Ervaringen met Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
mockingbird
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Ervaringen met Keytrade
He tis wat je gewoon bent he: bij quasi elke andere bank is daar een online dienst voor en verhoog je die limiet meteen, waardoor je niet moet wachten om je aankoop te doen.
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Nuance: dit is afhankelijk van de situatie en het type kaart; bij Keytrade is dit eveneens mogelijk. Mijn maximale limiet bedraagt €10.000, maar in de praktijk stel ik deze doorgaans aanzienlijk lager in via de app.
Maar inderdaad, in het verleden had ik op de Classic-kaart een zeer lage maximale limiet (die zat rond de €1.500 als ik het juist heb). Die limiet heb ik destijds tijdelijk via e-mail moeten laten verhogen. Met name omdat het huren van een wagen moeilijk werd zodra er al wat aankopen waren gebeurd met die kaart.
Maar inderdaad, in het verleden had ik op de Classic-kaart een zeer lage maximale limiet (die zat rond de €1.500 als ik het juist heb). Die limiet heb ik destijds tijdelijk via e-mail moeten laten verhogen. Met name omdat het huren van een wagen moeilijk werd zodra er al wat aankopen waren gebeurd met die kaart.
-
DonQuichot
- Full Member

- Contacteer:
"In het weekend van 23 tot 26 januari 2026 gaat Keytrade Bank even volledig offline. We gaan namelijk de achterliggende IT van uw dagelijks bankieren een vrij ingrijpende opfrisbeurt geven.
Daarom is er dat weekend geen enkele toegang mogelijk tot onze app en onze transactiesite.
Geld afhalen of betalen met uw bankkaart – ook wanneer ze is toegevoegd aan Payconiq by Bancontact of Apple Pay - kunt u daarentegen wel blijven doen, weliswaar met een paar beperkingen."
Hopelijk worden instant overschrijvingen dan mogelijk.
Daarom is er dat weekend geen enkele toegang mogelijk tot onze app en onze transactiesite.
Geld afhalen of betalen met uw bankkaart – ook wanneer ze is toegevoegd aan Payconiq by Bancontact of Apple Pay - kunt u daarentegen wel blijven doen, weliswaar met een paar beperkingen."
Hopelijk worden instant overschrijvingen dan mogelijk.
Volledige mail lezen:
"Zo zal het vanaf maandag 26 januari ook bij ons mogelijk zijn om gratis instantoverschrijvingen te doen naar andere banken."
"Zo zal het vanaf maandag 26 januari ook bij ons mogelijk zijn om gratis instantoverschrijvingen te doen naar andere banken."
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dit stelt alvast niet gerust ... ik mag hopen dat ze op 26 januari om 9.00 uur terug volledig open zijn, ongeacht of het goed of fout gaat ...Als alles goed gaat, zal onze bank terug volledig open zijn op 26 januari om 9.00 uur.
-
fryelectro
- Newbie

- Contacteer:
Hopelijk niet zoals de it migratie bij Argenta, enkele jaren geleden… ik zou toch even al mijn uittreksels downloadden voor ze beginnen.
De laatste tijd hoor je dat wel meer, systeem update met vingers in de neus, billen dicht geknepen en een schiet gebedje dat het goed gaat. Waar is de tijd dat zoiets eerst uitvoerig getest werd op een separaat systeem.EarthNvstr1 schreef: ↑19 januari 2026, 17:02Dit stelt alvast niet gerust ... ik mag hopen dat ze op 26 januari om 9.00 uur terug volledig open zijn, ongeacht of het goed of fout gaat ...Als alles goed gaat, zal onze bank terug volledig open zijn op 26 januari om 9.00 uur.
Misschien worden ze na de update wel de beste online bank out there
. Ik heb al enkele keren op punt gestaan om er klant te worden maar telkens voor een alternatief gekozen.
Serieuze banken hebben 3 omgevingen voor ontwikkeling, nl programmatie, test en acceptatie. Dikwijls ondergebracht op één platform met voor iedere omgeving een gescheiden virtueel systeem voor applicatie en database. Op een ander HW platform zijn dan productie systemen ondergebracht. En dan in een ander datacenter, liefst op enige afstand van tientallen tot honderden km, een backup van de productie die wordt opgestart in geval van 'disaster'. Er bestaan verschillende technologieën, zowel op SW als HW niveau om de backup database, ver weg in een andere regio, continue up te daten, tot instant update via glasvezelkabel aan toe.
Nochtans, met al deze zorg om programmatie en procedures grondig voor te bereiden, kan men niet uitsluiten dat de finale update op productie toch spannend blijft.
Geen klagen over Keytrade..
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
bartvanbeversluys
- Newbie

- Contacteer:
blijkbaar zijn er wel testen gebeurd; initieel plan was om de update in oktober 2025 door te voeren, maar na testen hebben ze dit uitgesteld.vortex schreef: ↑20 januari 2026, 07:49De laatste tijd hoor je dat wel meer, systeem update met vingers in de neus, billen dicht geknepen en een schiet gebedje dat het goed gaat. Waar is de tijd dat zoiets eerst uitvoerig getest werd op een separaat systeem.EarthNvstr1 schreef: ↑19 januari 2026, 17:02
Dit stelt alvast niet gerust ... ik mag hopen dat ze op 26 januari om 9.00 uur terug volledig open zijn, ongeacht of het goed of fout gaat ...
fingers-crossed...
Heb van geen enkele bank zoveel app update meldingen ontvangen als van Keytrade. De laatste maanden kreeg ik die zo goed als wekelijks en ook al werden ze uitgevoerd, de app werd alsmaar trager. Laden bij het inloggen, laden bij het navigeren binnen de app, laden bij overschrijvingen, foutmeldingen bij het uitvoeren van overschrijvingen,...
Weet niet of er nog mensen zijn met soortgelijke ervaring.
Dat hun systeem verouderd en aan vernieuwing toe is dat is een zekerheid. Of het na komend weekend ook allemaal goed zal werken is nog afwachten.
Weet niet of er nog mensen zijn met soortgelijke ervaring.
Dat hun systeem verouderd en aan vernieuwing toe is dat is een zekerheid. Of het na komend weekend ook allemaal goed zal werken is nog afwachten.
Ben wel best tevreden over KT bank, al ging het inloggen de laatste tijd erg traag en idd zowat elke week een update. Die grote update zal wel grondig getest zijn, heb er wel vertrouwen in but fingers crossed.
Het enige vreemde is dat mijn pensioen gisteren al op de rekening stond terwijl dat normaal vandaag tegen de middag zou zijn, zou dat verband houden met die grote update .....

Het enige vreemde is dat mijn pensioen gisteren al op de rekening stond terwijl dat normaal vandaag tegen de middag zou zijn, zou dat verband houden met die grote update .....
het gras is altijd groener aan de overkant
Da's toch ook al efkes geleden dat dit de aangewezen manier van werken was, zowel qua omgevingen als qua database architectuur. Goed presterende bedrijven gaan net heel veel kleine updates doen, meerdere per dag tot meerdere per minuut (Amazon bijvoorbeeld zowat om de 10 seconden). Daarom is het eigenlijk geen goed teken dat Keytrade een heel grote update plant. Hoe meer je in een release stopt, hoe groter het risico.iejoor schreef: ↑20 januari 2026, 09:06Serieuze banken hebben 3 omgevingen voor ontwikkeling, nl programmatie, test en acceptatie. Dikwijls ondergebracht op één platform met voor iedere omgeving een gescheiden virtueel systeem voor applicatie en database. Op een ander HW platform zijn dan productie systemen ondergebracht. En dan in een ander datacenter, liefst op enige afstand van tientallen tot honderden km, een backup van de productie die wordt opgestart in geval van 'disaster'. Er bestaan verschillende technologieën, zowel op SW als HW niveau om de backup database, ver weg in een andere regio, continue up te daten, tot instant update via glasvezelkabel aan toe.
Nochtans, met al deze zorg om programmatie en procedures grondig voor te bereiden, kan men niet uitsluiten dat de finale update op productie toch spannend blijft.
Ik ben akkoord dat gebruikersinterfaces zeer regelmatig updates krijgen.Qwan schreef: ↑23 januari 2026, 21:21 Da's toch ook al efkes geleden dat dit de aangewezen manier van werken was, zowel qua omgevingen als qua database architectuur. Goed presterende bedrijven gaan net heel veel kleine updates doen, meerdere per dag tot meerdere per minuut (Amazon bijvoorbeeld zowat om de 10 seconden). Daarom is het eigenlijk geen goed teken dat Keytrade een heel grote update plant. Hoe meer je in een release stopt, hoe groter het risico.
De server applicaties zijn stabieler, maar krijgen inderdaad meer updates dan vroeger.
Maar het is niet omdat de bank niet bereikbaar is dat app of applicatie een update krijgt, meestal is er gewoon een security update van Windows of Linux.
Maar mijn ervaringen zijn niet van efkens geleden.
De core banking software wordt degelijk uitgetest voordat het wordt uitgerold.
Wat betreft Keytrade kan ik me niet uitspreken.