ING en getrouwheidspremie en klassieke spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
ING en getrouwheidspremie en klassieke spaarrekening
Ik heb voor mijn eerste 12 maanden mijn getrouwheidspremie ontvangen. Ik had dus op 30/08/2024 geld gestort op een spaarrekening.
Dus volgens de voorwaarde zou ik dan na 30/08/2025 een getrouwheidspremie krijgen driemaandelijks bij ING.
Nu hadden ze 700 euro betaald op 1 oktober wat ver boven het theortisch bedrag zat en eerder lijkt op het totaal bedrag dat ze betaald hebben maar soit.
Nu is het probleem dat de medewerker van ING beweerd dat een getrouwheidspremie enkel gelt op nieuwe bedragen die gedurende de 12 maanden gestort zijn en niet op het hele bedrag. Dus volgens zijn redenering: Stel ik stort 10.000 euro op een spaarrekening, volgend jaar krijg ik een getrouwheidspremie als ik niet aan dat geld kom. Het jaar daarop zou ik van die 10.000 + rente, geen nieuwe getrouwheidspremie meer ontvangen ook al heb ik niets van deze rekening afgehaald en is dit enkel op nieuwe bedragen van toepassing.
Dit klopt toch niet? Ik zou toch ieder jaar een getrouwheidspremie moeten ontvangen zolang ik dat geld laat staan?
Dus volgens de voorwaarde zou ik dan na 30/08/2025 een getrouwheidspremie krijgen driemaandelijks bij ING.
Nu hadden ze 700 euro betaald op 1 oktober wat ver boven het theortisch bedrag zat en eerder lijkt op het totaal bedrag dat ze betaald hebben maar soit.
Nu is het probleem dat de medewerker van ING beweerd dat een getrouwheidspremie enkel gelt op nieuwe bedragen die gedurende de 12 maanden gestort zijn en niet op het hele bedrag. Dus volgens zijn redenering: Stel ik stort 10.000 euro op een spaarrekening, volgend jaar krijg ik een getrouwheidspremie als ik niet aan dat geld kom. Het jaar daarop zou ik van die 10.000 + rente, geen nieuwe getrouwheidspremie meer ontvangen ook al heb ik niets van deze rekening afgehaald en is dit enkel op nieuwe bedragen van toepassing.
Dit klopt toch niet? Ik zou toch ieder jaar een getrouwheidspremie moeten ontvangen zolang ik dat geld laat staan?
Re: ING en getrouwheidspremie en klassieke spaarrekening
Ik denk dat jullie beiden gelijk hebben: het is gewoon een kwestie van interpretatie. Je krijgt de getrouwheidspremie als je geld 12 maand onaangeroerd blijft staan (dus inderdaad zoals jij denkt). De banken stellen dat je de getrouwheidspremie verdient op nieuw geld dat 12 maand onaangeroerd op je rekening blijft staan. Als je eerste 12 maand voorbij zijn, dan wordt die volledige som (basisbedrag + je eerste getrouwheidspremie) beschouwd als 'nieuw geld' omdat je een nieuwe termijn van getrouwheidssparen start. Vanuit jouw standpunt is dat natuurlijk geen 'nieuw geld' maar veel maakt het niet uit, zolang je maar je rente krijgt op het volledig onaangeroerd bedrag natuurlijk 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Neen, omdat ik geen getrouwheidspremie voor dit jaar heb ontvangen, waarvoor ik hun oorspronkelijk gecontacteerd had laat de medewerker van ING met dit antwoord zien dat hij effectief overtuigd is dat dit enkel op nieuw gestort geld van toepassing is. De medewerker zegt dat ik geen getrouwheidspremie meer krijg zolang ik geen nieuwe storting doe en dat dit van toepassing is op het gestort bedrag.xvsteep schreef: ↑17 april 2026, 18:29 Ik denk dat jullie beiden gelijk hebben: het is gewoon een kwestie van interpretatie. Je krijgt de getrouwheidspremie als je geld 12 maand onaangeroerd blijft staan (dus inderdaad zoals jij denkt). De banken stellen dat je de getrouwheidspremie verdient op nieuw geld dat 12 maand onaangeroerd op je rekening blijft staan. Als je eerste 12 maand voorbij zijn, dan wordt die volledige som (basisbedrag + je eerste getrouwheidspremie) beschouwd als 'nieuw geld' omdat je een nieuwe termijn van getrouwheidssparen start. Vanuit jouw standpunt is dat natuurlijk geen 'nieuw geld' maar veel maakt het niet uit, zolang je maar je rente krijgt op het volledig onaangeroerd bedrag natuurlijk![]()
Laatst gewijzigd door timo39 op 17 april 2026, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt.
30/08/2024 35000 gestort (2%)
30/08/2025 €700 getrouwheidspremie (op 1/10)
30/08/2025 35000 + 700 vernieuwd (1.9%)
30/08/2026 €678 getrouwheidspremie (op 1/10)
30/08/2024 35000 gestort (2%)
30/08/2025 €700 getrouwheidspremie (op 1/10)
30/08/2025 35000 + 700 vernieuwd (1.9%)
30/08/2026 €678 getrouwheidspremie (op 1/10)