Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
vortex schreef: ↑18 januari 2026, 09:49 Europa staat niet alleen zwak, het reageert ook bijzonder slap op elk Trump dreigement. Von der Leyen staat alweer te janken dat tarieven een neerwaartse spiraal riskeren. Terwijl wij onze steun voor Denemarken uitspreken met het sturen van één militair schrappen diezelfde Denen een miljarden investering (Vioneo) in Antwerpen en trekken ermee naar China. Zolang Europa zich niet gaat gedragen als een economisch blok en haar belangen en economie niet beter beschermd, zal het kaalplukken gewoon voort gaan. Poetin pikt stukken uit Oost-Europa, Trump pikt investeringen en Groenland, en Europese bedrijven bollen het af naar China en de VS.
Wist ik niet , dat dat Deens bedrijf was.....
Ik deel je mening. Voor de zoveelste keer weet een Europese flater en het zoveelste bewijs dat met de ernst niet inziet in Europa.
Iets meer chauvinisme zou toch welkom zijn in Europa. Dat de productie van PFAS van Europa naar China/India verschuift ben ik niet treurig om, maar dat een innovatieve, groene, chemische miljardenfabriek door een Europees bedrijf buiten Europa gebouwd wordt, doet bij mij toch vragen rijzen. Ik wil geloven in een vrije markt, maar misschien moet er toch een beetje protectionisme ingebouwd worden? Blinde importheffingen zijn de verkeerde weg, maar het kan toch ook de bedoeling niet zijn om onze industrie te verliezen omdat we goedkoper kunnen invoeren uit landen waar milieu, gezondheid en veiligheid niet belangrijk zijn.
Qua militaire macht moeten we het afleggen tegen de USA en China, maar ik kijk heel erg uit naar Europese leiders die de dreigingen van Trump eens durven beantwoorden met een even harde, economische dreiging. Macron vind ik wel een haantje, Meloni verrast me en misschien moet zij haar banden met de juiste republikeinen nog wat meer aanhalen, maar ik val voor de stijl van BDW in de internationale politiek. Wat meer chauvinisme, op alle vlakken.
Ik was eigenlijk graag wat meer on-topic gebleven, maar ik heb er moeite mee om de wartaal van een oude, domme, oranje man een beleid te noemen.
Qua militaire macht moeten we het afleggen tegen de USA en China, maar ik kijk heel erg uit naar Europese leiders die de dreigingen van Trump eens durven beantwoorden met een even harde, economische dreiging. Macron vind ik wel een haantje, Meloni verrast me en misschien moet zij haar banden met de juiste republikeinen nog wat meer aanhalen, maar ik val voor de stijl van BDW in de internationale politiek. Wat meer chauvinisme, op alle vlakken.
Ik was eigenlijk graag wat meer on-topic gebleven, maar ik heb er moeite mee om de wartaal van een oude, domme, oranje man een beleid te noemen.
Juist ja, het typische antwoord van woke Europa. Die oude oranje man is helemaal niet dom, verre van zelfs, mocht het een domme kloot zijn, zou hij al lang achter de tralies zitten en niet de machtigste man ter wereld zijn. Die man weet perfect hoe ver hij kan gaan, waarmee hij weg komt, hoe hij macht kan verwerven en hoe hij die macht kan gebruiken om zijn doel te bereiken. De dommeriken zijn diegene die Trump onderschatten en denken dat wat gevlei, gejank en kruipen hen iets zal opleveren.
We hebben een Europese Trump nodig. Iets beschaafder, maar met dezelfde mentaliteit: Europe first!
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Zoals voorspeld, worden de eerste US troepen al klaargemaakt om tegen de eigen burgers ingezet te worden.KleineSpaarder schreef: ↑15 januari 2026, 18:59Aangezien het US leger druk bezig zal zijn om in eigen land vreedzame betogers plat te slaan, zal Trump privé-milities inzetten in Venezuela.KleineSpaarder schreef: ↑15 januari 2026, 18:43
Trumps ICE milities kunnen de psychologische druk niet meer aan dat ze niet als helden onthaald worden waar ze hun neus vertonen, en dus zal Trump het leger sturen om hen te beschermen.
Trump heeft veel geleerd uit Irak, waar Dick Cheney, minister van defensie, miljarden verdiend heeft door via zijn eigen bedrijven de privé-milities te leveren voor Irak.
Privé milities gaan dan in Venezuela ingezet worden, zoals Trump heeft gecommuniceerd, om Trump nog enkele miljarden te laten verdienen op kosten van de belastingbetaler (*)
Naast WO III wil Trump ook een burgeroorlog ontketenen.
Pentagon readies 1,500 soldiers to possibly deploy to Minnesota, officials say
Troops with the Army’s 11th Airborne Division in Alaska are preparing after President Donald Trump’s Insurrection Act threat, according to defense officials.
(*) om dit te betalen wil Trump het budget voor oorlog 2027 verhogen van 900 miljard naar 1500 miljard.
Privé-milities zijn ontzettend duur, want heel veel geld blijft plakken aan de heel veel tussenpersonen. Zie Cheney: miljarden verdiend aan de privé-milities van zijn eigen bedrijven, die hij als minister van defensie in Irak heeft ingezet.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 18 januari 2026, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
De grootste dommeriken zijn degene die Trump overschatten met zijn beloftes om miljoenen jobs te creëren, de inflatie te verlagen, welvaart te brengen, de farma prijzen met 1500% te verlagen, ...
Of zijn belofte dat hij binnen het 1e jaar van zijn 2e termijn de prijzen voor energie zou halveren.
Ze zijn 6% gestegen
How Trump’s promise to slash energy bills in half has failed across the US
Guardian analysis shows electricity bills were up 6.7% last year, and much higher in some states, and gas bills up 5.2%
Ik ben al blij dat je me voor 2/3 gelijk geeft (oud en oranje)vortex schreef: ↑18 januari 2026, 13:11Juist ja, het typische antwoord van woke Europa. Die oude oranje man is helemaal niet dom, verre van zelfs, mocht het een domme kloot zijn, zou hij al lang achter de tralies zitten en niet de machtigste man ter wereld zijn. Die man weet perfect hoe ver hij kan gaan, waarmee hij weg komt, hoe hij macht kan verwerven en hoe hij die macht kan gebruiken om zijn doel te bereiken. De dommeriken zijn diegene die Trump onderschatten en denken dat wat gevlei, gejank en kruipen hen iets zal opleveren.
Ik heb geen zin in een uren- of dagenlange discussie over de rest. De geschiedenis zal het uitwijzen. Ten gepasten tijde zal ik jou wel aan deze post herinneren
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:

https://www.hln.be/buitenland/macron-ve ... ing.com%2F
eerder een weerloos kuikentje
hij was 'volledig onschuldig' toen ie weer eens pak rammel kreeg van z'n vrouw !
Tegenwoordig is alles woke. Behalve wanneer de beste president iets zegt, dat noemt vrije meningsuiting, de manier waarop hij iets zegt is altijd gepermitteerd.Trivium schreef: ↑18 januari 2026, 13:14 De dommekloten zitten hier. In Europa. We moeten het tegen alles en iedereen afleggen. Zowel militair als economisch. Een bende losers die het Romeinse rijk achterna zal gaan, dat zijn wij. We halen onze eigen vijanden binnen en betalen ze er nog voor om ons van binnenuit te vernietigen. Go woke, go broke.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Wat is het nu eigenlijk ?
Wilde Trump Groenland inlijven omdat er "teveel" dreiging uitgaat van Rusland en China ?
Of wilt Trump nu Groenland uit wrok omdat Noorwegen hem de Nobelprijs voor de vrede niet heeft toegekend ?
https://www.hln.be/buitenland/trump-wil ... ~a79c6d94/
Wilde Trump Groenland inlijven omdat er "teveel" dreiging uitgaat van Rusland en China ?
Of wilt Trump nu Groenland uit wrok omdat Noorwegen hem de Nobelprijs voor de vrede niet heeft toegekend ?
Inderdaad!! Hoe mensen erin slagen om Machado hiervoor te bekritiseren is toch niet te begrijpen? Dit is een voorbeeld van iemand die haar ego opzij zet voor een groter doel. De meeste politici doen het net andersom.the_bishop schreef: ↑17 januari 2026, 09:28 Zeer mooi gebaar van Machado om haar prijs weg te geven aan degene die hem écht verdiende![]()
Bron: het internet.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
2 keer verkeerdKV schreef: ↑19 januari 2026, 09:04 Wat is het nu eigenlijk ?
Trump wil gewoon de rijkdommen van Groenland stelen.
Zoals hij ook de olie wou van Venezuela. Hij wou de DRUGS uit Venezuela droogleggen, beweerde hij. Nu gaat het alleen over OLIE, OLIE en OLIE. Hij heeft het woord drugs geen enkele keer meer uitgesproken.
En de verkoop van die olie zet hij op rekeningen van Qatar, die onderdak bieden aan de top van Hamas.
PS: de geestelijke toestand van Trump is wel zodanig dat hij Noorwegen kan verwarren met Denemarken. Zoals hij ook Armenië verwart met Albanië