Bankkaart onbruikbaar in Duitsland
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Bankkaart onbruikbaar in Duitsland
Hoe komt het dat het niet mogelijk is om te betalen in winkels in Duitsland.Ik heb geprobeerd in verschillende winkels,met 2 bankkaarten.Beide kaarten geven de melding "Niet mogelijk".Geld uit de muur halen is geen probleem.Dit werkt wel.Is het misschien omdat bij ons de chip op de kaart gebruikt wordt,en in Duitsland de magneetstrip.Zijn er nog landen waar onze maestro-functie niet werkt op de betaalterminals?
Re: Bankkaart onbruikbaar in Duitsland
Ik dacht dat Maestro was om in het buitenland te betalen maar kon dat in Nederland niet gebruiken wel om geld af te halen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt! Wij komen regelmatig in Duitsland en het heeft inderdaad te maken met het feit dat in vele zaken men nog met apparaatjes werkt met magneetstrip en niet waar je je kaart kan insteken. Wij weten zo ondertussen waar het wel gaat en waar niet , maar het is behoorlijk vervelend als je daar aan de kassa staat en het niet werkt!rhaverma schreef:Hoe komt het dat het niet mogelijk is om te betalen in winkels in Duitsland.Ik heb geprobeerd in verschillende winkels,met 2 bankkaarten.Beide kaarten geven de melding "Niet mogelijk".Geld uit de muur halen is geen probleem.Dit werkt wel.Is het misschien omdat bij ons de chip op de kaart gebruikt wordt,en in Duitsland de magneetstrip.Zijn er nog landen waar onze maestro-functie niet werkt op de betaalterminals?
Zijn er nog echt zoveel zaken in Duitsland waar ze enkel met de magneetstrip werken ? Het verbaast me een beetje.
Stier schreef:Zijn er nog echt zoveel zaken in Duitsland waar ze enkel met de magneetstrip werken ? Het verbaast me een beetje.
Verbaasd welkom in 2010.
aldi begint op gang te komen ( vooral in de grensstreek en nord rhein westfalen)
lidl gans duitsland geen probleem.
andere ketens soms met visa.
ja lopen daar nog heel wat jaren achter in het technologische germany.
groetjes
Is het misschien een oplossing om de chip af te plakken met tape,zodat hij niet gelezen kan worden?
Raar. Ik kom bijna wekelijks in Duitsland en doe er steeds mijn boodschappen in diverse supermarkten (Aldi, Lidl, Toom, Real, Penny Plus, Netto, Norma,...). Heb misschien al wel 100 keer met maestro-kaart betaald en heb geen enkele keer problemen gehad. Kan het zijn dat de maestro-functie op jouw kaart niet-actief is??
Ik veronderstel dat de Maestro functie op mijn kaart aktief is,anders zou ik toch geen geld uit de muur kunne halen,in heel Europa,tot in Turkije toe.Alleen betalen in winkels en garages in Duitsland lukt niet.