Spaarrekening Fortuneo
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
iphone_belgium
- Newbie

- Contacteer:
Spaarrekening Fortuneo
Dag iedereen,
Kunnen jullie me helpen met het uitzoeken hoe ik het verstandigst mijn geld kan overmaken naar een hogere spaarrekening.
Overzicht detail stortingen:
Saldo op 16/11/2010 : 16.510,00 EUR
Datum Type Tegenpartij Bedrag
28/10/2010 Overschrijving 1.000,00 EUR
03/09/2010 Overschrijving 11.000,00 EUR
23/03/2010 Overschrijving -10.000,00 EUR (opgelet in mindering)
08/03/2010 overschrijving 10,00 EUR
16/02/2010 Overschrijving 1.000,00 EUR
16/02/2010 Overschrijving 11.000,00 EUR
05/02/2010 Overschrijving 2.500,00 EUR
Ik weet dat per storting een andere datum zal zijn voor ik het geld mag overschrijven naar de nieuwe spaarrekening.
Uiteraard zoek ik nog naar een spaarrekening met de hoogste rente, hier mogen jullie ook advies op geven.
Kunnen jullie me helpen met het uitzoeken hoe ik het verstandigst mijn geld kan overmaken naar een hogere spaarrekening.
Overzicht detail stortingen:
Saldo op 16/11/2010 : 16.510,00 EUR
Datum Type Tegenpartij Bedrag
28/10/2010 Overschrijving 1.000,00 EUR
03/09/2010 Overschrijving 11.000,00 EUR
23/03/2010 Overschrijving -10.000,00 EUR (opgelet in mindering)
08/03/2010 overschrijving 10,00 EUR
16/02/2010 Overschrijving 1.000,00 EUR
16/02/2010 Overschrijving 11.000,00 EUR
05/02/2010 Overschrijving 2.500,00 EUR
Ik weet dat per storting een andere datum zal zijn voor ik het geld mag overschrijven naar de nieuwe spaarrekening.
Uiteraard zoek ik nog naar een spaarrekening met de hoogste rente, hier mogen jullie ook advies op geven.
Re: Spaarrekening Fortuneo
Voor ieder bedrag een jaar + een week (voor de zekerheid) wachten en dan overzetten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier volgt een overzicht voor uw Fortuneo spaarrekening berekend op 16-11-2010 :iphone_belgium schreef: Kunnen jullie me helpen met het uitzoeken hoe ik het verstandigst mijn geld kan overmaken naar een hogere spaarrekening.
Verworven basisrente : ...........................129.06 €
Getrouwheidspremies in opbouw :.................27.51 €
Vervaldagen getrouwheidspremies :
05-02-2011........................................... 2.500 €
16-02-2011........................................... 2.010 €
03-09-2011..........................................11.000 €
28-10-2011............................................1.000 €
Fortuneo behoort met 1.70% + 0.45% nog altijd tot de "sub" top van de spaarrekeningen.
Indien U de gelden 1 jaar kunt missen is de Rabobank Plus Account 1% + 1,50% een alternatief.
Zie het overzicht op Spaargids
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... r_Dir=desc
Forumgebruikers die dit voor hun eigen spaarrekening willen berekenen kunnen mijn Excel bestand
" Spaarberekening Versie 4 " hier downloaden.
viewtopic.php?f=6&t=2774
Voor sommige spaarformules ( o.a. Fortuneo ) zullen zij zelf de rentevoorwaarden nog moeten toevoegen.
Het programma beschikt over een " Help " hiervoor.
Het is niet nodig uw persoonlijke financien hier openbaar te maken.
-
iphone_belgium
- Newbie

- Contacteer:
bedankt voor je reactie !
Kan je me eens zeggen hoeveel het verschil was mocht ik het geld niet afgehaald hebben voor de keytrade booster.
En was het goed om na de keytrade booster het geld direct terug naar fortuneo te plaatsen of veel verlies gehad ?
Kan je me eens zeggen hoeveel het verschil was mocht ik het geld niet afgehaald hebben voor de keytrade booster.
En was het goed om na de keytrade booster het geld direct terug naar fortuneo te plaatsen of veel verlies gehad ?
Deze berekeningen hebben totaal geen zin !iphone_belgium schreef:Kan je me eens zeggen hoeveel het verschil was mocht ik het geld niet afgehaald hebben voor de keytrade booster.
Ongetwijfeld kon U BETERE maar ook SLECHTERE beleggingen gedaan hebben.
GEDANE ZAKEN NEMEN GEEN KEER !
-
iphone_belgium
- Newbie

- Contacteer:
Urbain,
Op de vervaldatum zal ook de getrouwheidpremie betaald worden of niet ?
Indien het pas uitbetaald word eind december 2011,wanneer kan ik dan het geld best overschrijven naar een andere rekening.En zou ik veel verlies maken mocht ik de rekening afsluiten na 16-02-2011 en zo direct de getrouwheidpremie te verwerven maar verlies maken op 03-09-2011 11.000 € en 28-10-2011 1.000 € premie
Hopelijk ben ik duidelijk genoeg,
Indien het pas uitbetaald word eind december 2011,wanneer kan ik dan het geld best overschrijven naar een andere rekening.En zou ik veel verlies maken mocht ik de rekening afsluiten na 16-02-2011 en zo direct de getrouwheidpremie te verwerven maar verlies maken op 03-09-2011 11.000 € en 28-10-2011 1.000 € premie
In verband met de getrouwheidspremie is het voor u misschien nuttig dit eens te lezen ivm de aangepaste LIFO.iphone_belgium schreef:Urbain,
viewtopic.php?p=61288#p61288" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik bedoel dan vooral de uitleg van robokat, want dit is het huidig verplichte systeem dat de banken moeten toepassen.
Als je de rekening afsluit zul je de getrouwheidspremies in opbouw verliezen. Het voordeligst is dus telkens 12 maand ( of 12 maand + 1 dag voor de zekerheid ) na een storting, dit bedrag ook terug afhalen, tot de rekening op nul staat.
Wel eens uitrekenen of dit allemaal wel de moeite loont.
Als ge NIETS aan getrouwheidspremies wilt verliezen, moet ge de bedragen
uit mijn vorige post op de vervaldag van de getrouwheidspremies ( of 1 dag later ) afhalen.
Deze werkwijze levert over gans 2011 76.55 € getrouwheidspremies op.
Op 15-12-2010 hebt ge 33.59 € aan getrouwheidspremies opgebouwd.
Deze premie verliest ge, moest ge de rekening nu salderen.
Dit heeft dan wel het voordeel dat ge op uw " nieuwe " spaarrekening op 1-1-2012 een volledig jaar
getrouwheidspremie ( 16510 € x ? % getrouwheid ) zult ontvangen.
Belangrijk moest ge voor een nieuwe rekening met " hoge " getrouwheidspremie kiezen.
Als ge de rekening op 16-02-2011 saldeert hebt ge recht op de basisrente tot dan plus
22.55 € verworven getrouwheidspremie. Ge verliest op dat ogenblik de opgebouwde premies
( 23.97 € ) op de andere vervaldagen.
uit mijn vorige post op de vervaldag van de getrouwheidspremies ( of 1 dag later ) afhalen.
Deze werkwijze levert over gans 2011 76.55 € getrouwheidspremies op.
Op 15-12-2010 hebt ge 33.59 € aan getrouwheidspremies opgebouwd.
Deze premie verliest ge, moest ge de rekening nu salderen.
Dit heeft dan wel het voordeel dat ge op uw " nieuwe " spaarrekening op 1-1-2012 een volledig jaar
getrouwheidspremie ( 16510 € x ? % getrouwheid ) zult ontvangen.
Belangrijk moest ge voor een nieuwe rekening met " hoge " getrouwheidspremie kiezen.
Als ge de rekening op 16-02-2011 saldeert hebt ge recht op de basisrente tot dan plus
22.55 € verworven getrouwheidspremie. Ge verliest op dat ogenblik de opgebouwde premies
( 23.97 € ) op de andere vervaldagen.
-
iphone_belgium
- Newbie

- Contacteer:
Urbain,
Bedankt voor je hulp en zeer duidelijke antwoorden.
Op mijn vragen hebben de zowel Deutchebank als fortuneo geen duidelijk antwoord gegeven.
Mijn conclusie is dat ik vanaf 16/02/2011 al het geld zal overschijven naar Deutsche Bank E-Fidelity account 1,20% 1,50% 2,70%
Bedankt voor je hulp en zeer duidelijke antwoorden.
Op mijn vragen hebben de zowel Deutchebank als fortuneo geen duidelijk antwoord gegeven.
Mijn conclusie is dat ik vanaf 16/02/2011 al het geld zal overschijven naar Deutsche Bank E-Fidelity account 1,20% 1,50% 2,70%
Ge kiest dus voor een spaarrekening met “hoge" getrouwheidspremie.
In uw geplande overboeking op 16-2-2011 gaat ge per saldo slechts een verlies van
- 1.42 € op de getrouwheidspremies lijden ( 22.55 € - 23.97 €)
De EERSTE getrouwheidspremie gaat ge dan pas op 1-1-2013 ontvangen !
Mijn mening is dat ge in dit geval beter uw rekening onmiddellijk saldeert.
( Laat 1 € staan, zodat ge nà de renteafrekening begin januari defintief kunt salderen )
Fortuneo : Opgebouwde getrouwheidspremies tot 21-12-2010 : 34.85 €
Deutsche Bank : Op te bouwen getrouwheidspremie van 22-12-2010 tot 16-2-2011 à 1.50 % : 37.99 €
Verschil : 37.99 € - 34.85 € = + 3.14 €
Het verschil is miniem.
Maar – BELANGRIJK - ge gaat de EERSTE getrouwheidspremie reeds op 1-1-2012 ontvangen !
Elders op dit forum is er een vergelijking tussen DB E-Fidelity en Rabobank Plus Account.
Deutsche Bank geeft geen enkele garantie wat de basisrente betreft !
Verschillende forumleden voelden zich – in het verleden - bedrogen door hun promotie-campagne.
Realiseer u dat met de "hoge" getrouwheidspremie – welke bank ook – u VAST heeft voor MINSTENS 1 jaar.
In uw geplande overboeking op 16-2-2011 gaat ge per saldo slechts een verlies van
- 1.42 € op de getrouwheidspremies lijden ( 22.55 € - 23.97 €)
De EERSTE getrouwheidspremie gaat ge dan pas op 1-1-2013 ontvangen !
Mijn mening is dat ge in dit geval beter uw rekening onmiddellijk saldeert.
( Laat 1 € staan, zodat ge nà de renteafrekening begin januari defintief kunt salderen )
Fortuneo : Opgebouwde getrouwheidspremies tot 21-12-2010 : 34.85 €
Deutsche Bank : Op te bouwen getrouwheidspremie van 22-12-2010 tot 16-2-2011 à 1.50 % : 37.99 €
Verschil : 37.99 € - 34.85 € = + 3.14 €
Het verschil is miniem.
Maar – BELANGRIJK - ge gaat de EERSTE getrouwheidspremie reeds op 1-1-2012 ontvangen !
Elders op dit forum is er een vergelijking tussen DB E-Fidelity en Rabobank Plus Account.
Deutsche Bank geeft geen enkele garantie wat de basisrente betreft !
Verschillende forumleden voelden zich – in het verleden - bedrogen door hun promotie-campagne.
Realiseer u dat met de "hoge" getrouwheidspremie – welke bank ook – u VAST heeft voor MINSTENS 1 jaar.
begrijp ni dat je het jezelf zo moeilijk wilt maken, om een prutse bedrag aan intresten van max.150 euro te verwerven.
Haal den boel af, en zet het ergens anders.
Haal den boel af, en zet het ergens anders.
WIE HEEFT OOK EEN FOUTE INTRESTBEREKENING??
Ze doen blijkbaar moeilijk on een detailberekening op te sturen,
bij cortal zijn ik weggeweest,omdat ze ONGELOOFLIJK agressieve verkoopstactiek op houden,zwaar in 't zak gezet met beleggingen...
ik ben daar weggegaan,ik denk dat ze sommige van die oplichters van cortal ,nog in dienst hebben,
ik heb alle parameters en simulaties ingevoerd,
WIE OOK DEZE ERVARING?
dank u
bij cortal zijn ik weggeweest,omdat ze ONGELOOFLIJK agressieve verkoopstactiek op houden,zwaar in 't zak gezet met beleggingen...
ik ben daar weggegaan,ik denk dat ze sommige van die oplichters van cortal ,nog in dienst hebben,
WIE OOK DEZE ERVARING?
dank u
Geef eens eerst aan wat er mis is met de berekening?INFLATIE schreef:WIE HEEFT OOK EEN FOUTE INTRESTBEREKENING??
WIE OOK DEZE ERVARING?
dank u
Mijn interestberekening bij Fortuneo klopte in alle geval.
Wat er wel is :
Normaal houden ze 10 euro kosten af van de spaarrekening,
dit jaar hebben ze dat gedaan van de zichtrekening.
Aangezien ik die zichtrekening nooit gebruik , stond daar 0 euro op.
en dus nu -10 euro.
Ik heb Fortuneo telefonisch gecontacteerd , meer dan een week geleden ,
Ze waren op de hoogte zeiden ze en zouden het rechtzetten,
want ze hadden de klant niet ingelicht dat het vanaf nu van de zichtrekening zou genomen worden.
Tot nu toe heb ik echter niks meer van hen gehoord en is er nog niks rechtgezet .... afwachten maar ...
Wat er wel is :
Normaal houden ze 10 euro kosten af van de spaarrekening,
dit jaar hebben ze dat gedaan van de zichtrekening.
Aangezien ik die zichtrekening nooit gebruik , stond daar 0 euro op.
en dus nu -10 euro.
Ik heb Fortuneo telefonisch gecontacteerd , meer dan een week geleden ,
Ze waren op de hoogte zeiden ze en zouden het rechtzetten,
want ze hadden de klant niet ingelicht dat het vanaf nu van de zichtrekening zou genomen worden.
Tot nu toe heb ik echter niks meer van hen gehoord en is er nog niks rechtgezet .... afwachten maar ...
-
iphone_belgium
- Newbie

- Contacteer:
ik wacht ook nog steeds op de detailafrekening (gratis) alles duurt daar lang blijkbaar