welke broker?
TIP
Re: welke broker?
Ok, zit ook bij bolero dus dat valt mee wegens spreiding.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Amaai, Saxo bijt er zich nogal in vast.
Wellicht om te scoren bij de Belgische Overheid, gelet op de slechte reputatie die hun voorganger Binckbank had.
degiro kan dan wel veel losser zijn, zij hebben in het verleden ook problems gehad met de Nederlandse Overheid en zijn dan maar Duits geworden (via fusie met Flatex).
Ik ben er geen klant meer, omdat het Duits beschermingfonds voor financ instrumenten (20 000€) een franchise heeft van 10%, bij eventuele fraude, waarvoor de broker onrechtstreeks verantwoordelijk is.
Het is dus overal wat.
Toch goed dat er over gerapporteerd wordt. Ik onthoud: geen grote bedragen naar saxo overschrijven dus
Wellicht om te scoren bij de Belgische Overheid, gelet op de slechte reputatie die hun voorganger Binckbank had.
degiro kan dan wel veel losser zijn, zij hebben in het verleden ook problems gehad met de Nederlandse Overheid en zijn dan maar Duits geworden (via fusie met Flatex).
Ik ben er geen klant meer, omdat het Duits beschermingfonds voor financ instrumenten (20 000€) een franchise heeft van 10%, bij eventuele fraude, waarvoor de broker onrechtstreeks verantwoordelijk is.
Het is dus overal wat.
Toch goed dat er over gerapporteerd wordt. Ik onthoud: geen grote bedragen naar saxo overschrijven dus
Hier is de case closed. & ik hoop dat dat zo blijft 
Elke dag 1000€ dan maar? 
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Uitleg geaccepteerd.
Vermoedelijk hebben ze zelf de historie opgezocht in de Binck archieven.
Nog eentje.
https://www.facebook.com/share/p/1BHdnYaeQF/
Ik denk dat Saxo eigenlijk gewoon geen klanten meer wil en ze allemaal aan het wegjagen is.
https://www.facebook.com/share/p/1BHdnYaeQF/
Ik denk dat Saxo eigenlijk gewoon geen klanten meer wil en ze allemaal aan het wegjagen is.
Geen idee. Maar software met gelaatsherkenning op hun klanten loslaten is er voor mij ver over. Heb het draadje doorgelezen, maar vind niet direct een goed alternatief. Bolero heb ik, duur, ...paul schreef: ↑18 februari 2026, 10:36 Ik denk dat het o.a. SAXO niet veel kan schelen of geld zwart of wit is, MAAR dat ze het heel belangrijk vinden dat ze ALLE attestjes en verklaringen hebben zodat hen niet kan verweten worden dat ze hun werk niet gedaan hebben en VOORAL dat ze geen boete daarvoor krijgen.
Een van de dingen die ik bij saxo goed vond is de optie 'veilig toestel'. Maar dat werkt tot mei al zeker niet meer. De pluspunten verdwijnen daar zienderogen.
Nu is mijn 'handelsprofiel' helemaal veranderd. Eerst de 'meerwaardebelasting', en bovenop Trump met alle volatiliteit, dus ik handel nog amper/niet. Misschien toch bij Bolero gaan kamperen. Keytrade heb ik ook nog, dik tevreden, maar spreiden blijft toch altijd een goede zaak.
Rebel? Had ik nog nooit van gehoord. Eens opzoeken.
Fientje schreef: ↑25 maart 2026, 09:32Geen idee. Maar software met gelaatsherkenning op hun klanten loslaten is er voor mij ver over. Heb het draadje doorgelezen, maar vind niet direct een goed alternatief. Bolero heb ik, duur, ...paul schreef: ↑18 februari 2026, 10:36 Ik denk dat het o.a. SAXO niet veel kan schelen of geld zwart of wit is, MAAR dat ze het heel belangrijk vinden dat ze ALLE attestjes en verklaringen hebben zodat hen niet kan verweten worden dat ze hun werk niet gedaan hebben en VOORAL dat ze geen boete daarvoor krijgen.
Een van de dingen die ik bij saxo goed vond is de optie 'veilig toestel'. Maar dat werkt tot mei al zeker niet meer. De pluspunten verdwijnen daar zienderogen.
Nu is mijn 'handelsprofiel' helemaal veranderd. Eerst de 'meerwaardebelasting', en bovenop Trump met alle volatiliteit, dus ik handel nog amper/niet. Misschien toch bij Bolero gaan kamperen. Keytrade heb ik ook nog, dik tevreden, maar spreiden blijft toch altijd een goede zaak.
Rebel? Had ik nog nooit van gehoord. Eens opzoeken.
Wel eens aan de Giro gedacht? Echt goedkoop, makkelijk en een goede helpdesk.
Ik snap totaal niet dat Lynx enzo nooit worden overwogen...
Jullie missen zoveel, gewoon omdat het een buitenlandse rekening is...
Jullie missen zoveel, gewoon omdat het een buitenlandse rekening is...
Voor een Belg geeft dat toch wat extra werk. r.v., meerwaardebelasting. En wil niet in de kijker lopen, liefst een clean sheet op mijn aangifte. Dat sluit buitenlandse rekeningen direct helemaal uit.
Dat valt allemaal best mee. Ik heb al heel lang diverse buitenlandse rekeningen.
De Giro regelt de T.O.B. en R.V. En de meerwaardebelasting moet je toch zelf aangeven.
Het enige wat je moet doen is je buitenlandse rekening(en) eenmalig aanmelden bij de Nationale Bank van België.
Belgen hebben vaak koudwatervrees.
En wat de Belgische belasting wil weten, dat komen ze toch te weten.
Voor lynx is het hoogtepunt ook voorbij m.i.. en ze kennen weinig van de Belgische wetgeving of het interesseert hen niet.