E bike kopen online
E bike kopen online
Wie heeft ervaring met het online kopen van een e‑bike? Hoe maak je de juiste keuze tussen alle aanbieders?
Ik ben aan het kijken om een e‑bike online te kopen, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zó veel aanbieders, modellen en prijsklassen dat ik me afvraag hoe jullie daar wijs uit zijn geraakt.
Wie heeft ervaring met het online kopen van een e‑bike?
- Hoe hebben jullie je weg gevonden tussen alle webshops en merken?
- Waar let je op om prijs‑kwaliteit goed in te schatten?
- Welke aanbieders of merken vertrouwen jullie (en waarom)?
- En vooral: welke e‑bike hebben jullie uiteindelijk gekocht en hoe bevalt die?
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips, zodat ik met wat meer zekerheid een keuze kan maken.
Ik ben aan het kijken om een e‑bike online te kopen, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zó veel aanbieders, modellen en prijsklassen dat ik me afvraag hoe jullie daar wijs uit zijn geraakt.
Wie heeft ervaring met het online kopen van een e‑bike?
- Hoe hebben jullie je weg gevonden tussen alle webshops en merken?
- Waar let je op om prijs‑kwaliteit goed in te schatten?
- Welke aanbieders of merken vertrouwen jullie (en waarom)?
- En vooral: welke e‑bike hebben jullie uiteindelijk gekocht en hoe bevalt die?
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips, zodat ik met wat meer zekerheid een keuze kan maken.
Re: E bike kopen online
Koop hem dan niet online en ga eens bij wat verkopers kijken en laat je voorlichten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb een Canyon. Dik tevreden van. Je moet wel handig genoeg zijn om zelf het onderhoud en de herstellingen uit te voeren. Fietsmakers haten online aangekochte fietsen.
Zoiets zou ik nu echt niet online kopen, fietsenmakers hebben er idd. een hekel aan en aan bepaalde merken willen ze zelfs niet eens beginnen. Ik kan zelf wel een fietsband vervangen hoor, maar ik gun mijn fietsenmaker om de hoek gerust zijn marge. Als ik dan eens iets wat ernstiger heb bvb afstelling van Shimano Deore XT versnellingen kan ik daar immers ook terecht - wij hebben Scott en Giant mountainbikes, geen goedkope prullen dus.
+1 Inderdaad, gun de fietsenmaker ook wat. Anders wordt goedkoop duurkoop.VTEC schreef: ↑22 februari 2026, 17:22 Zoiets zou ik nu echt niet online kopen, fietsenmakers hebben er idd. een hekel aan en aan bepaalde merken willen ze zelfs niet eens beginnen. Ik kan zelf wel een fietsband vervangen hoor, maar ik gun mijn fietsenmaker om de hoek gerust zijn marge. Als ik dan eens iets wat ernstiger heb bvb afstelling van Shimano Deore XT versnellingen kan ik daar immers ook terecht - wij hebben Scott en Giant mountainbikes, geen goedkope prullen dus.
Absoluut mee eens. Het gaat overigens niet alleen over 'wat gunnen', maar als je een fiets intensief gebruikt, is de slijtage navenant. Wat je wil is een fietsenmaker waar je het hele jaar door op kan rekenen, zowel naar snelheid als naar kwaliteit toe (want veel zaken zijn onmiddellijk gerelateerd aan jouw eigen veiligheid).
Voor mij (iemand die 350 dagen per jaar fietst) is de keuze voor een fietsenmaker dan ook het allerbelangrijkste, de fiets zelf komt slechts op de tweede plek. Laat je door professionals adviseren en probeer aan te voelen hoe de service achteraf eruit zal zien.
Voor mij (iemand die 350 dagen per jaar fietst) is de keuze voor een fietsenmaker dan ook het allerbelangrijkste, de fiets zelf komt slechts op de tweede plek. Laat je door professionals adviseren en probeer aan te voelen hoe de service achteraf eruit zal zien.
Ik gun mezelf iets en heb mijn fiets bij Upway gekocht aan -75% en ga voor onderhoud bij Bikerepublic of fietsenmaker die alle merken doet.
Ook ga ik soms bij bij cyclo die onder het treinstation in Brussel te vinden zijn en een soort sociaal project zijn
Ook ga ik soms bij bij cyclo die onder het treinstation in Brussel te vinden zijn en een soort sociaal project zijn
Een paar telefoontjes en je vind wel een fiestenmaker die ook fietsen doet die niet bij hen gekocht zijn, online of niet. Fietsenmakers genoeg in Belgie.
Ik rij met een ebike van het merk prophete van de lidl webshop, mijn vrouw met een Trek bij een fietsenmaker gekocht.
Van beide fietsen zijn we zeer tevreden.
Met de mijne heb ik een grote fiestvakantie gedaan hiervoor een extra batterij bijgekocht.
Versnellingen, tandwielen en remmen zijn grotendeels identiek (Shimano).
Wielen bvb. zijn beter/lichter op de Trek en batterij heeft meer autonomie.
Het grote verschil is het motorsysteem, achterwiel bij de lidl, middenmotor op pedalen bij de Trek.
Ik ben zelf fan van achterwielmotor, hierdoor heeft de fiets veel minder onderhoud nodig en slijt veel minder in vergelijking met een middenmotor.
Onderhoud/reparaties bij fietsenmaker van de Trek kost op 6 jaar bijna evenveel als de aankoopprijs van de lidl inclusief zelf gedaan onderhoud (=olie en remblokjes).
Voorwielmotor is niet mijn ding.
Aankoopprijs van de Trek is ongeveer 4 keer zoveel als de lidl fiets ....
Ik rij met een ebike van het merk prophete van de lidl webshop, mijn vrouw met een Trek bij een fietsenmaker gekocht.
Van beide fietsen zijn we zeer tevreden.
Met de mijne heb ik een grote fiestvakantie gedaan hiervoor een extra batterij bijgekocht.
Versnellingen, tandwielen en remmen zijn grotendeels identiek (Shimano).
Wielen bvb. zijn beter/lichter op de Trek en batterij heeft meer autonomie.
Het grote verschil is het motorsysteem, achterwiel bij de lidl, middenmotor op pedalen bij de Trek.
Ik ben zelf fan van achterwielmotor, hierdoor heeft de fiets veel minder onderhoud nodig en slijt veel minder in vergelijking met een middenmotor.
Onderhoud/reparaties bij fietsenmaker van de Trek kost op 6 jaar bijna evenveel als de aankoopprijs van de lidl inclusief zelf gedaan onderhoud (=olie en remblokjes).
Voorwielmotor is niet mijn ding.
Aankoopprijs van de Trek is ongeveer 4 keer zoveel als de lidl fiets ....
Het is belangrijk in herinnering te brengen dat fietsbedrijven die bepaalde merken verdelen, doorgaans een dealerovereenkomst met die fabrikant hebben afgesloten. In zo’n overeenkomst worden niet alleen de kwaliteitseisen vastgelegd, maar ook de verplichtingen van de dealer.
Een van die verplichtingen is vaak een verplichte ondersteuning van het merk, ongeacht of de fiets bij die specifieke dealer werd aangekocht. Met andere woorden: een erkende dealer moet in principe service en herstellingen kunnen aanbieden voor alle fietsen van het merk dat hij verdeelt.
Uiteraard staat het de dealer vrij om zijn eigen uurloon te bepalen. Dat tarief kan dus verschillen van dealer tot dealer, maar de verplichting om het merk te ondersteunen blijft doorgaans bestaan.
Een van die verplichtingen is vaak een verplichte ondersteuning van het merk, ongeacht of de fiets bij die specifieke dealer werd aangekocht. Met andere woorden: een erkende dealer moet in principe service en herstellingen kunnen aanbieden voor alle fietsen van het merk dat hij verdeelt.
Uiteraard staat het de dealer vrij om zijn eigen uurloon te bepalen. Dat tarief kan dus verschillen van dealer tot dealer, maar de verplichting om het merk te ondersteunen blijft doorgaans bestaan.
Allemaal goed en wel, maar wat met de service voor huismerk fietsen van Aldi, Lidl, Decathlon etc?
Decathlon heeft een uitgebreid netwerk, inclusief eigen werkplaatsen, gecertificeerde techniekers en een vaste prijslijst voor herstellingen
Aldi en Lidl werken met fietsherstellers aan huis en uitzonderlijk worden de fietsen opgehaald
Zoals al eens aangeven in het topic zijn er voldoende maatwerk bedrijven die deze fietsen zonder probleem aanvaarden.
De insteek van dit topic is dat we de opkomst van online retail en de import van steeds meer prijs‑/kwalitatieve fietsen uit China en andere landen niet kunnen negeren