Ontex - nieuwe CEO en door velen getipt als veelbelovend voor 2021
TIP
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Ontex - nieuwe CEO en door velen getipt als veelbelovend voor 2021
Oh boy.optibear schreef: ↑2 februari 2023, 11:05 KBC Securities voegt de luierfabrikant toe aan zijn lijst topfavorieten. Analist Wim Hoste wijst op de verbeterde prijszetting van Ontex. 'De combinatie van winstgroei en de opbrengst van de lopende verkoop van de Mexicaanse afdeling zullen de schuldgraad sterk doen afnemen', luidt het. 'Ontex is aantrekkelijk gewaardeerd', besluit Hoste.
Ontex is nu duidelijk aantrekkelijk gewaardeerd
WIM HOSTE
En Ontext verbreekt nogmaals zijn eigen diepterecord. De grens van 5 euro is gesneuveld. Op naar de 4.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Vandaag in het nieuws :
De situatie bij Ontex is KRITIEK !!
De nieuwe ceo Laurent Nielly moet per direct ALLE scenario's onderzoeken om de boite te redden.
Gaat de Familie Van Malderen de tent voor een prikje kopen? Is zowat het eerste die in mij opkomt.
De situatie bij Ontex is KRITIEK !!
De nieuwe ceo Laurent Nielly moet per direct ALLE scenario's onderzoeken om de boite te redden.
Gaat de Familie Van Malderen de tent voor een prikje kopen? Is zowat het eerste die in mij opkomt.
-
BenjaminBuffett
- Sr. Member

- Contacteer:
Wat is de relevantie om te reageren op een post van 4 jaar geleden?MeneerParmentier schreef: ↑12 december 2025, 14:45Gelukkig maar.BenjaminBuffett schreef: ↑22 december 2021, 13:38 Sorry, maar ik denk dat je er een beetje een karikatuur van maakt. Of iets een goede investering is, zal blijken binnen tien jaar. Mijn horizon is blijkbaar veel langer dan de uwe. Ik heb alle tijd van de wereld. Ik heb het geld dat in Ontex zit in de komende decennia niet nodig.
Niet alle informatie kun je van een kwartaalrapport aflezen. Dat zou je in het geval van Ontex nu toch moeten doorhebben?BenjaminBuffett schreef: ↑22 december 2021, 13:38 Mijn punt is dat een bedrijf in een "perfecte storm" kan terechtkomen waarbij alle analisten alleen maar de negatieve punten benadrukken, terwijl er ook positieve punten zijn bij Ontex, maar daarvoor moet je jou natuurlijk goed inlezen in de beschikbare informatie.OK, ben je ondertussen al wat van je roze wolk neergedaald?BenjaminBuffett schreef: ↑22 december 2021, 13:38 Mijn latent verlies valt trouwens zeer goed mee, want ik ben ingestapt puur en alleen omdat ik Ontex beschouw als een turnaround-verhaal. Ik doe niet mee aan doemdenken.
Heb je al eens met een werknemer van Ontex gesproken? Aanrader.BenjaminBuffett schreef: ↑22 december 2021, 13:38 Ik ken de situatie van zowel Ontex als Greenyard zééér goed.
Ik sprak toen en nog steeds met enkele werknemers van Ontex. En neen, die zijn niet lovend, maar ook niet super pessimistisch.
Ik zie het nog steeds goedkomen, ook al heb ik mijn aandelen reeds break-even verkocht en dat geld in iets beters gestoken.
Het risico op een opportunistisch overnamebod is wel groot.
Er zijn diverse opties:
1) Ofwel slikt ge uw verlies en steekt ge dat geld in iets dat wel deftig functioneert.
2) Ofwel heb je er nog vertrouwen in en zweet ge het nog jaren uit. Als het latent verlies erg groot is, loont het de moeite om de positie te verdubbelen of te verdrievoudigen.
Ontex noteert alleszins erg goedkoep. Het stijgingspotentieel bedraagt 100% wat mij betreft.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Wel, omdat we nu, met het voordeel van hindsight, kunnen zien of je strategie goed is uitgedraaid. Er werd 4 jaar geleden al herhaaldelijk gewaarschuwd voor de verslechterende situatie bij Ontex. We kennen nu de gevolgen. Het aandeel verloor stelselmatig meer waarde.BenjaminBuffett schreef: ↑16 januari 2026, 17:52 Wat is de relevantie om te reageren op een post van 4 jaar geleden?
Persoonlijk vind ik het nog steeds een duur aandeel. De prijs mag dan wel laag zijn, maar dat maakt een aandeel nog niet goedkoop. Wat telt is de waarde van hetgeen je in de plaats krijgt voor je geld. Vandaag is het bedrijf duidelijk minder waard dan 4 jaar geleden.BenjaminBuffett schreef: ↑16 januari 2026, 17:52 Ontex noteert alleszins erg goedkoep. Het stijgingspotentieel bedraagt 100% wat mij betreft.
-
BenjaminBuffett
- Sr. Member

- Contacteer:
@MeneerParmentier: Mijn strategie is grotendeels te investeren in gezonde, financieel zeer sterke bedrijven die marktleider zijn en nog groeipotentieel hebben.
Is Ontex dat? Neen, nooit geweest. Vandaar dat dit dan ook tot de posities behoort die speculatiever waren. Tenslotte is het maximale verlies slechts 100%.
Mijn eerdere berichten dateren van 2021 toen het aandeel tussen 7 en 8 EUR noteerde. Vandaag zitten we aan 5 EUR, maar tussen 2021 en vandaag heeft de koers ook wel boven 9 EUR gestaan.
Het bedrijf is vandaag minder waard op de beurs dan 4 jaar geleden, maar dat is op de beurs. De onderliggende waarde zal in mindere mate lager zijn dan 4 jaar geleden.
Mits goed management, kan het nog goedkomen. Veel zal afhangen of de kostenbesparingen (200 m€ tegen 2028) de gewenste resultaten zullen opleveren. Het blijft ook een overnamekandidaat, maar die zal vandaag eerder uitpakken met een mager bod (6,5 à 7 EUR).
Is Ontex dat? Neen, nooit geweest. Vandaar dat dit dan ook tot de posities behoort die speculatiever waren. Tenslotte is het maximale verlies slechts 100%.
Mijn eerdere berichten dateren van 2021 toen het aandeel tussen 7 en 8 EUR noteerde. Vandaag zitten we aan 5 EUR, maar tussen 2021 en vandaag heeft de koers ook wel boven 9 EUR gestaan.
Het bedrijf is vandaag minder waard op de beurs dan 4 jaar geleden, maar dat is op de beurs. De onderliggende waarde zal in mindere mate lager zijn dan 4 jaar geleden.
Mits goed management, kan het nog goedkomen. Veel zal afhangen of de kostenbesparingen (200 m€ tegen 2028) de gewenste resultaten zullen opleveren. Het blijft ook een overnamekandidaat, maar die zal vandaag eerder uitpakken met een mager bod (6,5 à 7 EUR).
Voor wat het waard is (niks): Kepler verlaagt zijn koersdoel en adviseert te verkopen. Ze voorzien vooral zeer moeilijke marktomstandigheden.
https://www.beursduivel.be/Nieuws/85055 ... ceren.aspx
https://www.beursduivel.be/Nieuws/85055 ... ceren.aspx
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
- tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
In de periode 2021–2023 heb ik behoorlijk actief gehandeld in Ontex. Toen waren er regelmatig overnamegeruchten en dat zorgde voor interessante koersbewegingen. Ik heb er toen ook een mooie winst mee kunnen boeken, maar dat vergde wel actief handelen en timing. Overnames blijven sowieso een terugkerend thema bij Ontex.BenjaminBuffett schreef: ↑20 januari 2026, 15:19 @MeneerParmentier: Mijn strategie is grotendeels te investeren in gezonde, financieel zeer sterke bedrijven die marktleider zijn en nog groeipotentieel hebben.
Echter: op de lange termijn is de trend duidelijk neerwaarts. Een passieve belegger had het veel beter gedaan met een brede ETF zoals IWDA. Ontex is gewoon niet het type aandeel waar je als langetermijnbelegger veel aan hebt. Op vijf jaar tijd staat het aandeel ongeveer -50%. Dat zegt genoeg.
Vandaag de dag volg ik het aandeel niet meer actief. Je zou eventueel een kleine risicopositie kunnen nemen, maar waarom zou je? Misschien draait het ooit weer om, maar ik kies er bewust voor om dat niet te proberen. Mijn financiële situatie is de laatste jaren sterk verbeterd, waardoor ik afstand neem van zulke risico’s.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
We zijn weer een paar maanden verder. Wie het aandeel aanhield verloor opnieuw geld. Het aandeel noteert nu ver onder de 4 euro, na het nieuws dat Mont Cervin zijn belang verkleint.BenjaminBuffett schreef: ↑20 januari 2026, 15:19 Mits goed management, kan het nog goedkomen. Veel zal afhangen of de kostenbesparingen (200 m€ tegen 2028) de gewenste resultaten zullen opleveren. Het blijft ook een overnamekandidaat, maar die zal vandaag eerder uitpakken met een mager bod (6,5 à 7 EUR).
Als je afgaat op de grafiek lijkt het aandeel misschien goedkoop, maar dat is slechts bedrog als je ook kijkt naar de winstgevendheid.
Welke overnemer gaat hier nu 7 euro voor betalen als de aandelen aan de helft van de prijs verkocht worden?
10 jaar geleden kon je dit aandeel nog aan 35 euro kopen. Het is ondertussen 90% gedaald. Het is fascinerend om de teneurgang aan te zien.. en vooral de eerste berichten hier in dit topic van mensen die het aandeel nog steeds aankochten aan 10+ euro.
De slechtste Belgische (en wellicht Europese) holding aller tijden - zijnde GBL - heeft hier uiteraard een ruime positie in met 20% van de aandelen. Ze zijn de belangrijkste aandeelhouder die beginnen instappen is rond de 30€ per aandeel. Zou het directiecomité een grote afnemer zijn van hun producten vraag ik me dan af?
Afhankelijk van de analist zijn ze rond de 20 à 22€ gemiddeld ingestapt, het is niet helemaal duidelijk. Ik ga het zelf niet uitzoeken, het jaarverslag van GBL alleen nog maar openklikken zou mijn humeur al verpesten. GBL zit gevangen in Ontex : of dik verlies nemen of wachten op een mirakel dat toch niet komt. Al weet je nooit hoe een koe een haas vangt zoals het spreekwoord zegt
GBL is echt de beursversie van "Gaston Lagaffe". In het Nederlands noemt die "Guust Flater", maar die taal kennen ze daar bij GBL niet uiteraard.
Afhankelijk van de analist zijn ze rond de 20 à 22€ gemiddeld ingestapt, het is niet helemaal duidelijk. Ik ga het zelf niet uitzoeken, het jaarverslag van GBL alleen nog maar openklikken zou mijn humeur al verpesten. GBL zit gevangen in Ontex : of dik verlies nemen of wachten op een mirakel dat toch niet komt. Al weet je nooit hoe een koe een haas vangt zoals het spreekwoord zegt
GBL is echt de beursversie van "Gaston Lagaffe". In het Nederlands noemt die "Guust Flater", maar die taal kennen ze daar bij GBL niet uiteraard.
Een nieuwe dag - een nieuw verlies.
Europese beurzen kleuren donkergroen, met afgestrafte rentegevoelige aandelen op kop. Ontex echter: -6%. Een nieuw diepterecord, en we zitten al ver onder de 3,5 euro. Het aandeel nadert de prijs van een luier.
Europese beurzen kleuren donkergroen, met afgestrafte rentegevoelige aandelen op kop. Ontex echter: -6%. Een nieuw diepterecord, en we zitten al ver onder de 3,5 euro. Het aandeel nadert de prijs van een luier.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
Mocht iemand nog obligaties, aandelen of ETF's willen aankopen zonder transactiekosten.
Saxo Bank referral link voor € 100 gratis transactietegoed bij het openen van een account:
https://refer.saxo/97NFh
Saxo Bank referral link voor € 100 gratis transactietegoed bij het openen van een account:
https://refer.saxo/97NFh
Als oa P&G de prijs van Pampers laat dalen, dan worden de huismerken van Ontex snel uit de markt gezet. P&G heeft veel hefbomen, Ontex niet.