Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
In theorie kan dat op elk moment van de dag... Maar ik zou nog niet in paniek slaan als ik u was. Geld dat dinsdagavond overschreven werd, kan nog makkelijk tot vrijdag duren voordat het op uw rekening komt... Ze houden het zo lang mogelijk achter om er zelf interesten op te verdienenwimpie79 schreef:tot welk uur kan er bij kbc bank geld op de zichtrekening komen?
Paar weken terug rond 7u 's ochtends een transfertje ingegeven Rabo -> Keytrade, groot was mijn verbazing toen ik rond de middag diezelfde dag aanlogde en het saldo al bijgeschreven zag bij Keytrade, talk about a good back-up!
(In de andere richting neemt het wel een dag in beslag)
Vanaf nu zal ik ook met Keytrade werken om mijn dagelijkse betalingen (overschrijvingen) te doen.
Bij Argenta was er een garantie dat als je een overschrijving ingaf (weliswaar voor 23u) dat de bestemmeling de volgende dag het geld op z'n rekening had.
Dit is wel handig om te weten, als je die garantie hebt weet je perfect wanneer je ten laatste een overschrijving moet uitvoeren om net op tijd te kunnen betalen.
1. Is dit bij Keytrade ook zo? Ik veronderstel dat Keytrade als internetbank toch wel min. even goed zal scoren als Argenta
2. Ik veronderstel dat binnenkomende overschrijvingen van Keytrade in batch worden verwerkt? Op welke momenten van de dag worden deze precies verwerkt?
Bij Argenta was er een garantie dat als je een overschrijving ingaf (weliswaar voor 23u) dat de bestemmeling de volgende dag het geld op z'n rekening had.
Dit is wel handig om te weten, als je die garantie hebt weet je perfect wanneer je ten laatste een overschrijving moet uitvoeren om net op tijd te kunnen betalen.
1. Is dit bij Keytrade ook zo? Ik veronderstel dat Keytrade als internetbank toch wel min. even goed zal scoren als Argenta
2. Ik veronderstel dat binnenkomende overschrijvingen van Keytrade in batch worden verwerkt? Op welke momenten van de dag worden deze precies verwerkt?
2. geen ideeBart schreef:Vanaf nu zal ik ook met Keytrade werken om mijn dagelijkse betalingen (overschrijvingen) te doen.
1. Is dit bij Keytrade ook zo? Ik veronderstel dat Keytrade als internetbank toch wel min. even goed zal scoren als Argenta![]()
1. Neen. Het, naar mijn mening, grote nadeel van keytrade is dat overschrijvingen vrij traag verlopen. 22u overschrijving ingeven is niet de dag erna op de rekening van de andere. Wanneer de andere rekening van keytrade is, gebeurt het echter wel ogenblikkelijk (tenzij het meer dan 1000 euro is, dan duurt het bij mij altijd meerdere uren). Ook de verwerking van de betalingen met bancontact gebeurt heel traag. Het voordeel is dat ze de valutadatum consequent gebruiken, waardoor je bij een betaling op 20 december die pas zichtbaar is op 22 december, de valutadatum ook 22 december is (je geld heeft dus gedurende 2 dagen 1% bruto opgeleverd).
Heb ook de indruk dat Rabobank.be het snelste is, vervolgens Keytrade en als traagste bij mij DB. Heb de indruk dat DB maar één keer per dag de overschrijving uitvoert, vermoedelijk 's morgens.
Uit mijn ondervinding: Ik zie bij Keytrade 2 keer verrichtingen verschijnen. 's morgens en in de namiddag (16u, soms reeds rond 15u30, maar meestal om 16u). De overgrote meerderheid van de verrichtingen is in de namiddag. Enkel betalingen van HighCoData zie ik meestal reeds 's morgens al, wanneer ik van een andere bank een overschrijving naar Keytrade doe of transfer van Citibank Visa aanvraag dan zie ik die rond 16u verschijnen.Bart schreef:2. Ik veronderstel dat binnenkomende overschrijvingen van Keytrade in batch worden verwerkt? Op welke momenten van de dag worden deze precies verwerkt?
Verrichtingen van keytrade naar keytrade worden zeer snel verwerkt en zichtbaar gemaakt bij de ontvanger.
De uitgaande verrichtingen met memodatum worden 's morgens rond 7u verwerkt. Ik weet dat doordat wanneer je een groot overschrijf je daar een email van ontvangt en die mail is al altijd rond 7u gekomen.
Knap voorbeeld van hoe snel het kan : om 10.00 overschrijving ingegeven bij Raiffeisenbank Karlsruhe (Duitsland). Om 18.00 zelfde dag staat het geld op mijn rekening bij Keytrade.
Ontvang je bij Ketyrade een e-mail als je ene groot bedrag overschrijft? Wat is daar de reden van en vanaf welk bedrag is dit dan?BartVW schreef:Uit mijn ondervinding: Ik zie bij Keytrade 2 keer verrichtingen verschijnen. 's morgens en in de namiddag (16u, soms reeds rond 15u30, maar meestal om 16u). De overgrote meerderheid van de verrichtingen is in de namiddag. Enkel betalingen van HighCoData zie ik meestal reeds 's morgens al, wanneer ik van een andere bank een overschrijving naar Keytrade doe of transfer van Citibank Visa aanvraag dan zie ik die rond 16u verschijnen.Bart schreef:2. Ik veronderstel dat binnenkomende overschrijvingen van Keytrade in batch worden verwerkt? Op welke momenten van de dag worden deze precies verwerkt?
Verrichtingen van keytrade naar keytrade worden zeer snel verwerkt en zichtbaar gemaakt bij de ontvanger.
De uitgaande verrichtingen met memodatum worden 's morgens rond 7u verwerkt. Ik weet dat doordat wanneer je een groot overschrijf je daar een email van ontvangt en die mail is al altijd rond 7u gekomen.
(Pas op, ik vind dit eigenlijk niet slecht)
Een reden zou kunnen zijn dat eventuele fraude dan vlug kan vastgesteld worden !Bart schreef:Ontvang je bij Ketyrade een e-mail als je ene groot bedrag overschrijft? Wat is daar de reden van en vanaf welk bedrag is dit dan?BartVW schreef:
Uit mijn ondervinding: Ik zie bij Keytrade 2 keer verrichtingen verschijnen. 's morgens en in de namiddag (16u, soms reeds rond 15u30, maar meestal om 16u). De overgrote meerderheid van de verrichtingen is in de namiddag. Enkel betalingen van HighCoData zie ik meestal reeds 's morgens al, wanneer ik van een andere bank een overschrijving naar Keytrade doe of transfer van Citibank Visa aanvraag dan zie ik die rond 16u verschijnen.
Als je een overschrijving van 1000 Euro of meer ingeeft krijg je bij Keytrade inderdaad een mail met info over die transactie. Goed toch?
Ik denk vanaf 1000 euro. De mail zegt dat er een overschrijving voor X euro is en als dit niet door jezelf ingevoerd is je contact kan opnemen met de klantendienst.Bart schreef:Ontvang je bij Ketyrade een e-mail als je ene groot bedrag overschrijft? Wat is daar de reden van en vanaf welk bedrag is dit dan?BartVW schreef:De uitgaande verrichtingen met memodatum worden 's morgens rond 7u verwerkt. Ik weet dat doordat wanneer je een groot overschrijf je daar een email van ontvangt en die mail is al altijd rond 7u gekomen.
Iets in die aard, is tijdje geleden dat ik nog zo'n mail gekregen heb.
Overschrijving van Credit Europe Bank naar Rabobank zicht (=mijn "tegenrekening" bij CE) :
Gisterenvoormiddag uitgevoerd : valutadatum bij Credit Europe 21/01/2011.
Gisterenavond reeds op Rabobank met zelfde valutadatum van 21/01/2011.
Mijn besluit : 2 eerlijke banken die hun spaarders niet in 't zak zetten
Dat is inderdaad niet slecht!Louise schreef:Overschrijving van Credit Europe Bank naar Rabobank zicht (=mijn "tegenrekening" bij CE) :
Klopt. DB is inderdaad zeer traag en ik vermoed ook dat zij dit 1 keer per dag doen.Peet schreef:Heb ook de indruk dat Rabobank.be het snelste is, vervolgens Keytrade en als traagste bij mij DB. Heb de indruk dat DB maar één keer per dag de overschrijving uitvoert, vermoedelijk 's morgens.
Ik heb hier overlaatst een klacht van gemaakt en werd de volgende dag al opgebeld.
Blijkbaar was ik niet de enigste die hier al over geklaagd heeft en zijn ze er mee bezig om het in de toekomst sneller te maken.
Laten we hopen dat dit snel zal zijn
Dat ze "er mee bezig zijn" kreeg ik 2 jaar geleden ook al van DB. Hoop doet leven