Fortis online Premium + vragen basisrente/getrouwheidspremie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Fortis online Premium + vragen basisrente/getrouwheidspremie
Ben nog niet lang op dit forum gebotst & heel wat meer geleerd over financien etc...
Ben hier absoluut geen expert in & mezelf daar nooit echt in verdiept owv het feit dat ik lang geen spaargeld had.
Toen begon werken
Nu enkele jaren later heb ik al flink wat gespaard & word ik vaak benaderd door m'n bank voor allerlei spaarformules.
Nu ik ken de reputatie van Fortis op dit forum & zou dit graag ook even buiten beschouwing willen laten.
Situatie:
Ik zit al enige tijd bij fortis & heb vorig jaar al mijn spaargeld bij fortis op hun online spaarrekening gezet. (gezakt tot heden: 1.5% basisrente + 0.30% getrouwheidspremie)
Nu werd ik onlangs weer benaderd door hun 'adviseur' met de boodschap dat ik mijn geld, liefst nog voor de verkiezingen, moet overzetten naar hun online spaarrekening PREMIUM (1% basis -> 1.5% getrouwheid).
Nu had ik daar enkele vragen bij:
Deze rekening geld enkel voor + 12.500EUR
Stel ik zet alles over naar de premiumrekening op 10/06/2010.
Krijg ik dan op 10/07/2011 1% basisrente + 1.5% getrouwheidspremie? (als ik overschakel van formule heeft dit normaal geen invloed op mijn getrouwheid?)
Is het dan in mijn geval niet 'goed' dat ik dat neem owv 2.5% totaal (enkel CKV doet beter?)
Stel dat ik nu in de loop van volgend jaar minder dan 12.500 op mijn rekening heb staan (owv grote aankoop vb) klopt het dan dat mijn getrouwheidspremie maar 0.25% is (van de gewone spaarrekening) - > website quote
)
Ben hier absoluut geen expert in & mezelf daar nooit echt in verdiept owv het feit dat ik lang geen spaargeld had.
Toen begon werken

Nu enkele jaren later heb ik al flink wat gespaard & word ik vaak benaderd door m'n bank voor allerlei spaarformules.
Nu ik ken de reputatie van Fortis op dit forum & zou dit graag ook even buiten beschouwing willen laten.
Situatie:
Ik zit al enige tijd bij fortis & heb vorig jaar al mijn spaargeld bij fortis op hun online spaarrekening gezet. (gezakt tot heden: 1.5% basisrente + 0.30% getrouwheidspremie)
Nu werd ik onlangs weer benaderd door hun 'adviseur' met de boodschap dat ik mijn geld, liefst nog voor de verkiezingen, moet overzetten naar hun online spaarrekening PREMIUM (1% basis -> 1.5% getrouwheid).
Nu had ik daar enkele vragen bij:
Deze rekening geld enkel voor + 12.500EUR
Stel ik zet alles over naar de premiumrekening op 10/06/2010.
Krijg ik dan op 10/07/2011 1% basisrente + 1.5% getrouwheidspremie? (als ik overschakel van formule heeft dit normaal geen invloed op mijn getrouwheid?)
Is het dan in mijn geval niet 'goed' dat ik dat neem owv 2.5% totaal (enkel CKV doet beter?)
Stel dat ik nu in de loop van volgend jaar minder dan 12.500 op mijn rekening heb staan (owv grote aankoop vb) klopt het dan dat mijn getrouwheidspremie maar 0.25% is (van de gewone spaarrekening) - > website quote
Sorry mss voor mijn 'domme' vragen, maar ben er echt niet in thuis (maar het intrigeert# Minimale inlage van 12.500 EUR. WANNEER NA EEN NIEUWE STORTING OF BIJ HET BEGIN VAN EEN NIEUWE GETROUWHEIDSPERIODE, HET SALDO OP DE REKENING MINSTENS 12.500 EUR BEDRAAGT, WORDT DE VERHOOGDE GETROUWHEIDSPREMIE TOEGEKEND. INDIEN LAGER DAN 12.500 EUR, DAN IS DE GETROUWHEIDSPREMIE VAN DE GEWONE SPAARREKENING VAN TOEPASSING OP DIE NIEUWE STORTING OF BIJ HET BEGIN VAN EEN NIEUWE GETROUWHEIDSPERIODE.

Re: Fortis online Premium + vragen basisrente/getrouwheidspr
Niet noodzakelijk, de bank kan de basisrente in de loop van het jaar onbeperkt laten zakken. 1% + 1,5% is de maximale opbrengst, het zou ook een stuk lager kunnen zijn, bvb. 0,7% + 1,5%.omnicron schreef: Stel ik zet alles over naar de premiumrekening op 10/06/2010.
Als ik dit lees, dan moet je blijkbaar niet continu hier aan voldoen, enkel bij de start & bij de jaarlijkse vervaldag voor het jaar daarop.Stel dat ik nu in de loop van volgend jaar minder dan 12.500 op mijn rekening heb staan (owv grote aankoop vb) klopt het dan dat mijn getrouwheidspremie maar 0.25% is (van de gewone spaarrekening) - > website quote# Minimale inlage van 12.500 EUR. WANNEER NA EEN NIEUWE STORTING OF BIJ HET BEGIN VAN EEN NIEUWE GETROUWHEIDSPERIODE, HET SALDO OP DE REKENING MINSTENS 12.500 EUR BEDRAAGT, WORDT DE VERHOOGDE GETROUWHEIDSPREMIE TOEGEKEND. INDIEN LAGER DAN 12.500 EUR, DAN IS DE GETROUWHEIDSPREMIE VAN DE GEWONE SPAARREKENING VAN TOEPASSING OP DIE NIEUWE STORTING OF BIJ HET BEGIN VAN EEN NIEUWE GETROUWHEIDSPERIODE.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
1) die vlieger gaat dan toch ook op voor fortuneo die 2% basisrente geeft & 0.5% getrouwheidspremie?
kan ook zakken tot 0.5 + 0.5?
Dan ben ik nog beter af als het 0 basis & 1.5 getrouwheid zou zijn.
2) wanneer is juist die vervaldag? Exact 12 maanden na opening rekening?
Dus stel als ik die morgen open, moet er op 10 juni (morgen dus) 12.500 opstaan.
Ik mag vanaf 11 juni tem 9 juni 2011 er minder op laten staan, maar moet dan wel zien dat er op 10 juni min. 12500EUR opstaat?

kan ook zakken tot 0.5 + 0.5?
Dan ben ik nog beter af als het 0 basis & 1.5 getrouwheid zou zijn.
2) wanneer is juist die vervaldag? Exact 12 maanden na opening rekening?
Dus stel als ik die morgen open, moet er op 10 juni (morgen dus) 12.500 opstaan.
Ik mag vanaf 11 juni tem 9 juni 2011 er minder op laten staan, maar moet dan wel zien dat er op 10 juni min. 12500EUR opstaat?

update: net even Fortis gebeld
er moet een gans jaar 12.500 opstaan. Van zodra er ooit 12.400 ofzo opstaat vervalt de getrouwheidspremie naar die van een gewoon spaarrekening.
Toch maar even wachten tot enkel weken na de verkiezingen & zien wat de banken dan doen alvorens ik overschakel ....
er moet een gans jaar 12.500 opstaan. Van zodra er ooit 12.400 ofzo opstaat vervalt de getrouwheidspremie naar die van een gewoon spaarrekening.
Toch maar even wachten tot enkel weken na de verkiezingen & zien wat de banken dan doen alvorens ik overschakel ....
Ik moet zeggen dat dit een subtiele voorstelling is van hun algemene voorwaarden, waaraan meerdere klienten zich zullen laten vangen. Bedankt voor de informatie !
Zij spreken inderdaad niet over AFHALINGEN en welke gevolgen dat heeft op uw getrouwheidspremie.
Typisch voor de banken. Zij liegen niet , de klient moet beter leren lezen. Boerenbedrog !
Welke argumenten gebruikte uw Fortis adviseur om Nu deze overstap te doen ?
Naar het klienteel toe zijn deze mensen “ adviseurs ”, intern worden zij door hun direktie streefcijfers
opgelegd om te “ verkopen ”.
Fortis Premium is voor de bank de ideale spaarrekening om de deposito’s voor lange tijd aan hen te binden, en als de klient het geld toch afhaalt steken zij de opgebouwde getrouwheidspremie ( nu 1.50 % ) op zak.
Bestudeer het topic “ Getrouwheidspremie : opname verjaardagsdatum “ elders op dit forum.
Zij spreken inderdaad niet over AFHALINGEN en welke gevolgen dat heeft op uw getrouwheidspremie.
Typisch voor de banken. Zij liegen niet , de klient moet beter leren lezen. Boerenbedrog !
Welke argumenten gebruikte uw Fortis adviseur om Nu deze overstap te doen ?
Naar het klienteel toe zijn deze mensen “ adviseurs ”, intern worden zij door hun direktie streefcijfers
opgelegd om te “ verkopen ”.
Fortis Premium is voor de bank de ideale spaarrekening om de deposito’s voor lange tijd aan hen te binden, en als de klient het geld toch afhaalt steken zij de opgebouwde getrouwheidspremie ( nu 1.50 % ) op zak.
Bestudeer het topic “ Getrouwheidspremie : opname verjaardagsdatum “ elders op dit forum.
Dat is dus in tegenspraak met:omnicron schreef:update: net even Fortis gebeld
Wanneer na een nieuwe storting of bij het begin van een nieuwe getrouwheidsperiode, het saldo op de rekening minstens 12.500 euro bedraagt, wordt de verhoogde getrouwheidspremie toegekend. Indien lager dan 12.500 euro, dan is de getrouwheidspremie van de gewone spaarrekening van toepassing op die nieuwe storting of bij het begin van een nieuwe getrouwheidsperiode.
Die tekst is dus echt gemaakt om klanten te misleiden en kan op allerlei manieren geinterpreteerd worden. Geef toe, als een bank je op dergelijke manier probeert te BEDRIEGEN, dan ga je daar toch geen rekening openen ?