Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Openbaar bod tot omwisseling Cofinimmo aandelen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
29 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Tycoon
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tycoon
Verstuur privébericht

Re: Openbaar bod tot omwisseling Cofinimmo aandelen

• Citeer

Bericht door Tycoon » 20 februari 2026, 12:20

DCM78 schreef: ↑20 februari 2026, 08:26 Ik heb mijn aandelen via Keytrade, maar begrijp niet hoe ik ze moet omruilen. Ik ben dan ook maar een kleine belegger met een 20-tal aandelen van Cofinimmo. Moet ik ze beter verkopen? Is er dan een meerwaardebelasting (en hoe wordt die in rekening gebracht?)

De website https://www.cofinimmo.com/transactie-co ... tter=demat is ook niet transparant daarin.
Ik zit niet bij Keytrade. Kijk eens in de app bij berichten en/of aanvragen of je iets vind over het ruilbod van aedifica. Indien niet, vraag het aan birgitv, zij zit ook bij Keytrade en kreeg mogelijks een melding per mail en in de app, zie
birgitv schreef: ↑11 februari 2026, 11:25 is er ook een nadeel als je niet ingaat op de omruiling?
Als ik het goed begrepen heb, heb je 5 € kosten (keytrade) dus als het verschil tussen beurskoers en omruilbod maar enkele centen zijn, dan doe je toch nauwelijks voordeel.
Anders vul bijlage 1A van de prospectus in tweevoud in en mail die met leesbevestiging naar corporate.actions@keytradebank.com en ook nog eens via contact in de app. Vergeet niet uw naam, nummer effectenrekening, het aantal aandelen Cofinimmo dat je aanbiedt en aanvaarding ruilbod Aedifica op uitstaande aandelen Cofinimmo of ruilbod Aedifica-Cofinimmo in de mail op te nemen.

Niet verkopen want dan heb je meer kosten dan die 5€ bij aanvaarding van het bod. De gewone makelaarskosten en TOB moet je dan zelf betalen. Bij het ruilbod betaalt Aedifica de TOB en jij enkel 5€ aan keytrade.

bertje001
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer bertje001
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bertje001 » 20 februari 2026, 17:22

Er mogen geen kosten aangerekend worden als je ingaat op het ruilbod.Voor inlichtingen kun je terecht bij Aedifica op het nr : 02/6260775 van 9-18 u

Indalo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Indalo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Indalo » 20 februari 2026, 18:52

Denk dat Jambon vooral veel vastgoed heeft. Dat een belegger hier door de bomen het bos niet meer ziet zal hem worst wezen. Hij heeft eindelijk wat zelfinzicht want hij gaat ermee stoppen..
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.

Tycoon
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tycoon
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tycoon » 21 februari 2026, 09:11

bertje001 schreef: ↑20 februari 2026, 17:22 Er mogen geen kosten aangerekend worden als je ingaat op het ruilbod.Voor inlichtingen kun je terecht bij Aedifica op het nr : 02/6260775 van 9-18 u
Enkel de loketinstellingen (BNP, Abn Amro) mogen voor de inbreng in het ruilbod geen kosten aanrekenen. De andere banken/brokers mogen dat o.b.v. de prospectus wel. Je verklaart je via het ingevuld en ondertekend aanvaardingsformulier voor gedematerialiseerde aandelen, of de digitale omgeving, akkoord met die voorwaarden. Waardoor Bolero en Keytradebank hun 5€ corporate action kosten mogen aanrekenen. Zie onderstaande uittreksels uit bladzijden 213-214 en aanvaardingsformulier ruilbod voor gedematerialiseerde aandelen (bijlage 1A, blz 245) van het prospectus.
Uit prospectus blz 213-214:
BNP Paribas Fortis en ABN AMRO Bank treden op als Loketinstellingen in het kader van het Ruilbod.

Eventuele kosten die door andere financiële tussenpersonen dan de Loketinstellingen worden aangerekend, zijn ten laste van de Cofinimmo Aandeelhouder die zijn Cofinimmo Aandelen aanbiedt. Voor meer informatie omtrent deze (mogelijke) kosten of naar eventuele kortere termijnen voor de indiening van het Aanvaardingsformulier, c.q., de indiening van de aanvaarding overeenkomstig het desgevallend voor doeleinden van het Ruilbod door deze andere financiële tussenpersonen opgezette (digitale) aanvaardingsprocessen, die door dergelijke andere financiële tussenpersonen opgelegd kunnen worden, dienen Cofinimmo Aandeelhouders contact op te nemen met de desbetreffende financiële tussenpersonen. Die andere financiële tussenpersonen moeten, in voorkomend geval, de in het Prospectus beschreven procedures naleven.

Uit Aanvaardongsformulier ruilbod - Bijlage 1A:
Ik heb kennis van, ga akkoord met, en bevestig dat: I. om geldig te zijn, dit Aanvaardingsformulier voor Gedematerialiseerde Aandelen moet worden opgesteld in tweevoud, waarvan één exemplaar is bestemd voor mezelf en één exemplaar, overeenkomstig de toepasselijke aanvaardingsprocedure zoals uiteengezet in sectie 7.9.1 “Aanvaardingsprocedure voor de Cofinimmo Aandeelhouders” van het Prospectus, dient te worden ingediend:
a. indien ik mijn gedematerialiseerde Cofinimmo Aandelen aanhoud op een effectenrekening bij BNP Paribas Fortis of ABN AMRO Bank (die in het kader van het Ruilbod optreden als Loketinstelling); kosteloos, bij de Loketinstelling waar ik deze Cofinimmo Aandelen aanhoud; of
b. indien ik mijn gedematerialiseerde Cofinimmo Aandelen aanhoud op een effectenrekening bij een financiële tussenpersoon andere dan een Loketinstelling; bij die financiële tussenpersoon waar ik deze Cofinimmo Aandelen aanhoud.

V. Aedifica de taks op de beursverrichtingen zal dragen; de Loketinstellingen mij geen commissie, vergoeding of enige andere kost in het kader van het Ruilbod zullen aanrekenen; indien ik mijn aanvaarding registreer bij een financiële tussenpersoon die geen Loketinstelling is, ik navraag moet doen naar eventuele kortere termijnen voor de indiening van het Aanvaardingsformulier die door dergelijke instellingen opgelegd kunnen worden en naar eventuele bijkomende kosten die door dergelijke instellingen kunnen worden aangerekend en ik zelf insta voor de betaling van dergelijke bijkomende kosten;

bertje001
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer bertje001
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bertje001 » 21 februari 2026, 13:41

Ik heb zelf aandelen Cofinimmo.Dus ik kreeg onlangs bericht van mijn bank
als ik mijn aandelen aanbied voor de fusie dat er wel taks zou aangerekend worden…Na contact met Aedifica op het telefoonnummer 02/6260775 kreeg ik te horen dat er geen kosten mogen aangerekend worden.Dus die taks staat nu niet meer vermeld .Ik hoef dus bij de keuze nog alleen het aantal te vermelden.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 21 februari 2026, 14:24

bertje001 schreef: ↑21 februari 2026, 13:41 Ik heb zelf aandelen Cofinimmo.Dus ik kreeg onlangs bericht van mijn bank
als ik mijn aandelen aanbied voor de fusie dat er wel taks zou aangerekend worden…Na contact met Aedifica op het telefoonnummer 02/6260775 kreeg ik te horen dat er geen kosten mogen aangerekend worden.Dus die taks staat nu niet meer vermeld .Ik hoef dus bij de keuze nog alleen het aantal te vermelden.
De aandelen die je aanbiedt worden 1,185 aandelen Aedifica.
Je aankoopwaarde van die aandelen wordt dan wellicht evenredig aangepast (delen door 1,185 dus) voor berekening MWB als je die aandelen ooit verkoopt.

Op eventuele restwaarde zal vermoedelijk toch wel MWB betaald moeten worden ? (ook al stelt het weinig voor)

bertje001
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer bertje001
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bertje001 » 21 februari 2026, 19:07

Ja ,Had ook al de gevolgen overwogen..Dacht van een gedeelte te verkopen,maar zit nog steeds met een stevig verlies…Dus zal ik maar op het bod ingaan .

funnyplace
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer funnyplace
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door funnyplace » 21 februari 2026, 20:51

Is er duidelijkheid over de meerwaardebelasting in dit geval?

Ik ging er van uit dat de waarde Cofinimmo op 31/12/2025 de berekeningsbasis zou kunnen worden bij een eventuele verkoop in de toekomst.
Concreet stel, 50.000 euro cofinimmo op 31/12/2025 en na de omzetting naar Aedifica en ik verkoop bv. op 01/09/2026 aan 65.000 dat dan 15.000 euro in de pot meerwaardebelasting zou komen...
Of wordt op dag van de omzetting naar Aedifica de meerwaardebelasting al in rekening gebracht? Dat zou toch helemaal van de pot gerukt zijn, ik verkoop niet, ik zet mijn aandelen om na het overnamebod. Ik krijg een volledig pakket nieuwe aandelen in de plaats.
Ik lees in de reactie van EarthNvstr1 het woord 'wellicht'.

Man man, die belasting is toch tenenkrullend, zo veel onduidelijkheid lijkt het wel.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 21 februari 2026, 22:48

funnyplace schreef: ↑21 februari 2026, 20:51
De omzetting van aandelen Cofinimmo naar aandelen Aedifica is niet onderhevig aan MWB, denk niet dat daar nog twijfel over is.
Vervolgens is de vraag hoe dit te behandelen om de MWB bij verkoop in de toekomst correct te berekenen.

De waarde op 31/12/2025 is gewoon een mogelijke aankoopwaarde als je je aandelen daarvoor reeds had aangekocht.
Elk aandeel dat je in port hebt heeft een vastgelegde aankoopwaarde, afhankelijk van wanneer en aan welke prijs je aankocht, maar dat maakt voor de rest voor het principe en de berekening niets uit.

De logica zegt:
Stel: je hebt 100 aandelen Cofinimmo met aankoopwaarde 79,2 euro.
Bij omzetting heb je dan 118 aandelen Aedifica met aankoopwaarde 66,84 euro.
Als je deze 118 aandelen vervolgens verkoopt aan 86,90 euro, dan heb je 2.367,08 euro meerwaarde.
Of de logica telt, is voorlopig nog niet zo duidelijk, maar daar ga ik voorlopig wel vanuit. Vandaar schrijf ik "wellicht".

Tycoon
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tycoon
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tycoon » 21 februari 2026, 23:58

Klopt voor de cofinimmo aandelen die je vanaf 1/1/2026 kocht. Voor die dat je voorheen had is het minimum 79,20€ (slotwaarde 31/12/2025) of de aanschafwaarde als die hoger was.

Uittreksel art 6 wetsvoorstel:
4° in het vierde lid worden de woorden “de aanschaffingswaarde van de oorspronkelijk gehouden aandelen” vervangen door de woorden “de aanschaffingswaarde van de oorspronkelijk gehouden aandelen, zonder dat deze laatste waarde lager mag zijn dan de waarde van deze aandelen op 31 december 2025 zoals bepaald overeenkomstig artikel 102, § 4.”

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 22 februari 2026, 10:16

Tycoon schreef: ↑21 februari 2026, 23:58
Vandaar:
De waarde op 31/12/2025 is gewoon een mogelijke aankoopwaarde als je je aandelen daarvoor reeds had aangekocht.
Het gebruik van de hogere werkelijke aankoop waarde kan trouwens maar t/m inkomstenjaar 2030.

bertje001
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer bertje001
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bertje001 » 22 februari 2026, 17:36

Knoop doorgehakt.Bedankt voor jullie inzichten.Zojuist ingetekend op het ruilbod.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 23 februari 2026, 23:21

Ik heb mijn Cofinimmo aandelen vorige week verkocht.
Zowel Cofinimmo als Aedifica waren op zichzelf reeds te zware posities in mijn port.

Tycoon
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tycoon
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tycoon » 3 maart 2026, 18:41

Aedifica maakte de uitslag van het ruilbod vandaag i.p.v. vrijdag bekend.

Aedifica haalt 80% van Cofinimmo binnen, betaling van de ingebrachte aandelen vindt op 10/3/2026 plaats.
De onderneming gaat voor de fusie, zie persbericht op https://live.euronext.com/en/product/eq ... 51681-XBRU
- Tijdens de Initiële Aanvaardingsperiode werden 30.312.595 Cofinimmo-aandelen in het Ruilbod aangeboden

- Aedifica zal 79,57% van de aandelen in Cofinimmo bezitten

- Initiële betalingsdatum op 10 maart 2026

- Gezien dit sterke resultaat zal Aedifica het Ruilbod niet heropenen, maar in plaats daarvan verder werken aan een fusie door overname van Cofinimmo.
Zouden ze de fusie al op Cofinimmo's AV van 14/5/2026 stemmen? Ze hebben de meerderheid, zou dus kunnen en hun eigen AV is op 12/5/2026. Dan is het ineens op een paar dagen geregeld, maar mogelijk toch iets te vlug.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

29 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy