MeDirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect
Ik kan niet alle fondsen opendoen, wss zijn ze weer iets aan het doen aan hun platform.
Als ik vandaag 3 feb 25 700 euro op MeDirect Fidelity heb staan (25 k oorspronkelijke storting 700 gecumuleerde getrouwheid) kan ik dat dan volledig naar Dynamic sparen (heb geen Fidelity bij Medirect) overzetten en morgen weer terug of kan ik enkel 25k terug zetten en moet 700 op Dynamic blijven?Kurt schreef: ↑30 januari 2026, 18:38Neen, dat niet. Als je bijvoorbeeld op 1 december 2025 25 000 euro hebt overgeschreven, zal die getrouwheid op 1 december 2026 verworven zijn. 0,30% tussen 1 december 2025 en 3 februari 2026, 0,70% tussen 4 februari 2026 en 1 december 2026. Wil je dat een nieuwe getrouwheidscyclus begint op 3 of 4 februari, moet je dus via je zichtrekening gaan, maar dan ben je dus wel de lopende getrouwheid kwijt. Of dat voordelig is, hangt natuurlijk af hoe ver die getrouwheidsperiode al is en wat de getrouwheid zal zijn op 1 december 2026, wat we vandaag dus niet kunnen weten.Mooiuitzicht schreef: ↑30 januari 2026, 18:15 En wie geld heeft staan op MeDirect Essential (maximim 25 000 euro, exclusief opgebouwde interesten) kan in principe op 3 februari het geld verplaatsen naar MeDirect Fidelity en op 4 februari dat bedrag van MeDirect Fidelity weer terugstorten naar MeDirect Essential zonder dat je opgebouwde getrouwheid verliest.
Bij bovenstaande werkwijze: Begint er een nieuwe getrouwheidscyclus op 4 februari?
Het gaat hier dus om een simpel trucje om het maximum te halen uit je lopende getrouwheidspercentage, dat je dus 3 keer per jaar kan toepassen.
Ongeveer 1/2 uur tot 3/4 uur later kwamen, van al mijn mislukte pogingen, de SMS-codes tegelijkertijd binnen.
En dat lag niet aan mijn smartphone, want dat was eveneens zo toen mijn man wou inloggen.
"Eind goed, al goed": we hebben beiden onze gewenste verrichtingen kunnen uitvoeren.
Ik heb probleemloos kunnen inloggen op de app. Wel met mijn vingerafdruk dus zonder sms code.Nefertari schreef: ↑3 februari 2026, 11:10 Kan momenteel niet inloggen bij MeDirect doordat de SMScode niet toekomt.
Na enkele pogingen vroeg ik (zoals voorzien is) om deze telefonisch te laten weten, maar ook dat lukt niet.
Misschien overbelast door de tijdelijke actie die vandaag begint?
Nog iemand?
Zoals aangegeven in de forum heb ik het volledige bedrag eerst overgemaakt naar MeDirect Fidelity Sparen en het een dag later teruggestort naar MeDirect Essential Sparen. Ik zie het bedrag inclusief de nieuwe rente wel verschijnen, maar wanneer ik bij deposito’s kijk, staat er “geen stortingen”.
Gebruik ik de rekenmodule, dan krijg ik de melding dat het te storten bedrag het beschikbare saldo op mijn rekening overschrijdt.
Ik probeer het over 24 uur opnieuw.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruik ik de rekenmodule, dan krijg ik de melding dat het te storten bedrag het beschikbare saldo op mijn rekening overschrijdt.
Bij mij is dat alvast gelukt om met 25 000 plus opgebouwde getrouwheid heen en terug te gaan, weliswaar via Fidelity gegaan (heb geen Dynamic).plemmens schreef: ↑3 februari 2026, 16:30Als ik vandaag 3 feb 25 700 euro op MeDirect Fidelity heb staan (25 k oorspronkelijke storting 700 gecumuleerde getrouwheid) kan ik dat dan volledig naar Dynamic sparen (heb geen Fidelity bij Medirect) overzetten en morgen weer terug of kan ik enkel 25k terug zetten en moet 700 op Dynamic blijven?Kurt schreef: ↑30 januari 2026, 18:38 Neen, dat niet. Als je bijvoorbeeld op 1 december 2025 25 000 euro hebt overgeschreven, zal die getrouwheid op 1 december 2026 verworven zijn. 0,30% tussen 1 december 2025 en 3 februari 2026, 0,70% tussen 4 februari 2026 en 1 december 2026. Wil je dat een nieuwe getrouwheidscyclus begint op 3 of 4 februari, moet je dus via je zichtrekening gaan, maar dan ben je dus wel de lopende getrouwheid kwijt. Of dat voordelig is, hangt natuurlijk af hoe ver die getrouwheidsperiode al is en wat de getrouwheid zal zijn op 1 december 2026, wat we vandaag dus niet kunnen weten.
Het gaat hier dus om een simpel trucje om het maximum te halen uit je lopende getrouwheidspercentage, dat je dus 3 keer per jaar kan toepassen.
Was bij mij gisteren ook zo, maar vandaag in orde. Heeft een nachtje nodig gehad om de nieuwe situatie te berekenen.Fietslab schreef: ↑3 februari 2026, 18:46 Zoals aangegeven in de forum heb ik het volledige bedrag eerst overgemaakt naar MeDirect Fidelity Sparen en het een dag later teruggestort naar MeDirect Essential Sparen. Ik zie het bedrag inclusief de nieuwe rente wel verschijnen, maar wanneer ik bij deposito’s kijk, staat er “geen stortingen”.
Bedankt Kurt voor je antwoord.