Stortingen op een First 21 in deeltjes of in één keer ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Stortingen op een First 21 in deeltjes of in één keer ?
Hallo,
Mss staat het hier reeds echter op de site, maar ik vroeg me het volgende af. Ik heb een aantal First rekeningen (junior, invest, pensioensparen), en tot nu toe stort ik maandelijks een bepaald bedrag. Zou het niet interessanter zijn om bv. begin van het jaar dit bedrag in één keer op de rekening te zetten ?
dank voor alle tips (en liever geen reactie in de zin van First is een slechte investering en zo. Ik heb die nu en we moeten er het beste van maken).
vriendelijke groet,
Mss staat het hier reeds echter op de site, maar ik vroeg me het volgende af. Ik heb een aantal First rekeningen (junior, invest, pensioensparen), en tot nu toe stort ik maandelijks een bepaald bedrag. Zou het niet interessanter zijn om bv. begin van het jaar dit bedrag in één keer op de rekening te zetten ?
dank voor alle tips (en liever geen reactie in de zin van First is een slechte investering en zo. Ik heb die nu en we moeten er het beste van maken).
vriendelijke groet,
Re: Stortingen op een First 21 in deeltjes of in één keer ?
Doe ik zelf meestal in januari, heb zelf ook First 21 en mijn netto opbrengst per jaar is gemiddeld zo'n 3,4%, meer dus wat een gewone spaarrekening opbrengt, heeft dus weinig zin je geld langer op een spaarrekening te laten staan. Heb zelf meestal wel geld ter beschikking in januari, anders zijn maandelijkse stortingen wel een goed alternatief.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Stortingen op een First 21 in deeltjes of in één keer ?
Zou het niet interessanter zijn om bv. begin van het jaar dit bedrag in één keer op de rekening te zetten ?manneke schreef:Hallo,
vriendelijke groet,
Ja, als je denkt dat de gewaarborgde intrestvoet die momenteel van kracht is gaat dalen in de loop van het jaar. Ikzelf heb bvb vorig jaar het volledige bedrag gestort op mijn first fiscaal toen men bekend maakte dat deze rentevoet ging dalen van 3 naar 2,5 %
Neen, als je het tegenovergestelde denkt. Momenteel zijn de langetermijnrentes iets aan het stijgen zodat men vermoedelijk deze gewaarborgde rentevoet niet zal laten dalen in de nabije toekomst. Indien deze toch zou dalen dan heeft Ethias de gewoonte dit op voorhand bekend te maken zodat je nog enkele dagen de tijd hebt om te storten.
Als u tevreden bent over de huidige rente die je ontvangt heb je deze natuurlijk voor het volle jaar als je in januari stort.
Maandelijkse stortingen zijn volgens mij hier vooral interressant omdat deze veel minder wegen op je budget dan één grote storting. Je voelt ze als het ware niet.
De eventuele bonus krijgt men op alle stortingen, dus daarvoor speelt het weinig rol.
Bij pensioenspaarfondsen spelen natuurlijk andere elementen een rol.