pensioensparen na 65
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
Sonneke001
- Newbie

- Contacteer:
pensioensparen na 65
Volgend jaar wordt ik 65. Ik heb steeds aan pensioensparen(tak 21 Pension Invest Plan bij via Fortis, een levensverzekering met gegarandeerde rentevoet) gedaan. Dat geld komt dus ook vrij volgend jaar. Ik ben sinds 01-05-2023 op vervroegd pensioen.
Loont het nog om pensioensparen te doen na 65 jaar? Of kan ik dat vrijgekomen geld beter vastzetten?
Ik ben echt niet thuis in deze dingen en zoek dus wat goede raad.
Loont het nog om pensioensparen te doen na 65 jaar? Of kan ik dat vrijgekomen geld beter vastzetten?
Re: pensioensparen na 65
Pensioensparen kan niet meer na uw 65ste.
Langetermijnsparen is misschien nog iets voor u ?
https://wegwijs.vlaanderen/article/lang ... atuurlijk/
Je kan eventueel ook een termijn rekening openen.
Check de rates op deze website, Fortis gaat hier zeker niet als het voordeligste uitkomen.
Veel succes.
Langetermijnsparen is misschien nog iets voor u ?
https://wegwijs.vlaanderen/article/lang ... atuurlijk/
Je kan eventueel ook een termijn rekening openen.
Check de rates op deze website, Fortis gaat hier zeker niet als het voordeligste uitkomen.
Veel succes.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb je nog een doel voor dat geld? Opzij zetten voor de (klein)kinderen of interesten gebruiken om pensioen aan te vullen behoorbeeld?
Je kunt nog langetermijnsparen met fiscaal voordeel (tenminste als je inkomsten belastingen op je pensioen betaalt) doen maar dat is slechts €2310 per jaar, daarmee ben je niks vooruit om het vrijgekomen geld te herbeleggen.Sonneke001 schreef: ↑8 december 2025, 12:07 Volgend jaar wordt ik 65. Ik heb steeds aan pensioensparen(tak 21 Pension Invest Plan bij via Fortis, een levensverzekering met gegarandeerde rentevoet) gedaan. Dat geld komt dus ook vrij volgend jaar. Ik ben sinds 01-05-2023 op vervroegd pensioen.
Je zal dus zelf een belegging moeten zoeken die past bij je risico bereidheid en beleggingshorizon. Dat zijn twee factoren die je alleen voor jezelf kunt inschatten, hou daar rekening mee wanneer je hier advies krijgt om ETF's of wat dan ook te kopen. Beter advies dan dit ga je hier niet krijgen.