Hoe leer je beleggen ?
Hoe leer je beleggen ?
Af en toe vragen mensen op dit forum: hoe leer ik beleggen ? Een optie is het volgen van een cursus.
De VFB start met een nieuwe reeks van de Beleggersacademie:
http://www.vfb.be/page?orl=1&ssn=&lng=1&pge=78" onclick="window.open(this.href);return false;
Module 1 : Inleiding, organisatie van de markt, beleggen in de praktijk
Het ABC voor elke beginnende belegger. Alle beleggingsproducten komen in deze module aan bod:
Zichtrekeningen
Spaarrekeningen
Kasbon en kapitalisatiebon
Verzekeringsbon
Beleggingsfondsen
Vastgoedcertificaten
Pensioenfondsen
Trackers
Obligaties
Aandelen
Afgeleide producten (opties, warrants en futures)
Telkens krijgt u een goed overzicht over de werking van deze producten, de fiscaliteit, en waar u bijzondere aandacht moet aan schenken.
De VFB start met een nieuwe reeks van de Beleggersacademie:
http://www.vfb.be/page?orl=1&ssn=&lng=1&pge=78" onclick="window.open(this.href);return false;
Module 1 : Inleiding, organisatie van de markt, beleggen in de praktijk
Het ABC voor elke beginnende belegger. Alle beleggingsproducten komen in deze module aan bod:
Zichtrekeningen
Spaarrekeningen
Kasbon en kapitalisatiebon
Verzekeringsbon
Beleggingsfondsen
Vastgoedcertificaten
Pensioenfondsen
Trackers
Obligaties
Aandelen
Afgeleide producten (opties, warrants en futures)
Telkens krijgt u een goed overzicht over de werking van deze producten, de fiscaliteit, en waar u bijzondere aandacht moet aan schenken.
Re: Hoe leer je beleggen ?
Ooit deze cursus gevolgd Robokat?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
neen, ik kan dan ook niets zeggen over de kwaliteit ervan.
De VFB ("Vlaamse Federatie van Beleggingsclubs en Beleggers vzw") is wel een serieuze organisatie, dus ik veronderstel dat dit wel ok zal zijn.
De VFB ("Vlaamse Federatie van Beleggingsclubs en Beleggers vzw") is wel een serieuze organisatie, dus ik veronderstel dat dit wel ok zal zijn.
Mja, ik ben lid van het VFB, maar heb tot op heden nog geen cursus gevolgd bij hen... enige wat me zou interesseren is het opties-verhaal.robokat schreef:neen, ik kan dan ook niets zeggen over de kwaliteit ervan.
Goeiedag
zelf ben ik nogal veel bezig met opties en andere vormen van beleggen. Ben steeds bereid tot uitleg. Onnodig te zeggen dat ik beroepsmatig in de financiële wereld werk. Regio Herentals. U kan me steeds contacteren via een berichtje. Mvg
zelf ben ik nogal veel bezig met opties en andere vormen van beleggen. Ben steeds bereid tot uitleg. Onnodig te zeggen dat ik beroepsmatig in de financiële wereld werk. Regio Herentals. U kan me steeds contacteren via een berichtje. Mvg
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Opties/warrants/futures als particuliere belegger vind ik toch redelijk riskant. Je hebt nooit dezelfde info die mensen hebben die dat beroepsmatig doen. je moet dus nog meer gokken dan hunNico77 schreef:Goeiedag
Fondsen en aandelen, daar leef ik momenteel van
goeiedag, het is eigenlijk net aan mensen die voorgaande redenering volgen, dtat ik graag de zaken wens te verduidelijken. Opties bv zijn initieel bedoeld als verzekeringsinstrument. Het is idd mogelijk grotere winsten te halen mits risico. Het risico hier is dan het verlies van de inleg. Dit risico is per definitie dus niet groter dan het aandelenrisico. Mits correct gebruik kunnen opties echter dienen als middel om (met zekerheid en in alle veiligheid) uw aankoopkoersen te verlagen en uw verkookoersen te verhogen, ze creëren eigenlijk een supplementaire inkomstenstroom. Maar hiervoor is het wel nodig de werking ervan volledig te doorgronden. Spijtig genoeg geraken veel beleggers niet voorbij de 'ver van mijn bed show' en laten ze deze en andere onbekenden voor wat het is. Mvg