Overstappen naar nieuwe bank: stap voor stap
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Overstappen naar nieuwe bank: stap voor stap
Hallo allemaal,
Sinds mijn geboorte ben ik klant bij BNP Paribas Fortis.
Daar heb ik nu de volgende rekeningen:
1. Zichtrekening:
Mine Pack +18jaar
2. Spaarrekening:
Gewone spaarrekening
Nu zou ik graag willen overstappen naar een spaarrekening bij Rabobank.be en mijn spaarrekening bij Fortis afsluiten. De zichtrekening bij Fortis wil ik behouden (betaalkaart).
Lijkt dit een goed idee? Daar ik geen ervaring heb met het switchen van bank zou ik graag eens een stappenplan willen zien wat ik nu precies moet doen om correct over te stappen.
Alvast bedankt!
Sinds mijn geboorte ben ik klant bij BNP Paribas Fortis.
Daar heb ik nu de volgende rekeningen:
1. Zichtrekening:
Mine Pack +18jaar
2. Spaarrekening:
Gewone spaarrekening
Nu zou ik graag willen overstappen naar een spaarrekening bij Rabobank.be en mijn spaarrekening bij Fortis afsluiten. De zichtrekening bij Fortis wil ik behouden (betaalkaart).
Lijkt dit een goed idee? Daar ik geen ervaring heb met het switchen van bank zou ik graag eens een stappenplan willen zien wat ik nu precies moet doen om correct over te stappen.
Alvast bedankt!
Re: Overstappen naar nieuwe bank: stap voor stap
Ga naar 'Hoe verhuis ik van bank'.
Wanneer je de zichtrekeningensimulator invult, volgende tip: Je kan je kredietkaart ook bij een andere bank nemen en die linken aan je (nieuwe) zichtrekening.(simuleer de kosten door eens wel, en dan eens niet voor een kredietkaart te kiezen.) Bij 'vergelijk Visa en Mastercard kredietkaarten' vind je een overzicht door 'Vrije keuze van zichtrekening' aan te vinken. Sommige uitgevers laten de jaarlijkse kaartkosten vallen als promo, geven een cashback, koppelen verzekeringen aan de kaart (te betalen), hebben een getrouwheidsprogramma, ...
Wanneer je de zichtrekeningensimulator invult, volgende tip: Je kan je kredietkaart ook bij een andere bank nemen en die linken aan je (nieuwe) zichtrekening.(simuleer de kosten door eens wel, en dan eens niet voor een kredietkaart te kiezen.) Bij 'vergelijk Visa en Mastercard kredietkaarten' vind je een overzicht door 'Vrije keuze van zichtrekening' aan te vinken. Sommige uitgevers laten de jaarlijkse kaartkosten vallen als promo, geven een cashback, koppelen verzekeringen aan de kaart (te betalen), hebben een getrouwheidsprogramma, ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor je spaarrekening bij fortis moet je niks betalen, die is gratis en je kan die evengoed bestaande( slapend) houden.
Wil je ze toch opzeggen, zal je dit persoonlijk in je agentschap moeten doen.
Wil je ze toch opzeggen, zal je dit persoonlijk in je agentschap moeten doen.
-
Tux
Open een spaar rekening bij Rabobank, het is gratis. Evalueer of het bevalt. Beslis daarna wat je verder doet...Yannick schreef:Nu zou ik graag willen overstappen naar een spaarrekening bij Rabobank.be en
Als ik van jou was zou ik een hele simulatie nemen, dus om je zichtrekening ook naar een andere bank over te brengen. Er zijn genoeg gratis alternatieven qua bank. Ok, je zichtrekening zal nu ook nog wel gratis zijn doordat je bij de min 25 jaar groep zit, maar dat zal zeker niet zo blijven
Voor die simulatie gebruik je best de link die Ezeltje Strekje gegeven heeft (hoe verhuis ik van bank).
Wat betreft de spaarrekening: als je niet van plan bent om regelmatig je geld te verhuizen, dan zit je bij Rabobank wel goed. Zij geven gemiddeld gezien een treffelijke rente. Hou er wel rekening mee dat dit een SPAARbank is, je kan deze bank niet gebruiken als dagdagelijkse rekening. Je geraakt wel snel aan je geld (voormiddag overschrijven = namiddag bij andere bank).
Nog een tip: kijk zeker ook eens naar de beoordelingen gegeven door de leden, altijd handig om te lezen!
Wat betreft de spaarrekening: als je niet van plan bent om regelmatig je geld te verhuizen, dan zit je bij Rabobank wel goed. Zij geven gemiddeld gezien een treffelijke rente. Hou er wel rekening mee dat dit een SPAARbank is, je kan deze bank niet gebruiken als dagdagelijkse rekening. Je geraakt wel snel aan je geld (voormiddag overschrijven = namiddag bij andere bank).
Nog een tip: kijk zeker ook eens naar de beoordelingen gegeven door de leden, altijd handig om te lezen!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Overstap van Bank!
Sinds mijn geboorte zit ik bij KBC voor mijn zicht en spaarrekening. Ik heb nog maar net deze site ontdekt en denk er aan om te veranderen van bank ...
Ik heb de spaar-en zichtrekeningen van de verschillende banken eens bekeken en zou voor mijn spaarrekening een rekening opstarten bij rabobank ( 1,8 + 0,4 ) en voor mijn zichtrekening mss wel willen overstappen naar Argenta.
Verstandige keuze's?
Ik heb de spaar-en zichtrekeningen van de verschillende banken eens bekeken en zou voor mijn spaarrekening een rekening opstarten bij rabobank ( 1,8 + 0,4 ) en voor mijn zichtrekening mss wel willen overstappen naar Argenta.
Verstandige keuze's?
Overstap van Bank!
Zeer verstandige keuze.
Re: Overstap van Bank!
Inderdaad een goede keuze.
Volgende stap uw verzekeringen eens herzien? kan ook veel op bespaard worden voor een vergelijkbare dekking.
mvg,
Dave
Volgende stap uw verzekeringen eens herzien? kan ook veel op bespaard worden voor een vergelijkbare dekking.
mvg,
Dave
Re: Overstap van Bank!
Al aan fortuneo gedacht. Nog hogere rentes op spaarrekeningen.
Of valt die bank bij jullie totaal uit de boot?
Of valt die bank bij jullie totaal uit de boot?
Bedankt voor de reacties !! 
Ik ben nog niet zo lang aan het werk, woon nog thuis en heb maw nog geen verzekeringen ...
Het enige dat ik wel nog heb bij KBC is het "pensioensparen". Maar wss kan ik daar beter niks aan veranderen?
Ik had gedacht om voor de spaarrekening te opteren voor rabobank boven fortuneo omdat ik bij de commentaren las dat internetbankieren bij Fortuneo niet zo super zou zijn....
Ik ben nog niet zo lang aan het werk, woon nog thuis en heb maw nog geen verzekeringen ...
Het enige dat ik wel nog heb bij KBC is het "pensioensparen". Maar wss kan ik daar beter niks aan veranderen?
Ik had gedacht om voor de spaarrekening te opteren voor rabobank boven fortuneo omdat ik bij de commentaren las dat internetbankieren bij Fortuneo niet zo super zou zijn....