Integrale 786 Fiscaal - Langetermijnsparen
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Integrale 786 Fiscaal - Langetermijnsparen
Wanneer een hypothecair krediet afbetaald is wordt er nog al eens aangeraden om deze fiscale leegte op te vullen met langetermijnsparen, of levensverzekering die opnieuw een fiscaal voordeel bieden.
iemand ervaring met dergelijke levensverzekeringen ?
Is dit fiscaal gesproken de moeite.
Heb wel al ontdekt dat heel wat banken / verzekeraars forse instapkosten aanrekenen voor dergelijke produkten.
Behalve Integrale 786 Fiscaal die bij 1% instap blijft.
Alle ervaringen, of tips zijn welkom.
iemand ervaring met dergelijke levensverzekeringen ?
Is dit fiscaal gesproken de moeite.
Heb wel al ontdekt dat heel wat banken / verzekeraars forse instapkosten aanrekenen voor dergelijke produkten.
Behalve Integrale 786 Fiscaal die bij 1% instap blijft.
Alle ervaringen, of tips zijn welkom.
Re: Integrale 786 Fiscaal - Langetermijnsparen
De regels voor langetermijnsparen zijn heel erg gelijkend aan die van de pensioenspaarverzekering:
- 30% tot 40% recuperatie van de premies via belastingvermindering (mits je inkomen hoog genoeg is)
- max. premiestorting 2080 euro per persoon
- op einddatum een Anticipatieve Heffing van 10% (indien je alle regels volgt zoals minimum contractduur van 10j, anders meer)
- cumuleerbaar met pensioensparen
Fiscaal is dit zeker aantrekkelijk indien je mandje voor hypothecaire aftrek niet (meer) gevuld is.
De producten voor langetermijnsparen zijn een variant van de tak21 producten voor pensioensparen. Veel verzekeraars bieden dan ook beiden aan met gelijkaardige voorwaarden en rendement.
De keuze voor een product met lage instapkosten is wellicht ook een aanrader.
- 30% tot 40% recuperatie van de premies via belastingvermindering (mits je inkomen hoog genoeg is)
- op einddatum een Anticipatieve Heffing van 10% (indien je alle regels volgt zoals minimum contractduur van 10j, anders meer)
Fiscaal is dit zeker aantrekkelijk indien je mandje voor hypothecaire aftrek niet (meer) gevuld is.
De producten voor langetermijnsparen zijn een variant van de tak21 producten voor pensioensparen. Veel verzekeraars bieden dan ook beiden aan met gelijkaardige voorwaarden en rendement.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoe kun je ontsnappen aan die hoge instapkosten? Grootbanken gijzelen hun kliënten doordat je de laatste 10 jaar voor de leeftijd van 65 jaar niet meer weg kunt, niet meer kunt overstappen naar een andere verzekering met lage instapkosten. Mijn grootbank rekent mij 6% aan + die 1,1% taksen geeft al een kost van 7,1%. Onderhandelen moet ik niet proberen, want door mistevredenheid over rendement ben ik geen grote klant meer.robokat schreef:De regels voor langetermijnsparen zijn heel erg gelijkend aan die van de pensioenspaarverzekering:
[shadow][quote="witte merel Hoe kun je ontsnappen aan die hoge instapkosten? Grootbanken gijzelen hun kliënten doordat je de laatste 10 jaar voor de leeftijd van 65 jaar niet meer weg kunt, niet meer kunt overstappen naar een andere verzekering met lage instapkosten. Mijn grootbank rekent mij 6% aan + die 1,1% taksen geeft al een kost van 7,1%. Onderhandelen moet ik niet proberen, want door mistevredenheid over rendement ben ik geen grote klant meer.[/quote][/shadow]
Juist daarom dat ik mijn huiswerk aan't maken ben. Ik vond ergens eens lijstje van aanbieders, en viel op mijn gat toen ik de instapkosten zag.
Een makelaar die ik contacteerde, had me al verwittgd dat banken waanzinnig hoge instapkosten aanrekenen.
Volgens makelaar zouden echte verzekeraars minder hebberig zijn, en kreeg ik 50% korting.
Als ik de info omtrent Integrale 786 Fiscaal goed heb gelezen zou de instap maar 1% bedragen.
Dan is de keuze voor dergelijk product snel gemaakt denk ik.
Als ik het goed lees, heb je nog niet proberen onderhandelen.
Toch proberen zou ik zeggen.
Geen goede klant meer
? Klanten met potentieel zijn altijd welkom, en denk ook dat de tarieven bespreekbaar zijn.
In ieder geval, met een instap van 6% was ik nooit akkoord gegaan.
1 tot 1,5% is het maximum dat ze kunnen krijgen.[quote][/quote]
Juist daarom dat ik mijn huiswerk aan't maken ben. Ik vond ergens eens lijstje van aanbieders, en viel op mijn gat toen ik de instapkosten zag.
Een makelaar die ik contacteerde, had me al verwittgd dat banken waanzinnig hoge instapkosten aanrekenen.
Volgens makelaar zouden echte verzekeraars minder hebberig zijn, en kreeg ik 50% korting.
Als ik de info omtrent Integrale 786 Fiscaal goed heb gelezen zou de instap maar 1% bedragen.
Als ik het goed lees, heb je nog niet proberen onderhandelen.
Toch proberen zou ik zeggen.
Geen goede klant meer

In ieder geval, met een instap van 6% was ik nooit akkoord gegaan.
1 tot 1,5% is het maximum dat ze kunnen krijgen.[quote][/quote]
Volgens mij kan je er ( deels ) aan ontsnappen door een nieuw contract te openen bij een maatschappij die lagere kosten aanrekent.witte merel schreef: Hoe kun je ontsnappen aan die hoge instapkosten? Grootbanken gijzelen hun kliënten doordat je de laatste 10 jaar voor de leeftijd van 65 jaar niet meer weg kunt, niet meer kunt overstappen naar een andere verzekering met lage instapkosten. Mijn grootbank rekent mij 6% aan + die 1,1% taksen geeft al een kost van 7,1%. Onderhandelen moet ik niet proberen, want door mistevredenheid over rendement ben ik geen grote klant meer.
Als ik het goed voor heb kan je steeds een contract openen tot de leeftijd van 65 jaar, dat je dan wel 10 jaar moet laten lopen.
Ook ben je bij langetermijnsparen niet verplicht om meerdere jaren te storten. Alhoewel dit nu ook wel niet de bedoeling is zou je volgens mij, tenzij ik het verkeerd voor heb, ieder jaar een nieuw contract bij een andere maatschappij kunnen openen waarbij je slechts eenmalig stort, zolang je geen 65 jaar oud bent. Je moet dan wel naast instapkosten eventuele beheerskosten goed bekijken die aan je rendement kunnen vreten.
Ikzelf heb een dergelijk contract lopen maar overweeg om er een nieuw te openen bij een andere maatschappij en het eerste gewoon te laten lopen tot ik 65 jaar of ouder ben.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Darts schreef:Volgens mij kan je er ( deels ) aan ontsnappen door een nieuw contract te openen bij een maatschappij die lagere kosten aanrekent.witte merel schreef: Hoe kun je ontsnappen aan die hoge instapkosten? Grootbanken gijzelen hun kliënten doordat je de laatste 10 jaar voor de leeftijd van 65 jaar niet meer weg kunt, niet meer kunt overstappen naar een andere verzekering met lage instapkosten. Mijn grootbank rekent mij 6% aan + die 1,1% taksen geeft al een kost van 7,1%. Onderhandelen moet ik niet proberen, want door mistevredenheid over rendement ben ik geen grote klant meer.
Als ik het goed voor heb kan je steeds een contract openen tot de leeftijd van 65 jaar, dat je dan wel 10 jaar moet laten lopen.
Ook ben je bij langetermijnsparen niet verplicht om meerdere jaren te storten. Alhoewel dit nu ook wel niet de bedoeling is zou je volgens mij, tenzij ik het verkeerd voor heb, ieder jaar een nieuw contract bij een andere maatschappij kunnen openen waarbij je slechts eenmalig stort, zolang je geen 65 jaar oud bent. Je moet dan wel naast instapkosten eventuele beheerskosten goed bekijken die aan je rendement kunnen vreten.
Ikzelf heb een dergelijk contract lopen maar overweeg om er een nieuw te openen bij een andere maatschappij en het eerste gewoon te laten lopen tot ik 65 jaar of ouder ben.
Bedank ! Inderdaad, ik hoef op deze dure polis niet opnieuw te storten en kan toch een nieuw contract aangaan, maar moet dan wel nog een rit van 10 jaar uitzitten. Op zich is dit zo geen probleem. Maar het is maar al te gek elk jaar 7 % kosten te betalen als je maar een gegarandeerd rendement krijgt van 2,25 % (onlangs nog stilletjes verlaagd in een tijdspanne van een 14 dagen). Mijn bankier zegt dat je deze kost moet zien op vele jaren (onzin natuurlijk want je betaalt ook elk jaar die kost) en dat je daartegenover toch zeker 30 % minder belasting betaalt (wat voor hen dan vergoelijkt om hoge kosten aan te rekenen zeker?). Weet je dat wellicht heel veel mensen niet eens weten dat zij daar zo'n hoge kosten op betalen. Je krijgt enkel een rekeninguittreksel met het totaalbedrag wat op je contract langertermijnrekenen wordt gestort. Pas maanden later ongeveer krijg je een gedetailleerd overzicht, als de maatschappij halfjaarlijks moet rapporteren.
Ik heb ondertussen de zaak eens beter bestudeerd. Ik dacht verkeerdelijk dat ik helemaal niet meer weg kon. Toch bedankt voor de info!
En welke contracten langetermijnsparen vinden jullie dan de moeite om in te stappen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
$Bermudez schreef:En welke contracten langetermijnsparen vinden jullie dan de moeite om in te stappen.
- saels-laurens
- Newbie
- Contacteer:
Dierbaren,
Op zoek naar valkuilen en springplanken voegde ik de gegevens die Spaargids ter internet aanbiedt bij actuelere data die ik bij de leveranciers van de desbetreffende producten vond. Ik heb getracht een objectieve simulatie op te stellen ten doele het rendement op 5 jaar te berekenen rekening houdend met instapkosten, beheerskosten en gekende rendementen uit het verleden.
Jo
Op zoek naar valkuilen en springplanken voegde ik de gegevens die Spaargids ter internet aanbiedt bij actuelere data die ik bij de leveranciers van de desbetreffende producten vond. Ik heb getracht een objectieve simulatie op te stellen ten doele het rendement op 5 jaar te berekenen rekening houdend met instapkosten, beheerskosten en gekende rendementen uit het verleden.
Jo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.