Aandelen verkopen of bijhouden ?
TIP
Aandelen verkopen of bijhouden ?
Ik heb in 2001 40 aandelen Delhaize gekocht aan 75 euro.
Nu 9 jaar later staan deze 54 euro.
Bruto dividendrendement in 2009 2,98.
Ook heb ik in 2002 225 stuks Pfizer gekocht aan 31 dollar en deze staan nu 17 dollar.
Bruto dividendrendement in 2009 3,68.
Nu was mijn vraag heeft het nog veel zin om deze aandelen bij te houden en het dividend binnen te halen of kan ik beter verlies nemen en verkopen ?
Nu 9 jaar later staan deze 54 euro.
Bruto dividendrendement in 2009 2,98.
Ook heb ik in 2002 225 stuks Pfizer gekocht aan 31 dollar en deze staan nu 17 dollar.
Bruto dividendrendement in 2009 3,68.
Nu was mijn vraag heeft het nog veel zin om deze aandelen bij te houden en het dividend binnen te halen of kan ik beter verlies nemen en verkopen ?
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Aandelen verkopen of bijhouden ?
Pfizer ken ik zo niet, maar Delhaize zou ik zeker nog een tijdje bijhouden.
Die zouden, op middellange termijn, normaal gezien 2-3 jaar toch een sprongetje moeten maken naar een goed stuk in de 60
Als de roblemen in Amerika opgelost raken, is Delhaize gerust einde 60 waard, maar 75 is niet direct meer in zicht
Die zouden, op middellange termijn, normaal gezien 2-3 jaar toch een sprongetje moeten maken naar een goed stuk in de 60
Als de roblemen in Amerika opgelost raken, is Delhaize gerust einde 60 waard, maar 75 is niet direct meer in zicht
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
koersdoel pfizer net bijgesteld door credit suisse naar 20 USD, verwachten daar dus een 17% stijging binnen het jaar.
dividendrendement zal volgende jaren uw enige winst zijn want lijkt solvabel en groeiend maar zal nog even duren eer 31 usd terug in zicht is, als je verkoopt heb je zeker verlies maar als je iets kent dat sneller een beter rendement geeft zou ik zeggen om het te doen.
je kan ook doen wat de rijken doen en nu bijkopen, dan daalt je gemiddelde aankoopkoers en ben je sneller terug uit de kosten?
als je er aan 17 usd bijkoopt moet je niet wachten tot het terug op 31 geraakt, dividend heb je dan ook en meer dan 3 % heb je toch ook niet op een spaarrekening. en je hebt geen verlies gedaan op je investering, enkel een tijdelijk dalen van de hypothetische verkoopwaarde.
ik zou kopen. ik heb er zelf enkele honderden van , een tijd geleden gekocht aan 15 usd, goede zaak gedaan dus
dividendrendement zal volgende jaren uw enige winst zijn want lijkt solvabel en groeiend maar zal nog even duren eer 31 usd terug in zicht is, als je verkoopt heb je zeker verlies maar als je iets kent dat sneller een beter rendement geeft zou ik zeggen om het te doen.
je kan ook doen wat de rijken doen en nu bijkopen, dan daalt je gemiddelde aankoopkoers en ben je sneller terug uit de kosten?
als je er aan 17 usd bijkoopt moet je niet wachten tot het terug op 31 geraakt, dividend heb je dan ook en meer dan 3 % heb je toch ook niet op een spaarrekening. en je hebt geen verlies gedaan op je investering, enkel een tijdelijk dalen van de hypothetische verkoopwaarde.
ik zou kopen. ik heb er zelf enkele honderden van , een tijd geleden gekocht aan 15 usd, goede zaak gedaan dus
sorry je hebt ze waarschijnlijk in belgie gekocht,daar heb ik geen rekening mee gehouden bij het laatsteVike schreef:Pfizer de eeuwige belofte !!!!!
in 2005 zei bijna ieder analist kopen want toen was het een pareltje,in 2006 etc.....
het blijft een parel ,maar zoals Kinsfan zei het staat laag, als je naar de dollar kijkt ten opzichte van de euro kan je daar misschien ook nog een graantje meepikken, geduld zeker en geluk,
Ik zou Pfizer bijhouden en hopen dat de nieuwe CEO (ipv Kindler) meer overnames plant.
http://www.ft.com/cms/s/0/8b5c3254-00e1 ... ab49a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bloomberg.com/news/2010-12-0 ... f-s-p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ft.com/cms/s/0/8b5c3254-00e1 ... ab49a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bloomberg.com/news/2010-12-0 ... f-s-p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb nog 300 stuks ageas, destijds gekocht aan € 8,70, gewoon laten staan, verlies nemenn of nog wat bijkopen om de gemiddelde prijs te zakken?
steelke schreef:ik heb nog 300 stuks ageas, destijds gekocht aan € 8,70, gewoon laten staan, verlies nemenn of nog wat bijkopen om de gemiddelde prijs te zakken?
zal nog wat jaren duren om deze koers terug te bereiken, zal blijven stijgen waarschijnlijk omdat ze via AG-insurance mee marktleider zijn in belgie maar kopen of houden dat is de vraag, analisten zeggen massaal "kopen" maar wat kennen die ervan?
kan je je geld missen ---en dat moet wel want anders beleg je niet op de beurs zou ik ook hier weer adviseren bij te kopen maar ik heb er zelf geen want alles wat met verzekeringen te maken heeft ben ik allergisch voor.
blijft altijd eigen beslissing rekening houdend met eigen risicoprofiel en kapitaalreserve.
Lozen die handel !!!steelke schreef:ik heb nog 300 stuks ageas, destijds gekocht aan € 8,70, gewoon laten staan, verlies nemenn of nog wat bijkopen om de gemiddelde prijs te zakken?
@ann01, de aandelen van Delhaize zou ik zeker nu niet met verlies verkopen!
Lees hieronder de analyse van Morningstar:
http://www.morningstar.be/be/news/artic ... lang=nl-BE" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees hieronder de analyse van Morningstar:
http://www.morningstar.be/be/news/artic ... lang=nl-BE" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
Agfa-Gevaert, nu kopen?
Ik heb ze gekocht
3,50
3,50
ook ik gekocht tijdje geleden en zijn al 21% gedaald sinds dan, werd ook door iedereen als buitenkans genoemd, hopelijk zal de tijd het ons leren, normaal kunnen ze alleen naar boven, hebben laagste koers bereikt recentelijk met 2,97 €chukky2 schreef:Ik heb ze gekocht
3,50
Beurs is en blijft een emotioneel gebeuren dat meer afhangt van vertrouwen dan intrinsieke waarde de laatste jaren.
Graag meer vertrouwen in agfa om mijn aandelen te laten stijgen aub. Ik geloof vooral in de medische poot van dit bedrijf.
-
XXL66
Bankaandelen zou ik zo snel mogelijk dumpen. Heel de belgische bankensector heeft 56 (ZES EN VIJFTIG) miljard uitstaan ALLEEN AL in Ierland. Om de focus op europa te houden kunnen de amerikanen eenvoudig wat europese landen downgraden. Belgie gaat daar ONGETWIJFELD bijzijn ! Heel het financiële systeem is gewoon in duigen aan het vallen. Gigantische staatsschulden met voortdurende stijgende rente op obligaties, dat komt niet goed.
Reynders wil 2 (TWEE) miljard besparen... de staatsschuld is 350 miljard. Als de rente 0,5 % stijgt kan je zelf uitrekenen hoeveel er is bespaart...
Geen enkel land kan ooit die schulden terugbetalen, de enige oplossing is geldcreatie en dus (hyper)inflatie.
http://www.thedailyshow.com/watch/tue-d ... ank-theory" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt hier misschien grappig, maar dat is het verre van, zeker niet voor de spaarders van spaargids.be
Beleg in goud/zilver en grondstoffen (natural gas staat historisch laag), vastgoed (bv ook landbouwgrond).
En de vlaming kijkt verder naar z'n favoriete soap of kookprogramma...
Reynders wil 2 (TWEE) miljard besparen... de staatsschuld is 350 miljard. Als de rente 0,5 % stijgt kan je zelf uitrekenen hoeveel er is bespaart...
Geen enkel land kan ooit die schulden terugbetalen, de enige oplossing is geldcreatie en dus (hyper)inflatie.
http://www.thedailyshow.com/watch/tue-d ... ank-theory" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt hier misschien grappig, maar dat is het verre van, zeker niet voor de spaarders van spaargids.be
Beleg in goud/zilver en grondstoffen (natural gas staat historisch laag), vastgoed (bv ook landbouwgrond).
En de vlaming kijkt verder naar z'n favoriete soap of kookprogramma...
Wat een redenering heb jij zeg .
Als alle banken zo maar overkop zouden gaan , wat ben je dan met je goud?
Geen bank , geen economie.
This juist de moment om ze te kopen , en niet te dumpen , want dan krijg je van die toestanden.
Als alle banken zo maar overkop zouden gaan , wat ben je dan met je goud?
Geen bank , geen economie.
This juist de moment om ze te kopen , en niet te dumpen , want dan krijg je van die toestanden.
-
XXL66
Heb ik gezegd dat ze overkop gaan ?
Maar koop gerust bij hoor en neem misschien ook ineens nog wat staatsobligaties erbij of misschien binnenkort de europese. Trouwens aandelen zullen wel stijgen, maar of ze de inflatie gaan kunnen overstijgen is een andere vraag.
De overheid heeft een aantal mogelijkheden om de schulden af te lossen, denk je nu echt dat ze de moeilijke gaan nemen ?
Maar koop gerust bij hoor en neem misschien ook ineens nog wat staatsobligaties erbij of misschien binnenkort de europese. Trouwens aandelen zullen wel stijgen, maar of ze de inflatie gaan kunnen overstijgen is een andere vraag.
De overheid heeft een aantal mogelijkheden om de schulden af te lossen, denk je nu echt dat ze de moeilijke gaan nemen ?