A.Bond 2013/12/17 3 Yr coupon
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
A.Bond 2013/12/17 3 Yr coupon
Hallo!
Heb een bedrag dat vrijkomt en zou een alternatief willen hebben dat meer geeft dan de huidige spaarrentes zonder te veel risico. Aangezien ik niet echt interessante obligaties zie voor het moment had ik graag wat info over paar bond opties die ik bij Argenta vond.
A Bond 2013/12/17 (http://www.argenta.be/nl/beleggen/Oblig ... oupon.aspx)
(de A.Bond 2016/12/12 Maxi plus en A.Bond 2016/11/28 patrimoine worden in aparte posts besproken)
In't kort:
- Kapitaalsgarantie
- maximum 7% per jaar coupon (telkens berekend op basis van rendement tov eerste jaar)
Lijkt me interessant omdat het geld maar drie jaar vastzit en je in het geval van stijgende beurs elk jaar tot 7% zou kunnen hebben?
Gevaren lijken me grote blootstelling aan Japan en VS en UK?
Bovendien is er een verkoopprijs van 102%. Betekent dit dat in geval van dalende of constante korfperformantie ik het risico loop om uiteindelijk drie jaar spaarboekrente verlies en nog erbovenop nog eens 2%? dus in totaal toch 8% opportuniteitskost?
Is de juiste conclusie dan dat dit product pas interessanter dan een spaarrekening wordt als je veronderstelt dat binnen 3 jaar de korf meer dan 8% gestegen zal zijn?
Ziet iemand andere addertjes bij dit product?
Wat raden jullie aan?
Erg bedankt!
Heb een bedrag dat vrijkomt en zou een alternatief willen hebben dat meer geeft dan de huidige spaarrentes zonder te veel risico. Aangezien ik niet echt interessante obligaties zie voor het moment had ik graag wat info over paar bond opties die ik bij Argenta vond.
A Bond 2013/12/17 (http://www.argenta.be/nl/beleggen/Oblig ... oupon.aspx)
(de A.Bond 2016/12/12 Maxi plus en A.Bond 2016/11/28 patrimoine worden in aparte posts besproken)
In't kort:
- Kapitaalsgarantie
- maximum 7% per jaar coupon (telkens berekend op basis van rendement tov eerste jaar)
Lijkt me interessant omdat het geld maar drie jaar vastzit en je in het geval van stijgende beurs elk jaar tot 7% zou kunnen hebben?
Gevaren lijken me grote blootstelling aan Japan en VS en UK?
Bovendien is er een verkoopprijs van 102%. Betekent dit dat in geval van dalende of constante korfperformantie ik het risico loop om uiteindelijk drie jaar spaarboekrente verlies en nog erbovenop nog eens 2%? dus in totaal toch 8% opportuniteitskost?
Is de juiste conclusie dan dat dit product pas interessanter dan een spaarrekening wordt als je veronderstelt dat binnen 3 jaar de korf meer dan 8% gestegen zal zijn?
Ziet iemand andere addertjes bij dit product?
Wat raden jullie aan?
Erg bedankt!
Re: A.Bond 2013/12/17 3 Yr coupon
Elk jaar ontvangt de belegger een variabele coupon die overeenstemt met het gemiddelde van de 25 aldus weerhouden rendementen.
Wanneer het gemiddelde van de weerhouden rendementen negatief is, zal het bedrag van de coupon worden bepaald op 0%.
Kortweg gezegd.Een typisch product van Fortis.Winsten worden afgeroomd tot max 7% bruto.Een daling word integraal doorgerekend in uw rendement.
» De prestaties van de aandelen worden op de observatiedatum steeds vastgelegd met een plafond van 7%, zelfs in geval van forse
stijging van de aandelenmarkten
» De mogelijkheid om geen enkele coupon te ontvangen in geval van een negatief verloop van de Korf (het verloop van de aandelen
is niet begrensd in geval van een daling)
Pollekes afhouden.Heb ooit ook zo 2 producten laten aansmeren.
Wanneer het gemiddelde van de weerhouden rendementen negatief is, zal het bedrag van de coupon worden bepaald op 0%.
Kortweg gezegd.Een typisch product van Fortis.Winsten worden afgeroomd tot max 7% bruto.Een daling word integraal doorgerekend in uw rendement.
» De prestaties van de aandelen worden op de observatiedatum steeds vastgelegd met een plafond van 7%, zelfs in geval van forse
stijging van de aandelenmarkten
» De mogelijkheid om geen enkele coupon te ontvangen in geval van een negatief verloop van de Korf (het verloop van de aandelen
is niet begrensd in geval van een daling)
Pollekes afhouden.Heb ooit ook zo 2 producten laten aansmeren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: A.Bond 2013/12/17 3 Yr coupon
Is opnieuw een variant van het "korfprincipe":
viewtopic.php?f=5&t=9091#p73676" onclick="window.open(this.href);return false;
of zie ook:
viewtopic.php?f=5&t=9642#p77643" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=5&t=9091#p73676" onclick="window.open(this.href);return false;
of zie ook:
viewtopic.php?f=5&t=9642#p77643" onclick="window.open(this.href);return false;