Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ah laat hem maar doen.platin schreef: ↑Gisteren 10:59Wat een sukkelaars toch elke 4 jaar een andere car betaald door de werkende belasting betaler.VincentVega schreef: ↑Gisteren 09:15
Er zijn trouwens ook wel wat nadelen verbonden aan een managementvennootschap:
* Meer administratie en extra kosten. Als zelfstandige moet je zelf jouw sociale bijdragen betalen.
* Geen sociale zekerheid zoals in loondienst (geen opzegvergoeding of recht op werkloosheidsvergoeding, lagerpensioen …)
* Geld is minder snel beschikbaar voor privégebruik. ...
* Risico's als bedrijfsleider
Maar daar houden die linkse (afgunstige) rakkers geen rekening mee …![]()
En voor de rest maar klagen.
En zwijgen over wat ze elk jaar verdienen en wat ze verhuren, kopen.
Iemand die over zo een zaken spreekt is een linkse afgunstige.
Zelf veranderen van job is not done.
Het duo VEGA-VORTEX fungeert hier op SG zowat als lokale schildknapen van NVA.
Wat zich resulteert in dat elke vorm van kritiek en bedenkingen over ARIZONA (dat onder leiding valt van NVA) steevast moeten worden gecounterd met :
- Het is allemaal de schuld van Vooruit die mee in de regering zit
- Je bent een linkse extremist
- Je bent een PVDA afgunstige
- Je bent een leugenaar
- Je leest de zaken verkeerd
- je ...
Heel objectief discuteren is dat met hun
Feiten zijn nochtans wat ze zijn, maar als je ze niet zien of horen wil , zullen we er nog maar een kaarsje voor branden zeker ....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- Hero Member

Voor de 2e keer al tackelt KV zijn bloedbroeder haelewyn/Destereir
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
Ik heb je dat al langer gezegd : in die gasten hun hoogst intelligente uitspraken en conclusies stop ik geen tijd meer.
Als ze ergens fan willen van zijn en alles verdedigen dat niet te verdedigen is, dat ze moeten vervallen in herhalingen van nonsens : dat ze maar doen. Ik zal mijn eigen bolletje wel zetten bij de volgende verkiezingen.
Dat is tot nader order even veel of weinig waard als dat van een ander.
Dus VV.... Dat is het verschil tussen KV en haelewyn , die niet 2 dezelfde zijn..
De ene gelooft dat hij met veel klappen en breien nog iets kan veranderen. De andere interesseert het al lang niet meer en die steekt er zijn tijd niet meer in.
Bijdragen aan de sociale zekerheid daar nijpt het schoentje.
Betaald iedereen rsz 13,07 % denk het niet en daar wringt het schoentje.
En voor de zoveelste maal waarom kan iedereen niet genieten van bijv. een cafetaria plan.
Het antwoord is heden, ikke geniet ervan en de rest dat die hun plan trekken.
Nu wil gerust een afspraak maken als je dagje ouder zijt, we gaan dan eens kijken wat huidige maatregelen voor de toekomst gaan veroorzaken.
Maar ja, vandaag hoera en binnen een aantal jaren dikke spijt van huidige hoera.
Maar ja, nu op pensioen mag ik nog steeds een flinke bijdrage leveren aan de overheid.
Dit na een volledige loopbaan zonder werkloosheid.
Of denken jullie dat belastingen betalen stopt als gepensioneerde haha slaap maar rustig verder.
Al aan gedacht dat je stopt met werken uw auto uit eigen zak gaat mogen betaald worden.
En de afgunst maken de slapers van vandaag ervan.
Een ticketje met de trein dat vorig jaar 8,8 € heen en terug kostte vandaag de dag zelfde ticketje 50 €.
Wie betaalt er ook weer veel belastingen alleen de werkenden....
Estate Guru believer.
Ik ben gewoon een arbeider. Heb geen salariswagen, geen kinderen, niemand ten laste. Ik draag genoeg bij. Heb altijd mijn auto's uit eigen zak betaald. Ik sta enkele jaren voor mijn pensioen. Ik zal overleven, daar heb ikzelf voor gezorgd. Maar het is tegenwoordig bon-ton om te kappen op iedereen die het beter heeft.platin schreef: ↑Gisteren 13:00Bijdragen aan de sociale zekerheid daar nijpt het schoentje.
En voor de zoveelste maal waarom kan iedereen niet genieten van bijv. een cafetaria plan.
Nu wil gerust een afspraak maken als je dagje ouder zijt, we gaan dan eens kijken wat huidige maatregelen voor de toekomst gaan veroorzaken.
Maar ja, vandaag hoera en binnen een aantal jaren dikke spijt van huidige hoera.
Maar ja, nu op pensioen mag ik nog steeds een flinke bijdrage leveren aan de overheid.
Of denken jullie dat belastingen betalen stopt als gepensioneerde haha slaap maar rustig verder.
Al aan gedacht dat je stopt met werken uw auto uit eigen zak gaat mogen betaald worden.
Een ticketje met de trein dat vorig jaar 8,8 € heen en terug kostte vandaag de dag zelfde ticketje 50 €.
Wat verwacht je dan? Dat je pensioen belastingvrij is? Waarom? Je geniet nog steeds van sociale zekerheid.
Niet iedereen draagt evenveel bij, dat klopt. Maar er zijn er teveel die ONTERECHT en ZONDER bijdrage de sociale zekerheid plukken. Ten koste van anderen die het nodig hebben. Eerst de misbruiken eruit en dan kan je praten over gelijkheid.
Het grote verschil tussen wat mij (en anderen) hier ten laste gelegd wordt door VEGA etc , is dat ik wel degelijk mee durf denkenmondeo17 schreef: ↑Gisteren 13:20Ik ben gewoon een arbeider. Heb geen salariswagen, geen kinderen, niemand ten laste. Ik draag genoeg bij. Heb altijd mijn auto's uit eigen zak betaald. Ik sta enkele jaren voor mijn pensioen. Ik zal overleven, daar heb ikzelf voor gezorgd. Maar het is tegenwoordig bon-ton om te kappen op iedereen die het beter heeft.platin schreef: ↑Gisteren 13:00
Wat verwacht je dan? Dat je pensioen belastingvrij is? Waarom? Je geniet nog steeds van sociale zekerheid.
Niet iedereen draagt evenveel bij, dat klopt. Maar er zijn er teveel die ONTERECHT en ZONDER bijdrage de sociale zekerheid plukken. Ten koste van anderen die het nodig hebben. Eerst de misbruiken eruit en dan kan je praten over gelijkheid.
Het grote verschil tussen wat mij (en anderen) hier ten laste gelegd wordt door VEGA etc , is dat ik wel degelijk mee durf mee te denken of erkennen dat er zaken grondig fout gelopen zijn en moeten veranderen vanuit het verleden. (ja ook bij links)mondeo17 schreef: ↑Gisteren 13:20Ik ben gewoon een arbeider. Heb geen salariswagen, geen kinderen, niemand ten laste. Ik draag genoeg bij. Heb altijd mijn auto's uit eigen zak betaald. Ik sta enkele jaren voor mijn pensioen. Ik zal overleven, daar heb ikzelf voor gezorgd. Maar het is tegenwoordig bon-ton om te kappen op iedereen die het beter heeft.platin schreef: ↑Gisteren 13:00
Maar ik ben toch neutraler ik ben niet vatbaar voot kritieken op 1 bepaalde partij. Het discours dat hier zo graag wordt bewandeld door VEGA-VORTEX heeft hier toch vaak een verkleurde bril.
Ook bij de NVA-maatregelen heb ik wel wat bedenkingen omdat ze nog éénzijdig zijn opgesteld en er de balans niet echt aanwezig is in hun krijtlijnen van bestuur voor de komende jaren. Dat werkende gewone klasse stevig het slachtoffer is van hun vooropgesteld beleid is meer dan duidelijk.
Maar o wee als je nog maar een letter kritiek durft te leveren op NVA-arizona beleid.
Met u kan je daar misschien nog wel een zinnig woord over uitwisselen.
Bovenvernoemden draait het steevast uit op :
KV schreef: ↑Gisteren 12:12 Wat zich resulteert in dat elke vorm van kritiek en bedenkingen over ARIZONA (dat onder leiding valt van NVA) steevast moeten worden gecounterd met :
- Het is allemaal de schuld van Vooruit die mee in de regering zit
- Je bent een linkse extremist
- Je bent een PVDA afgunstige
- Je bent een leugenaar
- Je leest de zaken verkeerd
enz....
- je ...
Heel objectief discuteren is dat met hun![]()
![]()
![]()
Feiten zijn nochtans wat ze zijn, maar als je ze niet zien of horen wil , zullen we er nog maar een kaarsje voor branden zeker ....![]()
![]()
![]()
2025-12-30 121035.jpg
Het grote verschil tussen wat mij (en anderen) hier ten laste gelegd wordt door VEGA etc , is dat ik wel degelijk mee durf mee te denken of erkennen dat er zaken grondig fout gelopen zijn en moeten veranderen vanuit het verleden. (ja ook bij links)
Maar ik ben toch neutraler ik ben niet vatbaar voot kritieken op 1 bepaalde partij. Het discours dat hier zo graag wordt bewandeld door VEGA-VORTEX heeft hier toch vaak een verkleurde bril.
Ook bij de NVA-maatregelen heb ik wel wat bedenkingen omdat ze nog éénzijdig zijn opgesteld en er de balans niet echt aanwezig is in hun krijtlijnen van bestuur voor de komende jaren. Dat werkende gewone klasse stevig het slachtoffer is van hun vooropgesteld beleid is meer dan duidelijk.
Maar o wee als je nog maar een letter kritiek durft te leveren op NVA-arizona beleid.
Mijn reactie was dan ook niet naar U, maar naar Platin.
Ik beweer nergens dat er door de NVA géén fouten gemaakt worden. Wat ik wel besef is dat het beleid van de afgelopen decennia niet verder kan gezet worden. Dat is wat ik bedoel met Sinterklaaspolitiek. Kijk, voor mij mogen ze gerust alles tegen het licht houden. Maar dat ze eerst de misbruiken er uithalen is toch logisch. Afgelopen week nog iemand gehoord; werkt al 10j niet meer vanwege last van de rug. Vorige maand een brief ontvangen van invaliditeit, safe tot 2050. In hetzelfde gesprek vertelt diezelfde persoon vrolijk dat ze 10 dagen naar Dominicaanse is geweest.
Werken lukt niet, maar 10u in vliegtuigstoel wel? Dan moeten we ook niet verwonderd zijn dat mensen daar tegen inkomen en dat profiteurs noemen. Deze misbruiken brengen niets bij aan de sociale zekerheid. Integendeel ze hollen de sociale zekerheid verder uit. En dan reageert Platin met een opmerking dat niet iedereen gelijk bijdraagt. En dat klopt, maar die dragen misschien minder bij, maar dat is nog altijd beter dan niks.
En soms ligt mijn visie nu eenmaal vaker dichter bij de standpunten van VV en Vortex. Ik probeer gewoon op een NIET-kwetsende manier mijn standpunt te verdegigen. De toekomst zal uitwijzen wie recht van spreken heeft.
Mijn reactie was dan ook niet naar U, maar naar Platin.
Ik beweer nergens dat er door de NVA géén fouten gemaakt worden. Wat ik wel besef is dat het beleid van de afgelopen decennia niet verder kan gezet worden. Dat is wat ik bedoel met Sinterklaaspolitiek. Kijk, voor mij mogen ze gerust alles tegen het licht houden. Maar dat ze eerst de misbruiken er uithalen is toch logisch. Afgelopen week nog iemand gehoord; werkt al 10j niet meer vanwege last van de rug. Vorige maand een brief ontvangen van invaliditeit, safe tot 2050. In hetzelfde gesprek vertelt diezelfde persoon vrolijk dat ze 10 dagen naar Dominicaanse is geweest.
Werken lukt niet, maar 10u in vliegtuigstoel wel? Dan moeten we ook niet verwonderd zijn dat mensen daar tegen inkomen en dat profiteurs noemen. Deze misbruiken brengen niets bij aan de sociale zekerheid. Integendeel ze hollen de sociale zekerheid verder uit. En dan reageert Platin met een opmerking dat niet iedereen gelijk bijdraagt. En dat klopt, maar die dragen misschien minder bij, maar dat is nog altijd beter dan niks.
En soms ligt mijn visie nu eenmaal vaker dichter bij de standpunten van VV en Vortex. Ik probeer gewoon op een NIET-kwetsende manier mijn standpunt te verdegigen. De toekomst zal uitwijzen wie recht van spreken heeft.
- VincentVega
- Hero Member

Haelewyn/Destereir steekt er geen tijd meer in … maar neemt wel de moeite om te reagerenhaelewyn schreef: ↑Gisteren 12:42Ik heb je dat al langer gezegd : in die gasten hun hoogst intelligente uitspraken en conclusies stop ik geen tijd meer.
Als ze ergens fan willen van zijn en alles verdedigen dat niet te verdedigen is, dat ze moeten vervallen in herhalingen van nonsens : dat ze maar doen. Ik zal mijn eigen bolletje wel zetten bij de volgende verkiezingen.
Dat is tot nader order even veel of weinig waard als dat van een ander.
![]()
![]()
Dus VV.... Dat is het verschil tussen KV en haelewyn , die niet 2 dezelfde zijn..
De ene gelooft dat hij met veel klappen en breien nog iets kan veranderen. De andere interesseert het al lang niet meer en die steekt er zijn tijd niet meer in.
- VincentVega
- Hero Member

Je hebt 100% gelijk … maar dat kan je platin, KV en Destereir/haelewyn niet duidelijk maken. Vanaf het moment dat je ook maar insinueert dat iemand die geen werk zoekt geen werkloosheidsvergoeding zou mogen krijgen, of dat iemand die niet echt ziek is geen ziekteuitkering zou mogen krijgen, dan krijg je de volle laag.mondeo17 schreef: ↑Gisteren 13:20Ik ben gewoon een arbeider. Heb geen salariswagen, geen kinderen, niemand ten laste. Ik draag genoeg bij. Heb altijd mijn auto's uit eigen zak betaald. Ik sta enkele jaren voor mijn pensioen. Ik zal overleven, daar heb ikzelf voor gezorgd. Maar het is tegenwoordig bon-ton om te kappen op iedereen die het beter heeft.platin schreef: ↑Gisteren 13:00
Je krijgt dan onmiddellijk de stempel dat je alle zieken en werklozen viseert en “hangmatters” noemt, terwijl ik enkel diegenen die NIET ziek zijn en GEEN werk willen zoeken viseer.
Mensen die echt ziek zijn mogen van mij gerust een uitkering krijgen (tot ze genezen zijn).
Mensen die hun werk verliezen mogen van mij gerust tijdelijk een uitkering krijgen zolang ze ook actief naar een andere job zoeken.
Maar die nuance kunnen of willen ze niet begrijpen …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 30 december 2025, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
--KNIP--
Je moet niet nadenken. Of beter: je mag niet nadenken. Je moet blindelings volgen wat het regime oplegt.
Het regime denkt na voor jou. Het regime weet wat goed is voor jou.
Wie nadenkt, is staatsgevaarlijk. En moet vernietigd worden.
--KNIP--
Je moet niet nadenken. Of beter: je mag niet nadenken. Je moet blindelings volgen wat het regime oplegt.
--KNIP--
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 30 december 2025, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member

Ik ken er ook zo eentje die de volgende 10 tot 15 jaar niet meer wil gaan werken en ook geen werk meer zoekt. Maar wel graag zijn werkloosheidsuitkering gedurende al die jaren behoudt totdat hij met pensioen kan gaan. Werken kan hij niet (of wil hij niet kunnen) … maar hij kan wel regelmatig het vliegtuig naar Thailand nemen.mondeo17 schreef: ↑Gisteren 14:42 Afgelopen week nog iemand gehoord; werkt al 10j niet meer vanwege last van de rug. Vorige maand een brief ontvangen van invaliditeit, safe tot 2050. In hetzelfde gesprek vertelt diezelfde persoon vrolijk dat ze 10 dagen naar Dominicaanse is geweest.
Werken lukt niet, maar 10u in vliegtuigstoel wel? Dan moeten we ook niet verwonderd zijn dat mensen daar tegen inkomen en dat profiteurs noemen. Deze misbruiken brengen niets bij aan de sociale zekerheid. Integendeel ze hollen de sociale zekerheid verder uit.
Zo iemand durf ik volmondig een profiteur of “hangmatter” noemen …
Wat NVA betreft, zowat iedereen zit te kappen op NVA terwijl ze in deze regering eigenlijk voortdurend tussen MR en Vooruit moeten schipperen, het zijn vooral deze uitersten die het meest op het beleid wegen. Het schulden probleem, het begrotingstekort en de vergrijzing zijn zaken die veel te lang zijn doorgeschoven, diegene die er eindelijk en noodgedwongen aan begint maakt zich uiteraard niet populair, al zeker niet bij wie al jaren onterecht teert op de sociale zekerheid, ook niet bij wie nog maar eens een extra belastingen mag gaan betalen of een of ander profijt ziet verdwijnen. Gelukkig zijn het niet enkel belastingen maar wordt er ook in de uitgaven bespaard. Op dat punt respect voor Vooruit die toch de verantwoordelijkheid opneemt om de nodige sanering in de sociale zekerheid mee te steunen, hoewel dat eigenlijk tegen hun natuur is. Dus daarom in grote lijnen tevreden met het gevoerde beleid, al bij al is er een evenwichtige balans tussen extra inkomsten en besparingen. Weinig sympathie echter voor vakbonden en extreem links die nog steeds eenzijdig meer koopkracht, meer belastingen, hogere uitgaven in de sociale zekerheid eisen, die hun visie blijft steken op het potverteren op kap van volgende generaties, het enige wat daar uitkomt is de afgunst op elke euro die iemand door werk of ondernemen meer heeft dan een steuntrekker. Je hoort hier niks anders meer dan de anderen moeten maar betalen en afgunst op maaltijdcheques, op de bedrijfsauto, op het spaargeld, op beleggingen, op vennootschappen, op werkgevers, op politiekers, enz... In plaats van eens mee constructief mee te zoeken naar oplossing om het misbruik tegen te gaan wordt het gewoon gerechtvaardigd en als verworven recht verdedigt.mondeo17 schreef: ↑Gisteren 14:42
- VincentVega
- Hero Member

Je fout is juist dat je de huidige regering (die nog maar ongeveer 1 jaar in voege is) de fout geeft voor alles en nog wat. Voor zaken die in het verleden zijn beslist, zoals de staatsstructuur of recent nog, het bestaan van managementvennootschappen.
Niet vatbaar voor kritieken op 1 bepaalde partij? Moet ik iets kritisch zeggen over de PVDA om dat eens te testen?
Neutraler? Als je zelf niet inziet dat niet enkel anderen maar ook jijzelf door een eigen gekleurde bril ziet, dan ben je stekeblind …
Kritiek geven kan en mag … maar bij jou is alles wat N-VA of Vlaams is per definitie slecht. En dan heb ik de neiging om tegengas te geven. Mijn slechte karakter moet je maar denken …KV schreef: ↑Gisteren 13:33 Ook bij de NVA-maatregelen heb ik wel wat bedenkingen omdat ze nog éénzijdig zijn opgesteld en er de balans niet echt aanwezig is in hun krijtlijnen van bestuur voor de komende jaren. Dat werkende gewone klasse stevig het slachtoffer is van hun vooropgesteld beleid is meer dan duidelijk.
Ikzelf heb ook soms bedenkingen bij sommige zaken, zoals:
* de meerwaardebelasting: nodeloos ingewikkeld, de patatten zijn het sop niet waarde enz … maar ik begrijp dat dit een cadeau aan Conner was om Vooruit in de coalitie te krijgen, terwijl jij doet alsof N-VA dit wou.
* flexi-jobs: ik ben voor dergelijke jobs … voor studenten en gepensioneerden. Maar niet voor iemand van de actieve bevolking (leeftijdscategorie tussen student en gepensioneerde in). Voor hen zou het gewoon een “normale” job moeten zijn met toepassing van het gewone belastingstelsel en gewone SZ-regime.
* partijdotaties: ik heb al meermaals gezegd dat deze moeten herzien worden want dat het niet kan dat partijen reserves aanleggen met de “overschotten” van deze - met belastingsgeld betaalde - dotaties. Maar om de een of andere reden weiger je dit te erkennen en doe je alsof ik geen lagere dotaties wil. Het zij zo …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Denk dat er meer dan genoeg inhoudelijke argumenten werden gegeven door VV. Hoe iemand dat interpreteert is vrij te nemen.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 17:06In fascistische regimes verdien je hiermee de doodstraf.
In de huidige omstandigheden kan VincentVega alleen maar proberen je belachelijk te maken. Je persoonlijk aan te vallen. Bij gebrek aan inhoudelijke argumenten.
Ik gruwel bij de gedachte aan de rol die VincentVega zou spelen indien hij inwoner zou zijn van een land dat bestuurd wordt door een fascistisch regime.
Want maak je geen illusies. In elk land dat bestuurd wordt door een fascistisch regime, zijn het de VincentVega's die op het laagste niveau het fascisme in stand houden. Zonder de VincentVega's kan het fascisme nooit doorbreken, laat staan zich in stand houden.
En daarom valt VincentVega jou constant aan, verdraait hij constant je woorden, legt hij jou constant verzonnen uitspraken in de mond. Geen inhoudelijke argumenten en daarom deze verachtelijke techniek ... Je bent een gevaar en je moet kapotgemaakt worden.
VV en KV verschillen nu eenmaal van standpunt. Moet kunnen. Alleen die verwijten moeten een beetje binnen de perken blijven.