Hoera meerwaardebelasting!
TIP
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Gisteren is de officiële wettekst in het staatsblad gepubliceerd.
Het lijkt me zinnig dit eerst eens aandachtig en begrijpend te lezen.
Het lijkt me zinnig dit eerst eens aandachtig en begrijpend te lezen.
Laatst gewijzigd door JOKER247 op 21 april 2026, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Tot en met 20 oktober de tijd om bezwaren in te dienen bij het Grondwettelijk Hof 
Doe je best.spaarfreakje schreef: ↑21 april 2026, 18:29 Tot en met 20 oktober de tijd om bezwaren in te dienen bij het Grondwettelijk Hof![]()
Ik verwacht veel van Paul. Geef die roverheid er maar eens goed van langs!JOKER247 schreef: ↑21 april 2026, 19:06Doe je best.spaarfreakje schreef: ↑21 april 2026, 18:29 Tot en met 20 oktober de tijd om bezwaren in te dienen bij het Grondwettelijk Hof![]()
![]()
Een uitspraak van Bart den Bever uit 2016.
Dus woordbreuk.
Eveneens is er discriminatie tussen de echte rijken die over méér dan 20 % van de aandelen van een bedrijf beschikken, die moeten slechts een gedeelte betalen van wat de belastingslaven aan meerwaardebrol moeten betalen.
Dus woordbreuk.
Eveneens is er discriminatie tussen de echte rijken die over méér dan 20 % van de aandelen van een bedrijf beschikken, die moeten slechts een gedeelte betalen van wat de belastingslaven aan meerwaardebrol moeten betalen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- VIP member

Het is een artikel van 2016. De toen door de CD&V gevraagde meerwaardebelasting is er toen ook niet gekomen …paul schreef: ↑21 april 2026, 19:24 Een uitspraak van Bart den Bever uit 2016.
Dus woordbreuk.
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Een duidelijke samenvatting over de meerwaardebelasting is te vinden op:
https://www.beobank.be/nl/blog/mijn-ver ... -2026.html
Noteer dat ik geen reklame wil maken voor Beobank
Dank je Jos48.jos48 schreef: ↑23 april 2026, 07:50Een duidelijke samenvatting over de meerwaardebelasting is te vinden op:
https://www.beobank.be/nl/blog/mijn-ver ... -2026.html
Noteer dat ik geen reklame wil maken voor Beobank![]()
Er zijn echter nogal wat onduidelijkheden in dit stukje van Beobank.
Ten eerste is dit geschreven voor de officiële wettekst gepubliceerd was.
Ten tweede staan er een hoop details niet in. En daar gaat het nu juist om.
Om er enige te noemen:
- Opties die waardeloos aflopen.
- 0% coupon obligaties (uitgegeven boven pari) die aflopen.
etc. etc.
Ik denk dat de belasting niet volgens de richtlijnen van de KleineProfessor te werk gaat, maar volgens de gepubliceerde wettekst.
-
InvestBart
- Newbie

- Contacteer:
Toch eigenlijk wel schandalig dat de betaling van succesierechten niet bevrijdend is.
Stel je ouders kopen de volgende Google en betalen $ 100, 20 jaar later noteert het aandeel aan $ 1000
Je betaalt dan al 27 % op die $ 1000 en moet daarna nog eens 10 % op die 900 $ gaan betalen, dus je betaalt ook op de successierechten ... Belasting op belasting
Stel je ouders kopen de volgende Google en betalen $ 100, 20 jaar later noteert het aandeel aan $ 1000
Je betaalt dan al 27 % op die $ 1000 en moet daarna nog eens 10 % op die 900 $ gaan betalen, dus je betaalt ook op de successierechten ... Belasting op belasting
Jokke,je bent gewoon jaloers op kl.spaarder...omdat hij fire is..
Je had beter zijn tips voor (langlopende)zero coupons gevolgd...
Hahaha, je maakt jezelf belachelijk.
Ik jaloers op een gefrustreerde autist met plakplaatjes? Je weet helemaal niets over mijn beleggingen en rendement.
Laatst gewijzigd door JOKER247 op 23 april 2026, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.