuwd.