De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Volgende week zal de mercosur deal er waarschijnlijk doorkomen. Hoe anticiperen op de beurs? Cresud?
Onmogelijk. Iedereen weet namelijk nu al dat die deal er waarschijnlijk zal doorkomen. Maw, als je erop kon anticiperen, dan heeft de markt dit reeds gedaan. Je bent dus al te laat.
Je kunt speculeren op het afspringen van een deal... Maar dan nog... wat ga je daar mee winnen?
Bron: het internet.
Ik begrijp dat al die internationale strubbelingen menselijke drama's zijn. Maar de beurs is er precies aan gewoon geraakt.
Buiten wat impact op olieaandelen en wapenbedrijven reageert de markt er ook niet echt meer op. Tot nu toe (gelukkig) ook nog geen incidenten die echt een zwaar marktverstorende werking hebben.
Buiten wat impact op olieaandelen en wapenbedrijven reageert de markt er ook niet echt meer op. Tot nu toe (gelukkig) ook nog geen incidenten die echt een zwaar marktverstorende werking hebben.
Een artikel in de tijd weer een waarschuwing van een man die beweert dat het massale investeren in etf’s de markten gaat ontwrichten…- Terry Smith
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Klassieke wij van WC-eend adviseren WC-eend. Het enige dat de ETFs ontwrichten is de geldstroom naar zijn fonds 
Wat klopt er niet aan wat hij zegt Bae1? 
Stel dat hij gelijk heeft, en er momenteel een gigantische bubbel aan het vormen is in S&P500.
Iemand die gewoon in een wereldindexfonds blijft DCA'n hoeft zich geen zorgen te maken, want deze is zelfreinigend. Een sectorrotatie is niets nieuw.
Zijn fonds kan even goed alle kanten op gaan, het feit dat het al jaren niet meer lukt om de index te verslaan zegt mij al genoeg.
Iemand die gewoon in een wereldindexfonds blijft DCA'n hoeft zich geen zorgen te maken, want deze is zelfreinigend. Een sectorrotatie is niets nieuw.
Zijn fonds kan even goed alle kanten op gaan, het feit dat het al jaren niet meer lukt om de index te verslaan zegt mij al genoeg.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
En waaraan ligt het feit dat ie al jaren de index niet meer kan verslaan?
Omdat ie de toekomstige winnaars er blijkbaar niet kon uitpikken in z’n ‘kwaliteits’ selectie
En dan gaan we klagen natuurlijk….
het ligt aan die andere !
Hij zegt o.a. dat er door inflows in etf's blindelings aandelen worden gekocht los van kwaliteit en waardering, en dat steeds meer van dat geld vloeit naar dezelfde aandelen (steeds hogere concentratie). Dat is ook gewoon zo.
Omgekeerd, wanneer er eens echte paniek uitbreekt en beleggers hun etf's verkopen, moeten er automatisch massaal aandelen worden verkocht en zal je zien dat de nodige liquiditeit hiervoor ontbreekt. Dit is al eens kortstondig gebeurd enkele jaren geleden, met blue chips die 20% daalden in één dag. Ik deel zijn mening dat dit een kwalijke evolutie is.
Omgekeerd, wanneer er eens echte paniek uitbreekt en beleggers hun etf's verkopen, moeten er automatisch massaal aandelen worden verkocht en zal je zien dat de nodige liquiditeit hiervoor ontbreekt. Dit is al eens kortstondig gebeurd enkele jaren geleden, met blue chips die 20% daalden in één dag. Ik deel zijn mening dat dit een kwalijke evolutie is.
Het gemiddeld rendement van de laatste jaren lijkt mij ook niet houdbaar. Liquiditeit viel ook al eens fors terug bij bv crash in 2008.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Klopt, maar het zijn nog altijd de actieve beleggers die ervoor zorgen dat dezelfde aandelen massaal worden opgekocht. De indexbelegger heeft niet voor de absurde valuatie van bvb Tesla of Palantir gezorgd...
De passieve indexbelegger gaat niet verkopen, die volgt gewoon zijn DCA plan. Het gaan weer de actieve beleggers zijn die voor de nieuwe prijszetting gaan zorgen, of die nu in individuele Nvidia's zitten of in een S&P500 maakt weinig verschil?
Dit zou net kansen moeten bieden aan actieve fondsbeheerders om te outperformen, helaas blijkt meestal het tegenovergestelde
Dit klopt m.i. maar half. De actieve beleggers hebben het initieel opwaarts gestuwd maar door het steeds toenemende gewicht in de ETF's zorgt de inflow voor een sneeuwbal effect en dempt het correcties.
Ben je zeker en ken je de resultaten alle fondsen? Een breed fonds dat de markt volgt, kan per definitie niet concurreren meer een gelijkaardige ETF in een bullmarkt. De meer niche fondsen (met een deftige manager) profiteren intussen wel van het voorspelbare hangmatgeld en doen het goed.
Die meer niche fondsen doen het soms tijdelijk goed, meestal gevolgd door een periode van zware underperformance waarna het fonds wordt opgedoekt. Rinse and repeat
Je drukt het wel zeer algemeen uit maar je hebt recht op je eigen overtuiging natuurlijk.
Fondsen maken al lang een wezenlijk deel uit van mijn portefeuille en mijn ervaringen zijn anders dan jij hier beschrijft.
Zoals elders ook al gezegd, is de wereld van beleggen zeer groot en divers en er is plaats voor verschillende strategieën die succesvol kunnen zijn.
Fondsen maken al lang een wezenlijk deel uit van mijn portefeuille en mijn ervaringen zijn anders dan jij hier beschrijft.
Zoals elders ook al gezegd, is de wereld van beleggen zeer groot en divers en er is plaats voor verschillende strategieën die succesvol kunnen zijn.
Ondertussen all-time high voor AEP.