Geld lenen bij banken wordt moeilijker
TIP
Geld lenen bij banken wordt moeilijker
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... jker.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Geld lenen bij banken wordt moeilijker
Ik vraag me af of men het systeem zal afschaffen waarbij je op je zichtrekening kan onder nul gaan. Bij veel banken krijg je immers automatisch een kredietopening op je zichtrekening tenzij je expliciet zegt dat je dit niet wil.
Iemand meer info ?
Iemand meer info ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Ja ik ken dat probleem. Ik had een spaarplan in fondsen en ze hadden mij gegarandeerd dat ik zogezegd niet onder nul kon gaan. Ik had er een spaarplan in fondsen en ik wou een maand overslaan dus ik haal al het geld van mijn zichtrekening. Voert ie het order toch uit en sta ik 80€ in het rood.robokat schreef:Ik vraag me af of men het systeem zal afschaffen waarbij je op je zichtrekening kan onder nul gaan. Bij veel banken krijg je immers automatisch een kredietopening op je zichtrekening tenzij je expliciet zegt dat je dit niet wil.
Iemand meer info ?
Vorige week kreeg ik al een brief daarover dat ik het geld zo snel mogelijk moet terugbetalen. Ik dacht : wtf op die zichtrekening was het zogezegd onmogelijk onder nul te gaan en op de site staat er ook bij 'niet toegelaten debetstand' : Niet Van Toepassing. Wel ze kunnen naar hun geld fluiten. Ik zuiver dat pas volgende maand aan. En als ze mij durven debet interesten aan te rekenen...
Dat je niet in het rood kan gaan op een zichtrekening vind ik eerder een voordeel dan een nadeel.
Als weet ik ook dat dit persoonlijk is...
Wat betreft dit top Geld lenen bij banken wordt moeilijker: dit zou ook wel eens een invloed kunnen hebben op de vastgoedprijzen.
Als de leningen minder vlot toegekend worden zouden huizen ook wel eens langer kunnen blijven staan met prijsdalingen tot gevolg...
Wat betreft dit top Geld lenen bij banken wordt moeilijker: dit zou ook wel eens een invloed kunnen hebben op de vastgoedprijzen.
Als de leningen minder vlot toegekend worden zouden huizen ook wel eens langer kunnen blijven staan met prijsdalingen tot gevolg...
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Voor een individu KAN het inderdaad een voordeel zijn dat je niet onder nul kan gaan. Maar voor de maatschappij (lees Banken/aandeelhouders van banken) is het een dik nadeel... Kunnen ze je niet meer afromen dat het niet normaal isBart schreef:Dat je niet in het rood kan gaan op een zichtrekening vind ik eerder een voordeel dan een nadeel.