Gaat de 5-cent actie van Keytrade nog een jaar verlengd word
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Gaat de 5-cent actie van Keytrade nog een jaar verlengd
Er zijn nog een redenen waarom mensen bij een klassieke bank klant blijven:
- ze willen een aanspreekpunt (in levende lijven)
- hun lening loopt bij zo'n bank (internetbanken bieden die in België niet aan
- Belgen zijn veel te trouw aan hun bank, veelal omdat Belgen niet geïnteresseerd zijn in bankzaken
- ze willen een aanspreekpunt (in levende lijven)
- hun lening loopt bij zo'n bank (internetbanken bieden die in België niet aan
- Belgen zijn veel te trouw aan hun bank, veelal omdat Belgen niet geïnteresseerd zijn in bankzaken
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Meer zelfs, geldzaken zijn bij velen absoluut privé / taboe. Goed(bedoeld)e algemene financiële raad wordt soms direct met argwaan bekeken, alsof je zelf al in hun portefeuille aan het graaien bent.Vaganzza schreef: ... Belgen zijn veel te trouw aan hun bank, veelal omdat Belgen niet geïnteresseerd zijn in bankzaken
vooral deze '- ze willen een aanspreekpunt (in levende lijven)' blijkt te kloppen in mijn kennissen/familie kring
Ja, ik sta nog altijd verbaasd hoeveel mensen er nog overschrijvingen doen in de selfbankzones, en hun afschriften daar afdrukken.
Ik heb het al lang opgegeven om sommigen te overtuigen van de enorme tijds-en gemakswinst om dat thuis te doen.
Te dom? Te gierig? Te arm?...
Ik heb het al lang opgegeven om sommigen te overtuigen van de enorme tijds-en gemakswinst om dat thuis te doen.
Te dom? Te gierig? Te arm?...
Ik doe alles zelf online, behalve het afdrukken van afschriften. Waarom zou je er zelf inkt en papier insteken als je het in de bank kan laten afdrukken?Jemdiev schreef:Ja, ik sta nog altijd verbaasd hoeveel mensen er nog overschrijvingen doen in de selfbankzones, en hun afschriften daar afdrukken.
Vaganzza schreef:Ik doe alles zelf online, behalve het afdrukken van afschriften. Waarom zou je er zelf inkt en papier insteken als je het in de bank kan laten afdrukken?Jemdiev schreef:Ja, ik sta nog altijd verbaasd hoeveel mensen er nog overschrijvingen doen in de selfbankzones, en hun afschriften daar afdrukken.
Ik steek er geen papier of inkt in, ik sla ze gewoon op, waarom afdrukken?
Ik vind het belangrijk dat je je de uittreksels (vooral van de hoofdzichtrekening) op papier hebt, als er iets misgaat met je pc dan ben je ze kwijt. En de kans dat je de papieren uittreksels verliest door een brand is een pak kleiner dan dat je ze verliest door een HDD crash.Jemdiev schreef:Vaganzza schreef:
Ik doe alles zelf online, behalve het afdrukken van afschriften. Waarom zou je er zelf inkt en papier insteken als je het in de bank kan laten afdrukken?
Ik steek er geen papier of inkt in, ik sla ze gewoon op, waarom afdrukken?
Als je die redenering doortrekt, keren we 30 jaar terug in de tijd. ALLES wordt gedigitaliseerd, foto's, boeken, archieven, films, muziek enz enz enz
Van je belangrijkste bestanden maak je natuurlijk een courante back-up.
Ik kan me niet herinneren waarvoor ik de laatste 10 jaar nog een papieren afschrift nodig heb gehad.
Enfin, iedereen doet maar : KASTEN VOL MET DOZEN BANKAFSCHRIFTEN...ik herinner het me nog (10 jaar geleden)
Van je belangrijkste bestanden maak je natuurlijk een courante back-up.
Ik kan me niet herinneren waarvoor ik de laatste 10 jaar nog een papieren afschrift nodig heb gehad.
Enfin, iedereen doet maar : KASTEN VOL MET DOZEN BANKAFSCHRIFTEN...ik herinner het me nog (10 jaar geleden)
Ik heb voornamelijk uittreksels op klein formaat, dus ik kom nog niet aan 1 doos. Dat valt dan nog mee 

Daar heb ik nog altijd mijn Argenta kantoorhouder voor, daar he ik geen goktent, pardon, grootbank voor nodig.tZetZefLy schreef:vooral deze '- ze willen een aanspreekpunt (in levende lijven)' blijkt te kloppen in mijn kennissen/familie kring