Trade republic
TIP
Re: Trade republic
Vooral erg dat de meerderheid van die kosten belastingen zijn, bij mij toch
Maar qua kosten zit ik doorgaans op 0,2-0,3% per jaar bij Lynx
Maar qua kosten zit ik doorgaans op 0,2-0,3% per jaar bij Lynx
Zie de kosten bij de de Giro en Bolero.
Bij de Giro: aan- of verkoopkosten ongeacht de ordergrootte 3+1 = 4 euro
Bij Bolero: obligatie's beurs van Franfurt max. 60 euro bij een ordergrootte van 60.000 t/m 70.000 euro.
Bwa, ik doe niet maandelijks transacties, maar meer dan 4, ik denk iets van een tiental per jaar.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Schijnbaar heeft Trade Republic medio 2025 mijn IBAN nr gewijzigd, zonder er over te communiceren.
Is dat bij nog iemand het geval?
Check het eens, want er lijkt nu meer structuur in te zitten:
het globale IBAN nr eindigt nu met dezelfde 10 cijfers als mijn securities account en heeft als BIC: TRBKDEBBXXX
Als partnerbank heb ik nu J.P. Morgan, tot een stuk in 2025 was dat nog Citibank Europe en mijn globale IBAN nr was toen heel anders en had als BIC: CITIDEFF
Hoe moet ik dat nu veranderen in het CAP?
Ik had oorspronkelijk zowel het IBAN nr aangegeven als geldrek (Citibank Europe met BIC: CITIDEFF), als afzonderlijk het 10 cijferig securities account als effectenrekening bij Trade Republic met BIC: TREBDED1XXX...
Naar analogie met hoe degiro-accounts aangegeven worden.
Ik denk dat ik nu maar 1 aangifte meer moet doen en dat Citibank-gedoe verwijderen, want dat rek nr schijnt trouwens afgesloten te zijn.
Wel een rare situatie, vind ik.
Check het eens, want er lijkt nu meer structuur in te zitten:
het globale IBAN nr eindigt nu met dezelfde 10 cijfers als mijn securities account en heeft als BIC: TRBKDEBBXXX
Als partnerbank heb ik nu J.P. Morgan, tot een stuk in 2025 was dat nog Citibank Europe en mijn globale IBAN nr was toen heel anders en had als BIC: CITIDEFF
Ik had oorspronkelijk zowel het IBAN nr aangegeven als geldrek (Citibank Europe met BIC: CITIDEFF), als afzonderlijk het 10 cijferig securities account als effectenrekening bij Trade Republic met BIC: TREBDED1XXX...
Naar analogie met hoe degiro-accounts aangegeven worden.
Ik denk dat ik nu maar 1 aangifte meer moet doen en dat Citibank-gedoe verwijderen, want dat rek nr schijnt trouwens afgesloten te zijn.
Wel een rare situatie, vind ik.
Ja, maar ik heb er wel een mail en een melding in de app van gekregen. Na de switch van IBAN werden alle overschrijvingen opeens instant.spaarfreakje schreef: ↑28 februari 2026, 00:56 Schijnbaar heeft Trade Republic medio 2025 mijn IBAN nr gewijzigd, zonder er over te communiceren.
...
...
Ik heb het oud IBAN in het nbb cap afgesloten en een nieuwe buitenlandse rekening aangemaakt. De effectenrekening stond er al afzonderlijk in en heb ik gewoon laten staan.