Banken onder 1 dak!
TIP
Banken onder 1 dak!
Beste,
Ik vraag me dikwijls af?
Eén grote maatschappij >>> verschillende dochtermaatschappijen >>> Vele verschillende rentes???
Bv spaarrekeningen?
Credit Agricole
Keytrade Keytrade Azur 1,65% 0,40% 2,05%
Europabank renteboekje 1,00% 0,75% 1,75%
Landbouwkrediet optirend 1,00% 0,30% 1,30%
ING
Record bank Gold-spaarrekening 1,80% 0,50% 2,30%
ING Ing Lion Deposit 1,60% 0,40% 2,00%
Zo een verschil van interest? Hoe kan dit
En zo zijn er nog anderen?
Groetjes
Jempi25
Ik vraag me dikwijls af?
Eén grote maatschappij >>> verschillende dochtermaatschappijen >>> Vele verschillende rentes???
Bv spaarrekeningen?
Credit Agricole
Keytrade Keytrade Azur 1,65% 0,40% 2,05%
Europabank renteboekje 1,00% 0,75% 1,75%
Landbouwkrediet optirend 1,00% 0,30% 1,30%
ING
Zo een verschil van interest? Hoe kan dit
En zo zijn er nog anderen?
Groetjes
Jempi25
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Re: Banken onder 1 dak!
Er zijn verschillende redenen denk ik. Ten eerste : ander management dus andere prioriteiten. Sommige zullen misschien denken : Ik moet dat geld niet van de belgische "spaarders" en ik geef dus minder rente dan de concurrentie en concentreer mij meer op mensen die rijk genoeg (of zot genoeg) zijn om geld te beleggen in meer risicovolle instrumenten zoals aandelen of fondsen
Maar ik denk vooral : verschillende dochterondernemingen, verschillende kostenstructuren dus verschillende strategieën
Waar het ook nog kan aan liggen : psychologie!! Als grootbanken opeens meer rente gaan geven dan internetbanken of kleine spelers, denk ik snel dat er een averechts effect komt. De mensen gaan dan denken: zoveel rente, ze moeten in moeilijkheden zitten en wanhopig op zoek gaan naar geld, ik vertrouw dat zaakske niet en trek naar een andere bank
Maar ik denk vooral : verschillende dochterondernemingen, verschillende kostenstructuren dus verschillende strategieën
Waar het ook nog kan aan liggen : psychologie!! Als grootbanken opeens meer rente gaan geven dan internetbanken of kleine spelers, denk ik snel dat er een averechts effect komt. De mensen gaan dan denken: zoveel rente, ze moeten in moeilijkheden zitten en wanhopig op zoek gaan naar geld, ik vertrouw dat zaakske niet en trek naar een andere bank
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Normaliter geven internetbanken meer?
Maar Record, ING zijn toch geen internetbanken
idem voor Europa, landbouw en keytrade (deze wel denk ik)?
greetz
jempi25
Maar Record, ING zijn toch geen internetbanken
idem voor Europa, landbouw en keytrade (deze wel denk ik)?
greetz
jempi25
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Idd record en Ing zijn geen internetbanken. Maar bij die rekeningen kan je geen loketverrichtingen doen en geen rekeninguittreksels afprinten in de self service banken (er is dus geen personeelskost mee gemoeid). Daarom geven die op hun internetrekeningen meer dan hun gewoon spaarboekje :-)
Wil je dat personeel moeite moet doen voor uw spaarrekening? dan betaal je er een kost voor (minder rente). De consument is nu eenmaal altijd de dupe en alle kosten worden doorgerekend op ons
Wil je dat personeel moeite moet doen voor uw spaarrekening? dan betaal je er een kost voor (minder rente). De consument is nu eenmaal altijd de dupe en alle kosten worden doorgerekend op ons
Dit is zeer gangbaar in de bankwereld. Kijk maar eens naar de verschillende ING-instellingen in europa (soms onder de naam ´ING Direct´), dan merk je nog grotere verschillen. Het management stelt een doel op om een bepaalde hoeveelheid liquide middelen te bekomen, en éénmaal deze aanwezig zijn is er geen reden meer om meer klanten aan te trekken. Dat is ook de reden waarom ING belgië als grootbank niet direct de hoogste rentevoeten hoeft te geven. Customer acquisition is namelijk veel duurder dan customer retention. De banken (en eigenlijk alle andere bedrijven) hebben er dus meer baat bij om hun huidige klanten te paaien dan om nieuwe klanten aan te trekken (hoewel veel banken jammer genoeg het omgekeerde doen).jempi25 schreef: ING
Zo een verschil van interest? Hoe kan dit![]()