Record Gold of Fortis Premium of beiden?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Record Gold of Fortis Premium of beiden?
Beste forumleden.
Binnenkort komt er van mijn ouders een aanzienlijk bedrag vrij nav vervallen termijnrekening.Aangezien mijn ouders niet op lange termijn meer willen beleggen en geen risico"s willen nemen met aandelen of obligaties blijft er uiteraard maar zeer weinig meer over dan spaarrekeningen.
Mijn ouders willen de hele som plaatsen op een Fortis online premium rekening(2,5%) waar men jaarlijks aan kan en er momenteel niks beters is en zij al klant zijn bij Fortis.
Mijn voorstel is om een deel te plaatsen bij een Record Gold rekening(2,4%),een deel op de Fortis premium(2,5%) om een eventuele rentedaling van één van deze banken op te vangen op de niet volledige som en een klein deel bij een tak 21 integrale 786(3,25% gegarandeerd + eventuele bonus)waar men ook jaarlijks aan kan mits betaling RV tenzij na 8 jaar.
Wat denken jullie hiervan?
Binnenkort komt er van mijn ouders een aanzienlijk bedrag vrij nav vervallen termijnrekening.Aangezien mijn ouders niet op lange termijn meer willen beleggen en geen risico"s willen nemen met aandelen of obligaties blijft er uiteraard maar zeer weinig meer over dan spaarrekeningen.
Mijn ouders willen de hele som plaatsen op een Fortis online premium rekening(2,5%) waar men jaarlijks aan kan en er momenteel niks beters is en zij al klant zijn bij Fortis.
Mijn voorstel is om een deel te plaatsen bij een Record Gold rekening(2,4%),een deel op de Fortis premium(2,5%) om een eventuele rentedaling van één van deze banken op te vangen op de niet volledige som en een klein deel bij een tak 21 integrale 786(3,25% gegarandeerd + eventuele bonus)waar men ook jaarlijks aan kan mits betaling RV tenzij na 8 jaar.
Wat denken jullie hiervan?
Re: Record Gold of Fortis Premium of beiden?
Een belegging op een spaarrekening met hoge getrouwheidspremie doet men best eind december.
Men ontvangt de hoge getrouwheidspremie - bij een storting nu of eind december – toch pas op 1-1-2012.
Vanaf nu tot einde jaar kan men dan zijn kapitaal ‘parkeren’ op een spaarrekening met hoge basisrente.
De rente kan ondertussen wel dalen, maar dat geldt voor beide spaarrekeningen.
Men ontvangt de hoge getrouwheidspremie - bij een storting nu of eind december – toch pas op 1-1-2012.
Vanaf nu tot einde jaar kan men dan zijn kapitaal ‘parkeren’ op een spaarrekening met hoge basisrente.
De rente kan ondertussen wel dalen, maar dat geldt voor beide spaarrekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Rekeningen a genre Fortis Premium zijn imho meer "jaarrekeningen", een jaar na de voorstelling laat men (als goede grootbank zijnde - zelfde systeem als DB) de rente instorten en krijgt deze rekening een nieuw broertje/zusje die vanaf dan de conforme rente biedt. Als je deze dus niet opent vlak nadat ze in leven geroepen zijn, loop je kans dat men een half jaar later de rente laat ineen zakken en dan zit je daar, wat nu laten staan of overzetten?
Record kan ik ook niet echt aanraden, ze moeten noodgedwongen achter de feiten aanlopen. Als de banken boven hun in het klassement de rente laten zakken, wordt Record gedwongen om te volgen (mag van EU geen prijsbreker zijn dankzij ING staatssteun).
Record kan ik ook niet echt aanraden, ze moeten noodgedwongen achter de feiten aanlopen. Als de banken boven hun in het klassement de rente laten zakken, wordt Record gedwongen om te volgen (mag van EU geen prijsbreker zijn dankzij ING staatssteun).
zeker geen fortis premium, zie ook viewtopic.php?f=1&t=8925" onclick="window.open(this.href);return false;