Fiscale aftrek tweede eigendom
TIP
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Re: Fiscale aftrek tweede eigendom
Als de wet nog voor 31/12 gestemd raakt, wat ik wel verwacht; gaat ze in vanaf aanslagjaar 2026 (inkomsten 2025) zowel voor nieuwe als bestaande leningen.
Ik zie ze het heel moeilijk hard gemaakt krijgen voor bestaande leningen.spaarfreakje schreef: ↑6 november 2025, 11:55 Als de wet nog voor 31/12 gestemd raakt, wat ik wel verwacht; gaat ze in vanaf aanslagjaar 2026 (inkomsten 2025) zowel voor nieuwe als bestaande leningen.
Minimum aan rechtszekerheid mag toch wel.
Jawel, maar niet in België.guest0306 schreef: ↑6 november 2025, 23:18Ik zie ze het heel moeilijk hard gemaakt krijgen voor bestaande leningen.spaarfreakje schreef: ↑6 november 2025, 11:55 Als de wet nog voor 31/12 gestemd raakt, wat ik wel verwacht; gaat ze in vanaf aanslagjaar 2026 (inkomsten 2025) zowel voor nieuwe als bestaande leningen.
Minimum aan rechtszekerheid mag toch wel.
Ik denk ook dat er voor bestaande leningen mits een rechtszaak niets zal veranderen.
Wie zulke rechtzaak zou aanspannen, geen idee, misschien een advocaat-vastgoed investeerder.
De uitkomst van rechtzaken is natuurlijk altijd een beetje random, en dan is er hoe lang het duurt.
Wie zulke rechtzaak zou aanspannen, geen idee, misschien een advocaat-vastgoed investeerder.
De uitkomst van rechtzaken is natuurlijk altijd een beetje random, en dan is er hoe lang het duurt.
Den Bart is naar de koning gegaan, kans is dan wel veel kleiner dat ze nog gestemd raakt.spaarfreakje schreef: ↑6 november 2025, 11:55 Als de wet nog voor 31/12 gestemd raakt, wat ik wel verwacht; gaat ze in vanaf aanslagjaar 2026 (inkomsten 2025) zowel voor nieuwe als bestaande leningen.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Au contrair, begroting stemmen staat niet meer op hun programma, dus meer tijd om waar ze al 2 maand mee bezig zijn, verder af te werken of gaat de Kamer nu al in 'ontbindingsmodus'?
De wetteksten zouden aangenomen zijn in de kamer. Heeft er iemand een idee of de bestaande leningen ook getroffen worden? Er was protest van verschillende politiekers, maar zie nergens duidelijk of dit nu geld voor alle leningen, of enkel voor de nieuwe.