Home Invest Plan
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Home Invest Plan
Ik heb kortgeleden een home investplan bij bnp paribas fortis aangegaan, me laten aansmeren.. Nu lees ik hier allerlei negatieve commentaar over en ben ik geneigd dit op te zeggen. Ik zit nog binnen de 30 dagen dus normaal gezien moet dit lukken zonder al te veel kosten.
de zaken die mij nu afschrikken zijn: hoge instapkost, laag rendement, dure schuldsaldoverzekering bij BNP Paribas Fortis.
Daarom mijn vragen:
- bestaat er dergelijk product met lage instapkost, goedkopere SSV, en hoger rendement?
- welk voordeel heeft dergelijk product in vergelijking met pensioensparen?
- is het niet beter om een SSV in 1 keer te betalen en aan pensioensparen te doen ipv een product als HIP?
alvast bedankt voor de informatie!!
de zaken die mij nu afschrikken zijn: hoge instapkost, laag rendement, dure schuldsaldoverzekering bij BNP Paribas Fortis.
Daarom mijn vragen:
- bestaat er dergelijk product met lage instapkost, goedkopere SSV, en hoger rendement?
- welk voordeel heeft dergelijk product in vergelijking met pensioensparen?
- is het niet beter om een SSV in 1 keer te betalen en aan pensioensparen te doen ipv een product als HIP?
alvast bedankt voor de informatie!!
Re: Home Invest Plan
Het komt erop neer wanneer je al op voorhand spaart voor een (dure)SSV je al aan die bank gebonden bent en je geen onderhandelingsruimte meer hebt later.
SSV moet je trachten in 1 keer te betalen.Is het goedkoopste.Cardiff en Delta Loyd zijn hier de prijsbrekers.Wanneer je aan uw max fiscaal voordeel zit dat jaar probeer de SSV op datum van het jaar daarvoor te plaatsen.Word dikwijls gedaan.
Er zijn voldoende producten die sparen voor SSV op voorhand aanmoedigen.Nogmaals.Uw onderhandelingsmarge later word ingeperkt.Dus niet doen.Als je graag nu al fiscaal voordeel wilt hebben is PSP de beste oplossing.
SSV moet je trachten in 1 keer te betalen.Is het goedkoopste.Cardiff en Delta Loyd zijn hier de prijsbrekers.Wanneer je aan uw max fiscaal voordeel zit dat jaar probeer de SSV op datum van het jaar daarvoor te plaatsen.Word dikwijls gedaan.
Er zijn voldoende producten die sparen voor SSV op voorhand aanmoedigen.Nogmaals.Uw onderhandelingsmarge later word ingeperkt.Dus niet doen.Als je graag nu al fiscaal voordeel wilt hebben is PSP de beste oplossing.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn stiefzoon had zich indertijd ook een Home Invest Plan laten aansmeren door (toen nog kortweg) Fortis.
Wij zijn daar pas op uitgekomen toen mijn man Voorlopig Bewindvoerder werd voor zijn zoon.
De jongen had nog maar 1 keer gestort, en het werd nooit aangegeven op zijn belastingaangifte.
Ik heb mij toen geïnformeerd op verschillende plaatsen, zoals hier op spaargids.be, waar het afgeraden werd door verschillende forumgebruikers.
Ook bij de financiële dienst van Test-Aankoop heb ik raad gevraagd. Daar hebben ze me ook aangeraden om dit af te kopen.
Bij de belastingen vroeg ik een attest aan om te bewijzen dat het nooit fiscaal werd ingebracht, zodat Ag Insurances (Fortis) daar rekening moest mee houden bij het uitbetalen.
Wij zijn daar pas op uitgekomen toen mijn man Voorlopig Bewindvoerder werd voor zijn zoon.
De jongen had nog maar 1 keer gestort, en het werd nooit aangegeven op zijn belastingaangifte.
Ik heb mij toen geïnformeerd op verschillende plaatsen, zoals hier op spaargids.be, waar het afgeraden werd door verschillende forumgebruikers.
Ook bij de financiële dienst van Test-Aankoop heb ik raad gevraagd. Daar hebben ze me ook aangeraden om dit af te kopen.
Bij de belastingen vroeg ik een attest aan om te bewijzen dat het nooit fiscaal werd ingebracht, zodat Ag Insurances (Fortis) daar rekening moest mee houden bij het uitbetalen.
Mij hebben ze dit enkele weken geleden ook proberen "aan te smeren". Maar ik heb toen verschillende keren gevraagd en volgens de bank (fortis) was het niet verplicht om je schuldsaldoverzekering dan bij hun te nemen en kon je met het gespaarde bedrag ook bij andere maatschappijen terecht.
Ik ben ook op zoek naar extra fiscaal voordeel, doe nu al pensioensparen, is dit een goede manier om fiscaal voordeel te vergroten? Zijn er nog andere opties?
Nadeel van deze dingen vind ik dat je het moet laten staan tot aan je pensioen (en dat is nog heel lang).
ik heb het vandaag opgezegd
ander groot nadeel bij HIP Fortis: 5,4 procent (instap)kosten die je bovenop de taks van 1,1% betaald op al je stortingen.
Had de bankier me niet verteld op voorhand!
Opgelet met dit systeem dus. Ik ben alvast blij dat ik het binnen de 30 dagen kunnen opzeggen heb. (na 30 dagen heb je kosten om eruit te stappen)
ander groot nadeel bij HIP Fortis: 5,4 procent (instap)kosten die je bovenop de taks van 1,1% betaald op al je stortingen.
Had de bankier me niet verteld op voorhand!
Opgelet met dit systeem dus. Ik ben alvast blij dat ik het binnen de 30 dagen kunnen opzeggen heb. (na 30 dagen heb je kosten om eruit te stappen)
http://www.belgium.be/nl/belastingen/in ... voordelen/" onclick="window.open(this.href);return false;Tomasz schreef:Ik ben ook op zoek naar extra fiscaal voordeel, doe nu al pensioensparen, is dit een goede manier om fiscaal voordeel te vergroten? Zijn er nog andere opties?
@ Filip3: niet waar als je het gebruikt voor schuldsaldoverzekering toch? Bestaan er banken die wel iets interessants aanbieden ipv HIP?
dat is waar ja. Maar hoeveel kost een schuldsaldoverzekering??? een paar duizend euro (ik heb daar eigenlijk niet zo'n idee van)Tomasz schreef:@ Filip3: niet waar als je het gebruikt voor schuldsaldoverzekering toch? Bestaan er banken die wel iets interessants aanbieden ipv HIP?
En als je met dat bouwsparen een 2000 euro per jaar mag sparen, dan zit je volgens mij vlug aan het bedrag voor uw schuldsaldoverzekering. De rest moet je toch laten staan tot aan je pensioen.
Allé misschien is het goed om een jaar of 2 te doen, als die hoge kosten er niet aan zijn.
Ik heb er toch vriendelijk voor bedankt. Daarmee dat ik ook niet aan langetermijnsparen doe, enkel aan pensioensparen. Het duurt naar mijn gevoel veel te lang eer je terug aan je geld kan. Akkoord, je krijgt wel terug van de belastingen maar het staat vast tot aan je pensioen.
zou het kunnen dat u aan korte termijn denken doet.Filip3 schreef:dat is waar ja. Maar hoeveel kost een schuldsaldoverzekering??? een paar duizend euro (ik heb daar eigenlijk niet zo'n idee van)Tomasz schreef:@ Filip3: niet waar als je het gebruikt voor schuldsaldoverzekering toch? Bestaan er banken die wel iets interessants aanbieden ipv HIP?
En als je met dat bouwsparen een 2000 euro per jaar mag sparen, dan zit je volgens mij vlug aan het bedrag voor uw schuldsaldoverzekering. De rest moet je toch laten staan tot aan je pensioen.
Allé misschien is het goed om een jaar of 2 te doen, als die hoge kosten er niet aan zijn.
Ik heb er toch vriendelijk voor bedankt. Daarmee dat ik ook niet aan langetermijnsparen doe, enkel aan pensioensparen. Het duurt naar mijn gevoel veel te lang eer je terug aan je geld kan. Akkoord, je krijgt wel terug van de belastingen maar het staat vast tot aan je pensioen.
geef als vb u investeert nu in lt sparen 2000 € dit brengt u ongeveer een 800 € minder te betalen belasting op.
voordeel hangt wel af van inkomen.
maar lt en fiscale aftrek of niks op een spaarrekening !!!!
volgend jaar hoeft u geen 2000 € te investeren maar 1200 € uw minder belastingen he.
terug krijgen of betalen aan u de keuze.