ING Easyinvest
TIP
-
jeremy0428
- Newbie

- Contacteer:
ING Easyinvest
Momenteel loopt bij ING Easyinvest een actie met bonus van 50 of 100 euro bij het openen van een easy invest rekening waarbij je kan kiezen uit 4 of 5 profielen en de adviseurs achter de schermen de fondsen opvolgen.
Heeft er iemand ervaring met deze vorm van beleggen?
Enig idee ivm het rendement?
Zijn er alternatieven?
Zijn er alternatieven?
Re: ING Easyinvest
Rendement:jeremy0428 schreef: ↑14 december 2025, 12:20 Momenteel loopt bij ING Easyinvest een actie met bonus van 50 of 100 euro bij het openen van een easy invest rekening waarbij je kan kiezen uit 4 of 5 profielen en de adviseurs achter de schermen de fondsen opvolgen.
Zijn er alternatieven?
voor ING goed
voor de klant slecht
Alternatieven:
ja, het enige goede alternatief is zelf je beleggingen uitkiezen en aankopen bij een goedkope broker.
Staar je alsjeblieft niet blind op dat lokkertje van 50 of 100 euro, dat hebben ze alweer van je af gepakt binnen 1 dag i.v.m. hun kosten.
Het is net als die sites met online gokken.
Je krijgt zoveel vrije spelen en daarna wordt je gepluimd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Dat gaat over Self-invest, de vraag hier gaat over Easy-invest.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
klopt ik was iets te snel.
Maar waarschijnlijk is de easy invest even erg.
Nee, erger.tuinder666 schreef: ↑15 december 2025, 16:15 klopt ik was iets te snel.
Dat vermoedde ik al.Gudrun schreef: ↑15 december 2025, 16:26Nee, erger.tuinder666 schreef: ↑15 december 2025, 16:15 klopt ik was iets te snel.
Maar waarschijnlijk is de easy invest even erg.![]()
Die 50 of 100 euro is zoals de lolly aangeboden door een man met een witte bestelwagen. Loop weg.jeremy0428 schreef: ↑14 december 2025, 12:20 Momenteel loopt bij ING Easyinvest een actie met bonus van 50 of 100 euro bij het openen van een easy invest rekening waarbij je kan kiezen uit 4 of 5 profielen en de adviseurs achter de schermen de fondsen opvolgen.
(en loop meteen De Standaard binnen en koop u het boek "De Hangmatbelegger" van Tim Nijsmans).
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Een boek lezen om te weten dat je beter een luie hangmatbelegger kunt zijn dan een actieve?
En dan nog naar een fysieke boekhandel gaan?
Iemand met de juiste ingesteldheid gaat dat niet doen
Geen boek nodig. Ik geef de essentie hier. Gratis en voor niets. Kost je maar 1 minuut om te lezen.
- "Timing the market" is de fabel die actieve beleggers zichzelf wijsmaken, om te justifiëren waarom ze actieve belegger zijn. Voor 95% van de beleggers is dat een slechte strategie. Actieve beleggers maken zichzelf wijs dat ze tot de 5% uitzonderingen behoren.
- Dus: beleg je cash (dat je wilt beleggen) van zodra je het hebt
- koop daarmee IWDA en SWRD
Download nu een boeiend boek van de bibliotheek op je e-reader, en geniet ervan, naast het zwembad in een warm land.
Maar ook: waarom en hoe.KleineSpaarder schreef: ↑15 december 2025, 17:52 Een boek lezen om te weten dat je beter een luie hangmatbelegger kunt zijn dan een actieve?
Het probleem is dat jouw samengevatte essentie geen enkele overtuigingskracht heeft. Daarvoor moet je echt wel iets dieper willen duiken, en een beetje tijd en moeite investeren.KleineSpaarder schreef: ↑15 december 2025, 17:52 Geen boek nodig. Ik geef de essentie hier. Gratis en voor niets. Kost je maar 1 minuut om te lezen.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Ja? Over quantum computing bijvoorbeeld heb ik hier ook nog niets gelezen waaruit blijkt dat iemand zich dieper in het onderwerp heeft gedoken.Gudrun schreef: ↑16 december 2025, 08:20Maar ook: waarom en hoe.KleineSpaarder schreef: ↑15 december 2025, 17:52 Een boek lezen om te weten dat je beter een luie hangmatbelegger kunt zijn dan een actieve?Het probleem is dat jouw samengevatte essentie geen enkele overtuigingskracht heeft. Daarvoor moet je echt wel iets dieper willen duiken, en een beetje tijd en moeite investeren.KleineSpaarder schreef: ↑15 december 2025, 17:52 Geen boek nodig. Ik geef de essentie hier. Gratis en voor niets. Kost je maar 1 minuut om te lezen.
Alleen maar slogans herhalen. Niemand begrijpt wat de echte stand van zaken is. Niemand beseft dat het nog minstens 20 jaar zal duren eer het lukt om er iets nuttigs mee te doen (en dat geld opbrengt). Niemand hier beseft dat het er misschien nooit komt.
2e reden: er bestaan honderden boeken over actief beleggen. En honderden over passief beleggen. Het feit dat jij er eentje uitpikt dat ze moeten lezen, is al even dogmatisch als mijn samenvatting
Niemand hier die een actieve belegger is, heeft eerst verschillende boeken gelezen, en heeft dan, na lang en rijp beraad, besloten: ik word een actieve belegger.
PS: is het jou ook al opgevallen dat de enige bedrijven die veel geld verdienen aan AI, de bedrijven zijn die iets maken waarmee andere bedrijven iets nuttigs kunnen doen waarmee ze geld zouden kunnen verdienen?
AI is tot nader order een hype waarmee bedrijven als Nvidia (die krachtige chips maken) en bedrijven die software maken om AI modellen te maken geld verdienen.
Er is in heel de wereld nog geen enkel bedrijf (behalve de gevallen hierboven) dat kan zeggen: we hebben onze business en winstgevendheid een boost gegeven die alleen maar mogelijk was door gebruik te maken van AI.
Misschien zal Quantum Computing ook zoiets zijn.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 16 december 2025, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Nounou. Van ING EasyInvest naar quantum computing.
Ik heb wel meer boeken gelezen dan dat ene boek, en precies daarom weet ik dat dat boek een ideale start is. Andere boeken gaan vaak specifieker over een bepaald aspect van het beleggen. De Hangmatbelegger is een boek waarin precies de juiste informatie staat. Niet teveel, maar ook niet te weinig. En het is dan ook nog eens in het Nederlands. Ik schat dat 99,99% van de beleggers er goed aan doet dit boek te lezen. Als ja nadien nog specifiekere informatie zoekt, zijn er weer andere boeken aan te bevelen. Veel leesplezier!
Ik heb wel meer boeken gelezen dan dat ene boek, en precies daarom weet ik dat dat boek een ideale start is. Andere boeken gaan vaak specifieker over een bepaald aspect van het beleggen. De Hangmatbelegger is een boek waarin precies de juiste informatie staat. Niet teveel, maar ook niet te weinig. En het is dan ook nog eens in het Nederlands. Ik schat dat 99,99% van de beleggers er goed aan doet dit boek te lezen. Als ja nadien nog specifiekere informatie zoekt, zijn er weer andere boeken aan te bevelen. Veel leesplezier!
Natuurlijk niet. En daar is een logische verklaring voor: actief beleggen (hetzij door zelf aandelen te selecteren, hetzij door een fonds bij de grootbank aan te kopen) is de default optie. Het is pas door je te gaan inlezen en door bij te leren dat je passieve belegger wordt.KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 12:51 Niemand hier die een actieve belegger is, heeft eerst verschillende boeken gelezen, en heeft dan, na lang en rijp beraad, besloten: ik word een actieve belegger.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Bij de oude.Gudrun schreef: ↑16 december 2025, 13:02Natuurlijk niet. En daar is een logische verklaring voor: actief beleggen (hetzij door zelf aandelen te selecteren, hetzij door een fonds bij de grootbank aan te kopen) is de default optie. Het is pas door je te gaan inlezen dat je passieve belegger wordt.KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 12:51 Niemand hier die een actieve belegger is, heeft eerst verschillende boeken gelezen, en heeft dan, na lang en rijp beraad, besloten: ik word een actieve belegger.
Bij jongeren is passief beleggen de default optie voor aandelen. Geen enkele ervan heeft ooit een boek over actief en passief beleggen gelezen, en heeft dan besloten, na lang en wijs beraad: ik word een passieve belegger.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Ja? Ik heb hier al veel adviezen gelezen van mensen die zeggen dat je absoluut een of ander boek moet lezen. Allemaal verschillende.
Iemand die 5 romans gelezen heeft, en van 1 ervan zegt dat het de beste roman is die ooit geschreven is, is ook niet geloofwaardig.
Zonder godsdiensten in het algemeen te willen aanvallen: elke gelovige zegt ook dat hun geloof het ware geloof is. Dat de religieuze geschriften van hun godsdienst de enige ware zijn.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 16 december 2025, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.