Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Als ik de tender goed begrijp, is het een fast lane om aandelen terug te kopen tussen 80-92 dollar. Lijkt mij net prima voor Wix?
De S&P futs voorspellen voorlopig weinig goeds voor morgen.
Aker doet het goed :-D
Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.
Nvidia staat eigenlijk ook helemaal niet zo duur. Laagste PEG van alle AI infrastructuren namen. Wel super cyclisch natuurlijk, de vraag is wat voor Nvidia de baseline sales zal worden. En wat ze komende jaren met $300B cash gaan doen.jens_dev schreef: ↑30 januari 2026, 10:13MSFT noteert aan 19x de winst 2 years out - voor een omzet die nog jarenlang met double digits zal groeien - en zonder rekening te houden met de nettokaspositie of het belang in OpenAI dat ook wel iets waard is. Ik vind dat net goedkoop. MSFT is in jaren niet zo goedkoop geweest als nu. Iedereen lijkt d'office te zeggen dat big tech duur is - zonder zelfs te checken. Waardering van Netflix is vergelijkbaar, maar hun groei zie ik toch sneller afkalven.
Long MSFT sinds dit jaar.
En al veel langer in GOOGL, META en AMZN.
2 klanten zijn samen goed voor 36% van de omzet. Dat was 23% in het jaar voordien.
3 klanten zijn goed voor 56% van de vorderingen.
Wat als mijn hyperscalers beslissen - al dan niet onder druk van de markt of hun aandeelhouders - dat het even genoeg is geweest met die buitensporige uitgaven? Of dat ze de capex op een hoog, maar stabiel niveau houden? Valt de groei van Nvidia dan ook niet stil?
Wat als mijn hyperscalers beslissen - al dan niet onder druk van de markt of hun aandeelhouders - dat het even genoeg is geweest met die buitensporige uitgaven? Of dat ze de capex op een hoog, maar stabiel niveau houden? Valt de groei van Nvidia dan ook niet stil?
+ daarenboven is de vraag of (of eerder hoe ang?) een (hoofdzakelijk) hardware verhaal zulke marges kan blijven halen?jens_dev schreef: ↑10 maart 2026, 16:36 2 klanten zijn samen goed voor 36% van de omzet. Dat was 23% in het jaar voordien.
Het is geen monopolist zoals ASML. Hun marges zijn overigens verdubbeld tov pre covid.
De prijzen van GPU's moeten omlaag om AI groot te maken.
HBM sector lijkt ook dirt cheap ondanks de honderden procenten stijging... Maar ook daar zal het een zaak zijn van reversion to the mean qua marges.
Ik heb een voorgevoel dat 2026 wel eens voor een hele tijd hét topjaar kan blijven mbt datacenter capex.
Energie is een bottleneck, private credit is dat ook langzaamaan aan het worden.
Investeerders in hyperscalers gaan eerst rendementen willen zien.
Ook LLM's gaan een businessmodel moeten creëeren & de putten wat moeten dempen.
En wat als ze dat niet doen? Nvidia trade al bijna een jaar flat, terwijl de trein onverminderd hard doorstormt. Capex uitgaven van de hyperscalers zijn alleen maar verder gestegen.jens_dev schreef: ↑10 maart 2026, 16:36 2 klanten zijn samen goed voor 36% van de omzet. Dat was 23% in het jaar voordien.
@Umi, Nvidia is wel degelijk quasi-monopolist.
Dingen als Costco, Walmart,... noteren ook aan 40x de winst, en hoewel ik niet zeg dat je je daarop moet baseren denk ik wel dat Nvidia een bedrijf is waar we nooit meer lage ratio's gaan zien naarmate AI matuurder wordt. Koers zal eerder $250 staan dan dat we $150 nog gaan zien denk ik.
Ze krijgen het nu al met moeite gefinancierd hé. Obligatiemarkt wordt aangesproken, financiële circlejerks alom. Vlak koersverloop Nvidia en bijgevolg multiple compression is net de markt die anticipeert op die lagere groei. Als je het niet kunt inschatten, blijf je er best af denk ik. Kansen genoeg op de markt.
Buyback bonanza in SaaS
"Salesforce Inc. is planning to sell as much as $25 billion of debt to fund a share buyback, according to people with knowledge of the matter, in what would be the software firm’s biggest-ever note sale."
"Salesforce Inc. is planning to sell as much as $25 billion of debt to fund a share buyback, according to people with knowledge of the matter, in what would be the software firm’s biggest-ever note sale."
Terwijl die Benioff niets anders doet dan verkopen
Dan liever een topman die zelf een signaal geeft, zoals recent bij NOW en TTD.
https://www.dataroma.com/m/ins/ins.php?t=y2&rid=1294693
https://www.dataroma.com/m/ins/ins.php?t=y2&rid=1294693