De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Wel, als je echt helemaal niks doet kun je inderdaad geen geld verdienen. Je zult op zijn minst een broker account moeten openen, wat transacties doen, en af en toe eens iets nuttigs lezen. Het is maar bij wijze van spreken.
Peter Lynch zei ooit dat het belangrijkste orgaan bij het beleggen niet je brein is, maar je maag ("your guts").
Andre Kostolany zei dat het niet je brein is, noch je maag. Maar wel: je kont. Om er lang op te zitten.
Peter Lynch zei ooit dat het belangrijkste orgaan bij het beleggen niet je brein is, maar je maag ("your guts").
Andre Kostolany zei dat het niet je brein is, noch je maag. Maar wel: je kont. Om er lang op te zitten.
Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.
't Is een beetje een knokpartij tussen de verwachte wonderen van AI (massa-ontslagen, kassa, kassa, zeker voor beurskoersen) en de nadelen van de stevige olieprijs. Op dit ogenblik gaat men nog uit van een korte pijn met die olieprijzen. Als dat idee afgevoerd wordt, en daar begint het op te lijken, gaan er wat kaartenhuisjes instorten.
'k Zou mijn blik nu toch op echte geldverdieners richten, en veel minder op potentiële kandidaten (type biofarma).
Er zou wat lucht uit de ballon moeten lopen..
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
De katalysator is er alvast..
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
IWDA is nu 6,5% gecorrigeerd.
Die correctie is dan nog gerekend van zijn all time high.
Met andere woorden... nog niks aan het handje
De gemiddelde jaarlijkse drawdown voor de S&P500 is 14%, komt zelfs nog niet eens in de buurt nu.
Onder de motorkap gebeurt er veel meer dan die daling van 6,5% doet vermoeden though.
We zitten nu in de "ongemakkelijke fase". Niet blij omdat we toch al een dikke 5% geld verloren hebben, maar ook niet blij omdat er nog bijlange geen koopopportuniteit is.
Dan heb ik liever een markt die kant kiest. Ofwel snel naar ATH, ofwel snel de kelder in.
Dan heb ik liever een markt die kant kiest. Ofwel snel naar ATH, ofwel snel de kelder in.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
Inderdaad.patrick4 schreef: ↑23 maart 2026, 13:12 We zitten nu in de "ongemakkelijke fase". Niet blij omdat we toch al een dikke 5% geld verloren hebben, maar ook niet blij omdat er nog bijlange geen koopopportuniteit is.
Naast de maandelijkse inleg had ik nog bijkomend 104€ als limitorder ingesteld voor IWDA. Net niet gehaald zo lijkt nu.
Trump heeft weer een half miljard verdiend, het is een schurk die achter de tralies moet...
S&P500 onder de 6500.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Dat is -7,5% onder ath.
Nasdaq ondertussen meer dan 10% correctie.
Maar allemaal de moeite nog niet. Het mag nu eindelijk eens echt beginnen zakken wat mij betreft.
Van paniek is er ook nog totaal geen sprake. Paar dagen van 5% of meer eraf.
Ben ook benieuwd wat er dan met goud gebeurt. Gaat die bubbel dan eindelijk ploffen?
Ik zou wel wat terug willen kunnen kopen, maar niet aan deze prijzen en geen Belga Gold
Inderdaad, bij -15 a -20, dat is een ander verhaal.