Garantiefonds
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Garantiefonds
Beste,
heb deze week een programma gezien over banken en beleggen in Nederland!
De vraag die ik me nu stel? Iedereen heeft in de crisis bang gehad om zijn geld te verliezen!
Hier op dit forum spreken ze constant van te spreiden kwestie de 100.000 € garantie per persoon!
Nu het gaat over dochterondernemingen van grootbanken.
BV zoals hier ING en Recordbank
In dat programma zegt een expert dat in Nederland wanneer iemand spreidt en 100.000 € plaatst bij dochter Delta Loyd en de grootbank OHRA dat er eigenlijk als er iets gebeurt dat je toch maar eenmaal de 100.000 € bescherming krijgt!
En niet 100.000 € voor Delta en 100.000 € voor Ohra!
Hier de link van het programma
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui" onclick="window.open(this.href);return false; ... emUid=1504
geciteerd
jempi25 schreef:
•Sommige banken vallen onder hetzelfde bedrijf of horen bij elkaar, zoals de Delta Lloyd Bank en de OHRA Bank. Dus als de Delta Lloyd Bank omvalt en OHRA mee ten onder gaat, dan kunt u, ondanks de twee verschillende rekeningen, slechts één keer een beroep doen op de garantie van 100.000 euro.
Is dit hier evenzo zoals in Nederland?
Of is het bij ons wel degelijk 100.000 € bescherming bij ING en 100.000 € bescherming voor Recordbank? Namelijk vader en dochter?
En niet 100.000 € voor de beiden?
MVG
Jempi25
heb deze week een programma gezien over banken en beleggen in Nederland!
De vraag die ik me nu stel? Iedereen heeft in de crisis bang gehad om zijn geld te verliezen!
Hier op dit forum spreken ze constant van te spreiden kwestie de 100.000 € garantie per persoon!
Nu het gaat over dochterondernemingen van grootbanken.
BV zoals hier ING en Recordbank
In dat programma zegt een expert dat in Nederland wanneer iemand spreidt en 100.000 € plaatst bij dochter Delta Loyd en de grootbank OHRA dat er eigenlijk als er iets gebeurt dat je toch maar eenmaal de 100.000 € bescherming krijgt!
En niet 100.000 € voor Delta en 100.000 € voor Ohra!
Hier de link van het programma
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui" onclick="window.open(this.href);return false; ... emUid=1504
geciteerd
jempi25 schreef:
•Sommige banken vallen onder hetzelfde bedrijf of horen bij elkaar, zoals de Delta Lloyd Bank en de OHRA Bank. Dus als de Delta Lloyd Bank omvalt en OHRA mee ten onder gaat, dan kunt u, ondanks de twee verschillende rekeningen, slechts één keer een beroep doen op de garantie van 100.000 euro.
Is dit hier evenzo zoals in Nederland?
Of is het bij ons wel degelijk 100.000 € bescherming bij ING en 100.000 € bescherming voor Recordbank? Namelijk vader en dochter?
En niet 100.000 € voor de beiden?
MVG
Jempi25
-
corsamonta
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Garantiefonds
Weet iemand de exacte definitie voor de toekenning van die 100.000 garantie ?
Zoals Jempie al stelde, kan dit voor grote teleurstelling zorgen indien Moeder en Dochtermaatschappij beperkt worden tot 100 K.
Geldt dit dan ook voor Zusterondernemingen ? Zoals Keytrade Lux en Keytrade Swiss ? Of met Credit Agricole ?
Zoals Jempie al stelde, kan dit voor grote teleurstelling zorgen indien Moeder en Dochtermaatschappij beperkt worden tot 100 K.
Geldt dit dan ook voor Zusterondernemingen ? Zoals Keytrade Lux en Keytrade Swiss ? Of met Credit Agricole ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het Belgische beschermingsfonds is inderdaad beperkt tot 100.000 euro per financiele groep. Voor 2 banken uit dezelfde financiele groep geldt de garantie dus maar 1 maal. ING en Record Bank is daarvan een voorbeeld.
In de praktijk maakt dat in feite weinig uit. De regering kan zich zowiezo niet veroorloven een grote financiele instelling te laten failliet gaan, want het beschermingsfonds heeft niet genoeg geld om dit te vergoeden, laat staan dat ze er twee zouden laten omvallen. Ze zullen dus altijd verplicht zijn de instelling te redden voor ze omvalt.
In de praktijk maakt dat in feite weinig uit. De regering kan zich zowiezo niet veroorloven een grote financiele instelling te laten failliet gaan, want het beschermingsfonds heeft niet genoeg geld om dit te vergoeden, laat staan dat ze er twee zouden laten omvallen. Ze zullen dus altijd verplicht zijn de instelling te redden voor ze omvalt.
-
hedemo
Wat ik mij nu afvraag.Iedereen spreekt van een garantie van 100000 euro/persoon/instelling.
Is dit nu al definitief vastgelegd voor belgische en buitenlandse banken?
Kan iemand mij daar een beetje wegwijs in maken.
Met dank,
hedemo
Is dit nu al definitief vastgelegd voor belgische en buitenlandse banken?
Kan iemand mij daar een beetje wegwijs in maken.
Met dank,
hedemo
Dat is in KB vastgelegd in België. De buitenlandse banken die niet voor het Belgische systeem kiezen, gebruiken de garantieregeling van de andere lidstaat waar ze gevestigd zijn:
Bv.: Rabobank => NL-regeling
Fortuneo => FR-regeling
CE => NL-regeling
...
Mocht er dus iets gebeuren met deze banken zal je bij de andere lidstaat moeten aankloppen.
Bv.: Rabobank => NL-regeling
Fortuneo => FR-regeling
CE => NL-regeling
...
Mocht er dus iets gebeuren met deze banken zal je bij de andere lidstaat moeten aankloppen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
De rekeningen Fintro Blue Select en BNP Paribas Fortis Premium hangen beide af van hetzelfde BNP Paribas Fortis
Voor wie beide rekeningen zou openen geldt dus maar éénmaal de garantie voor een bedrag van 100.000 €
Men zal je dit in deze banken niet zo gauw vertellen , maar toch is het zo !
Dus opgelet bemiddelde spreider
Voor wie beide rekeningen zou openen geldt dus maar éénmaal de garantie voor een bedrag van 100.000 €
Men zal je dit in deze banken niet zo gauw vertellen , maar toch is het zo !
Dus opgelet bemiddelde spreider