Gratis rekening voor feitelijke vereniging. Bestaat het nog?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Gratis rekening voor feitelijke vereniging. Bestaat het nog?
Hallo,
Ik probeer een gratis zichtrekening te vinden voor een kleine feitelijke vereniging. Tot nu toe lijkt geen enkele bank dit nog kosteloos aan te bieden, en ook online banken lijken geen rekeningen voor feitelijke verenigingen te openen.
Daarom mijn vragen:
– bestaat er toch nog een bank waar dit gratis kan?
– zijn er alternatieven die jullie gebruiken voor kleine verenigingen met een beperkt budget?
– is het haalbaar om de rekening op naam van één persoon te zetten, zolang alles transparant wordt bijgehouden?
– of kennen jullie andere creatieve oplossingen?
Alle ervaringen en tips zijn welkom. Bedankt!
Ik probeer een gratis zichtrekening te vinden voor een kleine feitelijke vereniging. Tot nu toe lijkt geen enkele bank dit nog kosteloos aan te bieden, en ook online banken lijken geen rekeningen voor feitelijke verenigingen te openen.
Daarom mijn vragen:
– bestaat er toch nog een bank waar dit gratis kan?
– zijn er alternatieven die jullie gebruiken voor kleine verenigingen met een beperkt budget?
– is het haalbaar om de rekening op naam van één persoon te zetten, zolang alles transparant wordt bijgehouden?
– of kennen jullie andere creatieve oplossingen?
Alle ervaringen en tips zijn welkom. Bedankt!
Re: Gratis rekening voor feitelijke vereniging. Bestaat het nog?
'Gratis' is verleden tijd voor dat soort rekeningen. Tegen pakweg 15 euro/trimester wel nog mogelijk onder (strikte) voorwaarden bij Triodos en VDK.
Hoe dat qua rekeninghouderschap kan opgelost worden, weet ik niet. Er is immers geen rechtspersoon, dus is er ook niemand die 'in en buiten rechte' aangewezen kan worden voor het 'dagelijks bestuur'. Wellicht is het wel mogelijk om vast te leggen dat er slechts een persoon moet tekenen tot een bepaald bedrag, maar sowieso zal je minimaal 2 handtekeningen nodig hebben om de rekening te openen, anders kan je moeilijk aantonen dat het gaat om een feitelijke vereniging en niet om een enkele privépersoon.
Hoe dat qua rekeninghouderschap kan opgelost worden, weet ik niet. Er is immers geen rechtspersoon, dus is er ook niemand die 'in en buiten rechte' aangewezen kan worden voor het 'dagelijks bestuur'. Wellicht is het wel mogelijk om vast te leggen dat er slechts een persoon moet tekenen tot een bepaald bedrag, maar sowieso zal je minimaal 2 handtekeningen nodig hebben om de rekening te openen, anders kan je moeilijk aantonen dat het gaat om een feitelijke vereniging en niet om een enkele privépersoon.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Gratis rekening voor feitelijke vereniging. Bestaat het nog?
Ook bij de neobanken heb ik geen enkele mogelijkheid gevonden.
Gratis zakelijke rekeningen bestaan wel, maar allemaal vereisen ze een ondernemingsnummer.
Jammer dat verenigingen met een heel klein budget zo uit de boot vallen.
Gratis zakelijke rekeningen bestaan wel, maar allemaal vereisen ze een ondernemingsnummer.
Jammer dat verenigingen met een heel klein budget zo uit de boot vallen.